En sonunda gündemin uyduk da keşkesine, Düş-olduk Urumçi’yle Kerkük bileşkesine; Tonyukuk ve Kültiğin şerh koyarlar mı dersin, Kaşgarlı’nın Bilge’yle Bağdat söyleşkesine ?!
ANT
Yıllaryılı dayandık onca kışa, borana; Sabır çekip dil döktük, derde derman sorana; İmdi göründü bize görklü kömen yolları; "Gök girsin, kızıl çıksın", ulaşmazsak Turan’a !..
KALEM-BESTEYE KEMAN
Yeter ki, göğsümüzde can-siper iman olsun; Ondan sonrası tufan, andımız eman olsun !.. Bu savaşta sır gedik kalem cengi cephesi; Hakkı yazıp çizene, Bilge-can keman olsun !..
* Eman: İzin, ruhsat, ferman.
KAYIKÇI KUL MUSTAFA
Pupa yelken pür destan Murat Reis levendi; Hançeri saza mızrap, Kul ozanca sevendi; İp atıp Genç Osman’la çıkmış Bağdat suruna; Bu dörtlüğe bağ olsun Kayıkçı’nın kemendi.
HANIN BAR-ZAN KONUĞU
Eşkin tay emsal terli, sırtına çul verelim; Yönü şaşmış, yanına, kılavuz kul verelim; O da ne ?..! Bu çakalın bağcıyı kovmak derdi, Yalağa basalım da, pirüpak yol verelim...
İÇ-ERLEK
Geleni çift sayarken gideni hiç görüyor; Yedi göbek soydanı yansızsa piç görüyor; Düzmece yalanlarla gerçeği ters-yüz edip Yan-dışın hamlığını berkemal iç görüyor...
HİÇTEN SUAL
Burnuna balon tutmuş, asılırsak süner mi ?.. Kafadan uçuk horoz, ayak çeksek tüner mi ?.. "Boş" anayı sümsükler, baba camını taşlar; Her eylemi tek sual: Çocuk yapmak hüner mi ?..!
ELDE SIFIRLIK İŞLER
Eprik sebzelerdense çırpıcının püresi, Onunla telef olur kırpıcının teresi; İki cılk yumurtayı tokuşturup kırmak ne ?.. Birebir elde sıfır çarpıcının keresi...
* Eprik : Eskimiş,bayatlayıp ekşimiş.
RİMELCİ
Patrondan tıraşlı da kaleminin miyarı, Çengelköy bademine rakip saydık hıyarı; Hemşeri ayağıyla gözden rimel çekerken, Niçin tepki vermiyor, sürmeliler diyarı.
YAŞ-YAZAR
Muharrir köşesinde baç kesip kubur satar; Her tekzibi teville çelip çamura yatar; Müstesna halleri var: Dolduruşa gelende, Eğnine buz sardırıp güneşe yumruk atar...
TAN-TANA
Yar sitemine sitem: Hisli ar’da nem kaldı ?! Ütüldüm zemherine, misli karda nem kaldı !? Yarlığın od’a verip isli zirveden düştüm, Gözyaşım oldu bu-har: Sisli yarda nem kaldı ?!
* Tan-tana: 1. Alayiş, şaşaa. 2. Kuru gürültü. 3. Kınamalık kınama. * Tan: 1. Kınayıp azarlama. 2. Gün doğumu vakti. * Ütülmek: 1. Kumar ya da bahiste kaybederek rakibin lehine zarara uğramak. 2. Her türlü yenilmek. * Yarlık: 1. Ferman. 2. Sevgililik. * Yar : 1. Sevgili. 2. Uçurum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 8 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 8 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.