(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOĞAÇLAMA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOĞAÇLAMA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O meşhur Anadolu kilimlerini bilirsiniz; hani bin bir emekle çalışılarak türlü türlü motif ve desenlerle bezetilerek eşsiz birer sanat eseri oluşturulur ya; işte bu güzide şiir de onlar kadar değerli , ayrıca bu toprakların ve Anadolu kimliğinin mührünü taşıyor onlar gibi.. Şairini can-ı gönülden kutlarım.. Kalın sağlıcakla..
Kumara benzemez bu dil oyunu, Tiridine sıkar limon suyunu; Tam anlatacakken Türkmen toyunu, Mürekkep tükendi, söz düğüm oldu.
Sözün düğüm olduğu yer ,sözün Türkmence toy kurduğu yer olmuş.
Bilindiği gibi şiir; şekil, ölçü, dil,ahenk ve ritim, kafiye ,anlam ,söz sanatları,yazım ,imla ve noktalama açısından incelenir.
Şiirin dış yapısıyla içerik unsurları arasındaki uyumla şiirin genel beğeniyi ve güncelliği sağlayıp sağlamadığı da ayrı bir inceleme yönüdür.
Tüm bu açılardan bakınca günün şiirinin pek çok yönden hatasız olduğu görülüyor.
Şiir de bozulan ahalki dengenin ve toplumsal yapımızın ,çürümelerimiin üzerinde şikayet eden tarizleri ile bizi taciz ve tehdit eden kültürel dejenarasyona bir eleştiri var.
Bu bozulmaların kültürel kimlğimize sahip çıkılarak düzelebileceği çok açıktır.Şiir bu mesajı veririken şairi de pek mütevazi davranmadan bozulan bu atmosferi çok iyi bilen ve hepeini görüp geçirdiğini ima eden bir bilgiçlik içindedir. Bu bilgece söyleme eşlik eden öz güvenle ve milli krakterin sahibi gibi görünen davranımına eşlik eden milli şiir karakterimiz olan hece vezninin kurallarına bilgece uyulmuştur.
Şairi ,seçkisini ve günün şiirini kutlarım.
saygılarımla.
şahamettin tarafından 7/17/2008 12:18:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dörtlükleriniz çok güzel,hicv ediyorsunuz şair yüreğinize uymayan yanlışlıkları ne kadar güzel herkesin kendine çıkaracağı dersler var.Kaleminiz daim olsun...selamlar.
"Kumara benzemez bu dil oyunu, Tiridine sıkar limon suyunu; Tam anlatacakken Türkmen toyunu, Mürekkep tükendi, söz düğüm oldu." Tüm dörtlükler ve şiiriniz bütünsel olarak çok harika anlamlar içeriyor... Tebrikler.
Kestane gömerek bozduğum oldu.
Bayıldım muhteşemdi.