Okuduğunuz şiir 6.4.2017 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mâh'şer Notaları..
Evvelinde mâhşerin yüz sürerken bir yanda pişmanlık kıbleye avuntu kokan eller yükselir semâya öte yandan kötü ve iyi arası dokur ruhlar mekik âh içler mâh’şer yeri kaderler, kederlere yenik...
hayat ve insan meşgalesi, ölgün bir ömür hikâyesi tüm mumlar geleceğe sönük yoktur bitenin tesellisi...
yürek kabarır ya sustukça acısından taşar sığmayınca kalıbına el açar yaradana tecellisiz iki satır arası kurulur pişmanlıklar darağacına...
kuzgun bir düş zuhur ederken sinsice gerçeklere kurur içindeki umut dalları hani yeşermez seher vakti hilâlin gölgesi penceresinde camlar da şakımaz kuşlar donar gözyaşları pı’nârından akmadan daha özlemin şavkı soğuğuyla vururken kâlbe
sonsuz ayazların vakit katili olur insan beyhude telâşların önemli figüranı mesela klasik kalp kırığıdır can kesiği savrulan ardına bakmaz’sızın çıplak ayaklı zamanı kovalarken ömür taşlı yollardan
döner zaman değişir devran yaş otuz sonrasıdır belki ama o’tuzlu yaşlar hâlâ defter sayfalarında hayat eziği dersine bakıp b’akıp kelimelerden annesevgisini ayıklar
ceni söz tutmamış bir mavi hayal meyâl düşerken rüyalardan sonbahar yaprakları gibi akıldan kayar yıldızlar hayaller gerçekler sesler sessizlikler s’onsuzluklar...
- Lirik bir tad kurulur sonra dimâğa ve satirik yoz masal konuşlanır satırlara
günahkârdır tövbeler mütemadiyyen vebâlden kalkmaz kanatlar öfkeler durulur / kırılır kalemler ince bir uykuya koylur us sevdiğine çevirilir kıble önce Mevlâ’ya sonra seviye dizilir tesbihler ve sevgiye teşbihler...
uyanılır sonra özlenen toprağın koynunda mührünü vururken elêm nazik soğuk bir mezar taşıyla kaderi alınlara...
anlar insan soğulurken toprağından duâlar anlar ki hayat ölümdür ölüm ise hayat, savurdukça ardından dünleri yarınlar...
yasa bürünür tüm okyanuslar sonra yanar denizler y’anar nâr âr..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mâh'şer Notaları.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mâh'şer Notaları.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
döner zaman değişir devran yaş otuz sonrasıdır belki ama o’tuzlu yaşlar hâlâ defter sayfalarında hayat eziği dersine bakıp b’akıp kelimelerden anne sevgisini ayıklar
Baska soze ne hacet Cok anlamli Begenerek ve severek okudum Tebrikler
zor yıllar içinde cehennemli günler yaşıyoruz. dünya bir saman tarlası gibi tıpkı her hasat sahibi ateşler içinde lakin yangınından haberi yok.oysa her kıvılcımı çakan kendini yakıyor ve şeytan bu günler çığlık çığlık sevinç içinde.
geçen bir arkadaşımla konuşurken dedim ki ölümlere çok üzülüyorum ama çocuklara karşı duyduğum üzüntü değil bu çok başka bir acı ama adını koyamıyorum bir türlü.ağrıyan yerlerimi de bilmiyorum artık.kalbimin üzerine elimi koyamıyorum yeminle. böyle sızısını iliklerime dek hissediyorum.
Allah sevdiklerimizden bizi uzaklaştırmasın. yoksa nasıl dayanılır bu manzaralara nasıl yaşamaya devam edebilir insan hiç bilmiyorum.
ben çok acı çektiğim zamanlarda anneme gelir kalırım biraz.derdimiz tabiiki zülme uğrayan insanlık.aşk bir şifadır insana evet acılara dermandır aşk ama anne bir duadır bir tesellidir ondan sanırım bu yolu seçiyorum.peki annesi olmayan anneleri kim teselli eder bu durumda aman Allahım bu nasıl bir kederdir böyle.
yeryüzündeki bütün çocukların belki çoğunluğunun annesi çocuk yaşta anne olmuştur.evcilik oynar gibi olgunlaşmışlardır belki.
velhasıl işte kimileri çoktaaan anne olmuş kimilerimiz ise daha henüz anne adayı. içinden bir parçayı Allah şekillendirip ona ruhundan üflüyor ve canından ve kanından besliyorsun büyütüp dünyaya bir ayet getiriyorsun ve ancak kahrolasıca bu dünyada üç gün yaşama hakkı vermiyor bu canavarlar ve öyle uçup gidiyor cennetlere o melekler.
neden hep böyle. çocukluğumuz Filistin ve işkenceye maruz kalan çocukların feryatları ile geçti ve bizler böyle büyüdük.savaşı ezber yapan bir nesil olduk. şimdi yetişkin zamanımızda ise arakan afrika suriye ırak ve daha aklıma gelmeyen belki bir çok başka yerlerdeki bu vahşetle yüzleşiyoruz her gün yeni bir facia ile.
suriyeli bir baba ikiz çocukları ve sevdiği kadını toprağa verip ağıtlar yakıyordu.yüreğin yetiyorsa bu manzarayı unut ve yaşamaya devam et.
ne zaman temizlenecek bu dünya. ne zaman bahar gelince sevineceğiz. ne zaman meleklerin yüzü ormanlarda cıvıl cıvıl kuş seslerine karışacak. lunaparklar ne zaman şenlenecek.tebessüm hangi ağaç dallarında büyüyor.
çocuklarımız yaşayacak mı peki?
Allah zulmün karşısında mazlumu tutup kaldırsın.biz karıncalar gibi safımızı belli edelim de Ateşi serin kılmak Allah'ın işidir gayri...
çok çok sevgimle canım.
Mehtap Yıldız tarafından 4/8/2017 12:26:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
müstesna bir anlatım, tat ve haz veren olağanüstü betimlemeler, duyguların sırına vakıf bir yüce gönlün yağmur gibi içimize düşmesine benzer bir hal yaşattınız. Ayrılmak zor geldi, kalın sağlıcakla.
Derin sancılı, duygulu eserimiz ; imajlarlar, sembollerle meydana getirilen imgelemlerin yanısıra bazen açık anlatımlı betimlemelerle zengin bir anlatım portföyü sunmuş. Kendince, ritmik bir müziği vardı. Her yönüyle çok güzel nitelikli bir şiirdi. Var olsun şiir yüreğin canım. Selam ve sevgiyle.
Son gunlerde icimde tarif edemeyecegim bir acı var. Adı acı mıdır onu da bilmiyorum. Şiirle birlikte arttı. Hüzünlü şair. Kelimelerinden bulup seviyorum seni.
akıl elbiselerinin üstlerine kirli düşüncelerini işleyip katlettiler çocuk masallarını masallar artık okunmuyor kimyasal kentin ölü sukutuna her yer alabildiğince kan imzası
imza elbet Allahın gazabını görecek işte o gün biz gülücük kuşlarıyla göğe yere ebedi olarak nakış nakış dokuyacağız süt anneleriyle, ölümü salanlara Azrail olarak.
günahlarından arınmak isteyen süt kuzularına bir şiir döksün onlar en masumlar değil mi ? bıktım aşk şiirlerinden bıktım
sen ya annene ağlarsın ya da ahvali'ne nadirde olsa Aşk'a bu yüzden seviyorum seni çocukça herkesin ruhu çocuk olsun artık çocuk olsun ki yer gök mutluluk toplasın çocukların gözlerinden.
öpüyorum çok çocuk yanından şiire sevgi kuşları saldım başının üstünde her daim z ü h r e gibi parıl parıl parlasınlar.
ebedi sevgimle nâr.
Believe tarafından 4/7/2017 8:11:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
şiirlerinin buz mavisi sesini cömert bir bulut sanıp umutlanıyorum.
dağınık yüzümü yerden toplayıp, gözümü saplıyorum satırlarına. sonrası tümsek, dengeli yürümeye ç'alışıyorum. koca bir nâr'ı etrafa sıçratmadan içinde taşımak kolay mı sanıyorsun.
kelimelerin valsine tanıklık etmek çok güzel pek az şiirler böylesine uzunlukta uzun uzadıya sürse de ilgimi çekerken. konu bütünlüğü ve taşıdığı yüklü miktarda anlamlar ile kendi potansiyeli kapsamında yüksek akımda bir şiir okumanın verdiği etki ile sayfadan ayrılan okur sayısının bir hayli fazla olduğunu düşünüyorum bu şiir için.
daha şiire başlar başlamaz dizelerin büründüğü asonans ve aliterasyonlar ile ne kadar kuvvetli bir şiir olacağını gösteriyor.
"âh içler mâh’şer yeri kaderler, kederlere yenik.."
yer yer şairin kelime örgüsünü parçalara bölüp düş makası ile anlamı ve bütünlüğü zedelemeden oluşturulan imgelenim ve soyut kavramların soft n-akışı şiirin tematik bağlamda doyurucu dizesel duyguları ve nâr tonları ile duygu süzgecinden gram şaşmaksızın duruluğunu çokça yansıtan bir şiir...
tatsız ve tuzsuz hayatın bitmek bilmeyen işçiliği ve zorunluluk çokça sorumluluk hayatın çelme takan takatsiz dertlerine rağmen sadece haklı isyanların barındırıldığı hayatın acı klişesi.
finali ile vurucu oluşu iskelet yapısı imgelerin ve imajiner dokunuşların aslında çıplak gerçekliği ve geçerliliği ile ritmik anlamların gerekçesi ile çokça şiir.
tebrik çokça nâr.
! Mirat tarafından 4/7/2017 12:37:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazdıklarım içimin g'azabına uğruyor bazen biliyorum. Ve birçok anlam ile bir kelime gelip düğümleniyor boğazıma. O yüzden terzi gibi biçmelerim bazen.
...
Yoruma ve değerli kalemine sonsuz teşekkürlerimle kardeşim.
mahşeri yaşadığımız bu dünyada görüyoruz zaten birazcık düşünmek yeter. herkesin bir sonu toprakla buluşma anı olacaktır ama er ama geç. zor bir şiirdi yazımıda konusuda ağırdı kaleminize sağlık
İnsanın kendine yaptığını hiç kimse yapamaz. Dünya hayatı kötülüklerle dolunca tövbe etmek bile nafile olabiliyor bazen. Güzel ve manası bir şiir. Kutluyorum sizi. Yüreğine gönlüne sağlık.
değişir devran
yaş otuz sonrasıdır belki ama
o’tuzlu yaşlar hâlâ defter sayfalarında
hayat eziği dersine bakıp b’akıp
kelimelerden anne sevgisini ayıklar
Baska soze ne hacet
Cok anlamli
Begenerek ve severek okudum
Tebrikler