Konuşmuyor üstü kireçlenmiş işçi susuyor,coplanmış köleler demokratlar fahişelere lanet okuyorken tahrik oluyor gözleri çekip kravatlarına kadar boyunlarını inceltiyorlar,hadım olmuşların önünde radikal sevişiyorlar ve bir o kadar açık parmağını yalaması gibi esnafın ince poşetler için yılmış bir emekli polis silahı kadar tutuk köleler hareketsiz bugün yok sanıyoruz oryantalist bir garp aşığı gibi eritiyoruz dişlerimizi ırkımızı,diğer ırklardan çıkarıyoruz kimi kötülersek büyüyor oryantalizm batı da neden köleler yok artık deyip deyip saçmalıyor Yakup! bütün köleler siyahtır Yakup!
karlı gecede bir dost uyandırmak kadar soğuk ve koyu itiraflar bırakıp camekana yapışmış dillerini izliyor dükkan sahibi ağzından dökülenler kelimeler değil ama her kölenin de acıkır karnı konuşmak,doyurmak gibidir sıska bir çocuk aynada boşluklarını sayacak kadar kaburgalarını tek suçu insan olmak köleler saçları taranmış,giyindirilmiş büyük bir insanlık ideali tenleri yanık bir türkü döl saçılmış her bir dişinin içine öğünlerini sayıyor toprak yutup yutup kusuyor köleler köleler üstü kireçlenmiş işçiler kadar realist köleler hiç yoktan iyidir diyecek kadar tamahkar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Köleler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Köleler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
anladım.. oryantalizmin batının doğu üzerine oluşturduğu algı olduğunu duymuştum evvelden ama şiirin batılı gözüyle doğuya bakışla yazılıp aynı anda bunu eleştirdiği aklıma gelmemişti..
Esasinda ikisi de değil esasin da ikisi de.Şöyle ozetliyim aslında söylenmez ama ben bunu bir avrupalı ağzından yazdım yani kendi irkimizla alakası yok.Oryantalizm ve oksitiyantalizm bilirsiniz mi batının doğu algisidir yani bu öyle aktarılır ama altında yatan şudur o zamanın düşünce adamlarının doğu çok daha önde olduğu halde onları kötü göstererek kendilerini yuceltmesidir bir nevi dizede geçen irkimizi başka irklardan buluyoruz,anlıyoruz,tanıyoruz demem de ordan geliyor.Batıyı kötülemek değil tabi amacım sadece birilerini ezerek yukselenlere dünyayı somurmeye çalışanlara.Karışık yazdım telefondan yazıyorum umarım anlatabilmisimdir.
Gönül dostu; Kaleminiz duygulara yön vermekde usta…
Tepriklerimle Kutlarım...
............................................Selam ve Saygılarımla..