Okuduğunuz şiir 7.5.2008 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Yitik Mayıs Kar Kalsın...
Bir kuzguna gebe çakal Zaman ki en merhametsizinden Ve kuşmuş sandıklarda büyüttüğüm Gerçekliğime Kusmuş çakal Annemin göğsünden düştüğümden beridir Küsmüş zaman Çektiğim duman Ciğerlerimde meskendir dert Dert ki sonları uzaktan izleyen Ben! dedim Yolcu As dedim Pes etti her sevilen! Kara serüven bir baharla sıvandı Bir avuntu mayısın derinliğinden Ki hayata Devam dedim! Savunduklarım karla kaplansın Karla tutulsun gönül buzlara Üşüsün ben gibi her terk edilen Şimdi zaman Yokluğuyla sevilen Gece G/özüme düşen... Gözümden düşen sevdalar kararsın Bana yitik mayıs Kar kalsın...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yitik Mayıs Kar Kalsın... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yitik Mayıs Kar Kalsın... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ve fakat; epeydir tüm defter şairlerine sormak istediğim bir soru vardı ve bunu sizin şiirinizde dillendirmek istedim... ve izninizle... çünkü şairler benim pekte anlam veremediğim bir şey yapıyorlar...
ve açıklamak için alıntı yapmak istiyorum...
G/özüme
1- gözüme midir 2- özüme midir 3- yoksa şair hem gözüme hem özüme mi demiştir 4- yoksa şair ister böyle oku istersen böyle oku mu demiştir 5- yoksa şair böylede bir hoşluk var bak burada mı demiştir 6- yoksa şair "bunu yapıyorlar pekte hoş" mu demiştir 7- yoksa şair "gözüne" ya da "özüne" ayrımına geldiğinde birini tercih edecek gücü kendisinde bulamamiş mıdır 8- ya da şair dizelerinin gücüne güvenememiş midir
özetle bu ayrıştırmalar benim şiiri okurken tüm konsentremi bozup "yine mi" dememe yol açıyor... bu bana özel bir durum olabilir ama bildiğim teknik olarak hiçte gerekliliği olmayan ve kelimelerin gücüne inanan bir şairin pekte başvurmadığı bir durumdur...
günün şiirini tekrar kutluyorum...
sevgilerimle...
belki de bu tartışmayı forumlar bölümünde açmalıydım
gece göze düşer görüşü karartır sonra öze düşer ruhu karartır... yani aynı dize yapısını iki kere tekrarlamaktansa tek seferde iki anlam ki bu benim tercihim!...
Diğerleri ne düşündü bilemem...
Nacizane cevabım buydu...
ve şimdi yorumunuzun içeriğine gelirsem.. "6- yoksa şair "bunu yapıyorlar pekte hoş" mu demiştir 7- yoksa şair "gözüne" ya da "özüne" ayrımına geldiğinde birini tercih edecek gücü kendisinde bulamamiş mıdır 8- ya da şair dizelerinin gücüne güvenememiş midir"
Bu üç şık merak değil yergi içerikli bir kaç seçenek (olsun varsın) ve yersizdi (yerinin forum olduğunu söylemişsiniz) Ki hayatınızda karşılaşabileceğiniz en kararlı insanın şiirine yaptınız bu yorumu...
diğer 5 şıktan bana uyanı söyledim..
Hoşca ve dostca kalın.. Beğeniniz ve sorunuz için teşekkürler.
Çok beğendiğim şiiriniz için daha önca yorum yapmıştım, fakat şimdi siteye girdiğimde kırmızı kordelasını görünce çok çok sevindim. Ve hemen gelip yeniden kutlamak istedim...Bu bahane ile de yeniden okumuş oldum... Yürekten kutluyorum değerli Mate... Güzel şiirlerin için de ayrıca teşekkürler. Daha nice başarılara...
Hayata okunan meydan ve yinede umutsuz kalmamak adına ve korkuları yeniden yaşamamak için kar bekleyişler, mayısı yitirişler...Meydan da okusak, beklentilerimizi ertelesek de, devam mate, hep. Harikasın herzamanki gibi, ya ben sana niye bişey diyemiyoruum? Seviyorum ya çok ondan mı acaba :) Sevgimle...
Bir kuzguna gebe çakal Zaman ki en merhametsizinden Ve kuşmuş sandıklarda büyüttüğüm Gerçekliğime Kusmuş çakal Annemin göğsünden düştüğümden beridir Küsmüş zaman Çektiğim duman Ciğerlerimde meskendir dert Dert ki sonları uzaktan izleyen Ben! dedim Yolcu As dedim Pes etti her sevilen! Kara seriven bir baharla sıvandı Bir avuntu mayısın derinliğinden Ki hayata Devam dedim! Savunduklarım karla kaplansın Karla tutulsun gönül buzlara Üşüsün ben gibi her terk edilen Şimdi zaman Yokluğuyla sevilen Gece G/özüme düşen... Gözümden düşen sevdalar kararsın Bana yitik mayıs Kar kalsın... .............................................................. ah kuzgun ah ................. yaşam hüznünü sevda eksiklerimizle örtmüştür hep yüreginiz bahar kalsın başarılar
Pes etti her sevilen! Kara seriven bir baharla sıvandı Bir avuntu mayısın derinliğinden Ki hayata Devam dedim! Savunduklarım karla kaplansın Karla tutulsun gönül buzlara Üşüsün ben gibi her terk edilen Şimdi zaman Yokluğuyla sevilen Gece G/özüme düşen... Gözümden düşen sevdalar kararsın Bana yitik mayıs Kar kalsın...
Acılar veren zamanların daha keskin acılara gebe oluşuyla, hep daha derin acılar getirmesinin kahrı ile geçmişi seyrederken, güzelliklere olan umutların, uçup giden bir kuş misali uzaklaştığını ve yaşamın hep acılar getirdiğini seyrederek hissediş... Sonrasında dertlerini içnde biriktirerek bunalan bir yüreğin, hayata isyanı... Mutlu hayallerle baharlar gibi coşkulu yaşam dilimlerinde bile, kış ve kar dileyiş, meydan okuma hayata... Nasıl gelirse gelsin, zamanı yok sayıp, kendi dertleriyle, hüzünleriyle kendi dünyasında zamana ve hiçbir şeye aldırmadan devam kararı... Ve...
Bana yitik mayıs Kar kalsın...
Mayıslar, baharlar, mutlu hayaller, umutlar, bana zaten yitik güzellikler, hiç olmasa da olur... Meydan okuma zamana... Yine klasik bir Mate şiiri... acı ve hüzün yüklü, Derin ve hayatla hesaplaşma...
Yine çok güzeldi... Yürekten kutluyorum... Selamlar...Saygılar...
varol tarafından 5/7/2008 11:37:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir kuzguna gebe çakal Zaman ki en merhametsizinden Ve kuşmuş sandıklarda büyüttüğüm Gerçekliğime Kusmuş çakal Annemin göğsünden düştüğümden beridir Küsmüş zaman Çektiğim duman Ciğerlerimde meskendir dert Dert ki sonları uzaktan izleyen Ben! dedim Yolcu As dedim
Güzel bir şiir ve yaşanmışlıkları anlatan yr yer düşündüren anlatımlar dilinize yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun
Bana yitik mayıs
Kar kalsın...
harika bir şiir..
yüreğinize sağlık..
saygıyla..