(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZAMANA SIĞMAYAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZAMANA SIĞMAYAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Kardeşim, edebiyatdefteri.com'un saygın kalemi sayın: Hicran Aydın Akçakaya🌹
Bazen Bir cümleye hatta tek kelimeye birden fazla anlam yüklenir, Divan edebiyatında tevriye dedikleri sanatın özünü oluşturan bu ustalık, yerinde ve ustalıkla kullanıldığında şiire bambaşka bir güzellik katar, Kardeşimin duygulu ve kudretli kalemi bire kırk anlam yükleyen ustalığıyla şahikalar imzasını atıyor. Her eseri günün şiiri oluyor. Yine muhteşemdi. Bodrum kadar nadide bir şiir. Gümbet kadar çarpıcı... Beğenerek ve duygulu kaleminize saygı duyarak okuduğum bu güzel şiirinizi tam puanım ve beğeni ile favorilerim arasına ekliyorum. Kardeşimin şiir ve gönül sayfasına, tebrik ve başarı dileklerimi bırakıyorum.
Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim, lütfen kabul buyurunuz...
Dostun ve sevgilinin yokluğunda anlaşılır Hüznün kalbimize hançerlenen acı gerçeği Ve sevgi yoksa kalbinde korkar susar insan Kalbe sevgi sevene cesaret verir sevgi çiçeği ----------------------------------------------- ---Çok güzel dizelerdi,tebrik ediyorum Üstadım ---Selam ve dua ile
Kelimeler kifayetsiz kalmakta… Kalbinizde bir kapı aramakta kelam olarak doğmak için nice manâlar. Bu nedenle, görünenin/okunanın ötesinde okunamayan nice nice dizeleri yüklenmiş şiir. Bu öylesine belirgin göründü ki gönlüme dizlerinizde dolaşırken gözlerim, gönlüm…
Denebilir ki belki; Tüm gönül yükünü taşıyabilen bir şiir yazabilse şair, ömrünce almaz eline kalemi bir daha! Lâkin! Ne gönül her daim aynı demde kalır ne de kelâm.
Şiiri okuyan başka bir şiir sever için durumun çok farklı olması da muhtemel ve doğaldır.
Mütercim, müelliftir” der Muhyiddin-î Arabî.
Her birimiz kendi hayat deneyimlerimizle tecrübe ve tercüme ederiz hangi kelimenin ne manaya geldiğini… “Anne” kelimesi anne için başkadır evlat için başka. Veya aynı kelime sevgiyle büyütülen bir evlat için başkadır eza-cefayla-şiddetle büyütülen bir evlat için başka. Bu nedenle hiçbir kelimenin kalpteki tesirinin başka bir kalptekiyle aynı olma imkânı yoktur. Benzer olabilir veya benzer oldukları sanılır.
Velhasılı Değerli Şairem, isminizle müsemma bir gönül taşımaktasınız gönlümce… Hicran; Hicret’ tir… Ayrılıktır… Ve bu nedenle çekilen hasret acısıdır. Aydın ; Işık alan, ışıklı, aydınlık. - Kültürlü, okumuş, görgülü, ileri düşünceli (kimse), münevver
korkularım var benim itiraf ediyorum ve peşimde adımları susturulmuş bir gölge yüzümü güneşe çevirdikçe Yüzünüz de özünüz de her daim Güneş’e dönük olsun… Saygılar, selamlar…
Sanırım sizin yorumlarınızı arıyor olacak gözlerim bundan sonraki paylaşımlarımda. O kadar içten şeyler yazıyorsunuz ki ve o kadar ruhuna iniyorsunuz ki kalemimin hayranlıkla okuyorum tespitlerinizi inanın. Çok çok teşekkür ederim, eksik olmayın lütfen, sonsuz saygımla, selamlar.
Bir ben var bende benden içeriyi arayınca yanaktaki ben olarak dışarı çıktım Kimim sordum perişan oldum soldum aşka doğdum Dünya değirmeninde öğütüle öğütüle öz oldum gözüm özüm bir oldu İnsan dalgalar aleminde yüzmektedir düşünce ışık ses deniz dalgası gibi deniz olamayacağına göre dalgaların keyfini çıkar, mesela sayfadaki şiir gibi...
'Niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına? "Öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna" bir çocuk demiş.'
bir kuş koydum bu şiirin satırlarına Marmara hatırına okumak güzeldi
Serbest şiirlerinin ayrı bir tadı Ayrı bir tınısı var ve oldum olası Çok sevmişim dir serbest şiirlerini Ve ne güzel bir yürek taşırsın ki Bir şairi yad edersin unutulmasın Diye kardeşim. insan ve içinde ki katili, ayrıcalıklı dizesiydi Şiirin.... Ki. Aklımdan içimizde Öldürdüğümüz Onca masumluklar geçit merasimine başladılar.
Sen ne getirdin bana çocukluğundan? şen kahkahalar ulumalar dona kalmalar mı? Üzüncün senin hangi çağrışımlara uzandı benim eskil saatlerimde? geçmişsiz ve geleceksiz suç sevinçleri, deniz kıpırtılarınca yürek dalgalanmaları? titreyerek uçurulan köpükten balonlar, anlık aşkın tasarımlar mı?
nasıl bir ak konutun isteklendiricisi oldun anılarıma düz baktıran ah, ben pembe fistanımla kuşanırdım dantelalı tafta yumuşaklıkla savaşırdım kovmaya, çifte yetkeyi hiçlemeye annemi ve uykuyu öğle sonlarında ürkünç odaların!
diledin mi yanında tümden varolmayı an için ve bir kaç sonrasında hiç yokmuşçasına beklememeyi bir şey çevremdekilerin uyumundan başkaca?
yok böyle bir şey yok! sunduğun sağaltımı kaçkın bir geçmiş, sayrılık tutsağı bir gelecek duyumu bulanık, sisi varlığının üzünç kanıtı bir vaktin şimd'i_ beni bağışlayan sarsan aşan bizleri mor birliktelik..
Allah'tan korkan harika teşbihinizde belirttiğiniz gibi susturulmuş gölgelerden asla korkmaz...ben bazen boşa demiyorum binicinin solu sağı olmaz diye. hecenin ecesinden serbestin nicesini okudum hayranlıkla. o kadar güzel betimlemeler vardı ki sanki sayfanızda vals ediyorlardı...tevatür değil, içimden gelenler bunlar. tüm kalbimle tebrik ediyorum. serbestte kesinlikle günümün şiiriydi. selam ve saygılar sunuyorum.
Hep diyorum ve tekrar etmekten asla bıkmam, varlığının verdiği güç var ya inanılmaz güzel canım arkadaşım. Çok teşekkür ediyorum. Aynı güzel sözler ve dileklerle öpüyorum seni <3
İnsanın korkuları mevcuttur.Bazen korksada bazen dünyayı yakacak kadar korkusuz olur.Satırlar o kadar gizemli ki hanhi açıdan baksan farklı yorumlanıyor. Yüreğinize sağlık...saygı ve selamlar...
Bazen Bir cümleye hatta tek kelimeye birden fazla anlam yüklenir, Divan edebiyatında tevriye dedikleri sanatın özünü oluşturan bu ustalık, yerinde ve ustalıkla kullanıldığında şiire bambaşka bir güzellik katar, Kardeşimin duygulu ve kudretli kalemi bire kırk anlam yükleyen ustalığıyla şahikalar imzasını atıyor. Her eseri günün şiiri oluyor. Yine muhteşemdi. Bodrum kadar nadide bir şiir. Gümbet kadar çarpıcı...
Beğenerek ve duygulu kaleminize saygı duyarak okuduğum bu güzel şiirinizi tam puanım ve beğeni ile favorilerim arasına ekliyorum.
Kardeşimin şiir ve gönül sayfasına, tebrik ve başarı dileklerimi bırakıyorum.
Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim, lütfen kabul buyurunuz...
Dr. İrfan Yılmaz. Turgutreis ✰ Bodrum.