Odalar üyesine kefilse çekincesiz, Üretim şaha kalkar, çünkü piyasa temiz; Şunca basit önlemi takan yok, yıllaryılı, Fazla verenden geçtik denk bütçeye hasretiz...
NİYAZ-DAR
Nedense vazgeçmiyor songürlük dilemekten, O dua satırırıyla meramı yelemekten; Düşünse fark edecek, Allah acizmi sanki, Öne ve ortaya da mutluluk elemekten...
MÜNEKKİT
Tenkidi hak edeni fütursuz eleştirir; Maksat adale yapsın sürgit emen eştirir; Kim takdire layıksa, sena kalemi selek, Övgüyü ve yergiyi sakınmaz, üleştirir...
Elvan hayatı gözler ak, kara gözlüğüyle Kim kendinden farklıysa düşman sayar tümüyle Kırıp, döküp yakmaya, söğüp dövmeye meyyal, Ezberine aldığı bet argo sözlüğüyle...
PASKAL HONA
Bostan korkuluğunu mataf sanan icraat, De gitti komut verir, şınav çek, sürün ve yat !.. İşkembeden atmalık hona geviş getirsin Ve pas tutsun diye mi bunca takım taklavat ?..
* Paskal: Komiklik yaparak insanları eğlendiren. * Hona: Erkak alageyik. * Takım taklavat: Alet, edevat.
ÇETE BEYGİRİ
Süt bozuk, maya sası, kovada kara yoğurt; Bir kez yalayan tayda şişiyor ümük avurt; Dört ayağı tek nallı, sanmayın ki, zavallı, O terör ecinnisi, gündüz beygir, gece kurt...
LEZZETİ KABASINDA
Pirinç, bulgur karışık, soğan, kıyma et caba, Bol çeşit baharatlı, neyin nesi acaba ?.. Ustasından yemeli Adana Şırdan’ını Dolmasına dolma da, kokareçe akraba...
KİRLİ SAKAL DOĞALCI
Sırt çantasında laptop, minik almaç kulakta, Kamp kuracak sanırsın göl kenarı bulakta; Gömleği çam yeşili, pantolon haki gerek, O doğalcı bohemin, izi olmaz yolakta...
* Almaç: Ahize. * Bohem: Yarın kaygısına düşmeden gamdan azat günübirlik yaşayan zevk ve aleme düşkün kişi. *.Yolak: Keçi yolu, patika.
PAY PENÇESİZ
Gece sefalarında sanal keçe dövenler, Zafer kazanılınca bir anda duayenler; Sonuç alan ekibin kanına girer ergeç, Ganimete göz diken pençesiz penguenler...
ÖN FETİH İSPENDEĞİ
Rumelihisar üstü yokuşunun eğimi, Şol dua tepesinde yakarma gereği mi ?.. İnsanları buraya ön fetih mi çekmekte, Yoksa, mahale mahsus ispendek levreği mi ?..
* İspendek: Levreğin bir kilodan az geleni.
BOYNUZBÜKÜ
Akdeniz midyesinin saydam incisi Göcek; Önüne dernizi al, arkana ormanı çek !.. Asude koylarını yelkenliyle gezmeli; Boynuzükü’nde mola!.. İnan, bu cennet, gerçek !..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜLDAĞINDAN ESİNLER - 7 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜLDAĞINDAN ESİNLER - 7 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.