Bir bardak tavşankanı çay masanın üstünde, bi tomar kalem kalemlikte bir kaç kitap bir kaç defter
eskiden yasaklı kitaplar vardı yakılan sokak arasında gizli gizli kimserler görmese yıldızlar görürdü geceleri duyardım radyolarda ajanslardan Şimdilerde cumhuriyetin fikirlerini yakıyorlar asıyorlar yine gerici eller
uzanıyor
uzanıyor
uzanıyor
ak papatyalara, kalem tutan ellere yasaklı çınar ağaçları yaprak döküyor birer birer yollara, parklara gazeller dökülüyor
cezaevlerine..
kalemler dökülüyor....
İdam fermanı isteniyor
Padişahım çok yaşa!
İyi ama: bu ferman, bu hukuk, bu ilmek doğru boyuna geçer mi?
çocuk katillerine, tecavüzcü, tekmeci, bebek katillerine, ülke soyguncularının elleri kesilir mi?
hak yerini bulur mu? bu hukuk sistemine güvenip ilmeği geçirmek boyuna ne kadar gerçek, ne kadar yalan!
bir ileri, iki geri kasıla kasıla hak sahibine bulacağına eminmisiniz? bir bakalım; Kalem tutana kayyum, Sana bana ayı maymun darağacı, darbe çiçekleri: soytarıya seyirci olmaktan öteye gitmez usta; bu en çok kimlerin başını yakar abi; adeletin olmadığı sistemde, doğru parmak kesilir mi? yıldızlar doğru kayar mı? gökkubbede yine masum çimenlerin başı kesilir; bağlarda, bahçelerde, dağda, taşta: erik çiçekleri asılır baharda. bahar hayata zindan olur usta: kimin uğruna, hangi amaç uğruna, eğilir karakalemin başı yine kimler ağlar hadi git şimdi işine gökten düşen üç elma bir ona bir sana bir bana iki candarma kolları arasında bileklerinde kelepçeler gider gidiyorlar gidecekler
kalem ustaları birer birer sonra belkide idam sehpasına..
padişahım çok yaşa!
üzgünüm kasım sana aşk şiiri yazamadığım için! ama geçerli bir sebebim var ülkemde idam cezası pazarlığı yapılıyor yirmibirinci yüzyılda iyiyle kötünün ayırt edilemediği bir karanlıkta güçler yarıştırılıyor..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BU ŞARTLAR ALTINDA İDAMA HAYIR... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BU ŞARTLAR ALTINDA İDAMA HAYIR... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalemine kayum atarlar. deli bir zaman herkes susmuş işin kötüsü halk yıģınları hep bir linç gruhu olmaya müsait. Sussam olmaz konuşsam bir karşılıģıda yok diyorum. Susunca anlarlar diyorum olmuyor konuşunca düşman biliyorlar. Neyse böyle yüreklerin var oldugunu bilmek bir nebze de olsa umut. Saygılar varolun.
kalem ustaları birer birer sonra belkide idam sehpasına..
padişahım çok yaşa!
üzgünüm kasım sana aşk şiiri yazamadığım için! ama geçerli bir sebebim var ülkemde idam cezası pazarlığı yapılıyor yirmibirinci yüzyılda iyiyle kötünün ayırt edilemediği bir karanlıkta güçler yarıştırılıyor..
Bu şartlar altında idama hayır...
_______ Evet bu şartlarda idama HAYIR.Adaletin çürüdüğü haksızlığa uğrayanların sesinin duyulmadığı bir ülke olduk ..Bir anne bir annane olarak çocuk istismarına ''Bir kereden bir şey olmaz diyebilen '' zihniyette insanlarla aynı havayı solumaktan bile utanırım.. Sessiz çığlıklarda boğulan evlatlara gözlerini yuman bir adalet benim için kadın adına bile yakışmıyor artık. Geçmişte olduğu gibi yarınlarda da haklının hakkının idam edildiği bir ülke istemiyorum.!
Kaleminizin aydınlatıcı ve düşündürücü yeteğini kutluyorum. Kaleminiz susmasın
Saygım ve Sevgim yürekten yüreğinize kıymetli şairem
Canan EREN tarafından 11/2/2016 11:35:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yaşam hayatımızdaki keşme keş adeletcilik oyunu ayuka çıktı.Etme bulma dünyasında.Bir de istenmeyen dürüt birinide rahatlıkla yama yapmaları çok acı.Sosyal devlette olmaması geteken bir işin peşinden koşmalar hiçte yakışık olmaz.Harika bir şiir okudum.Konu çok ama çok önemli olgulara işaret itmiş.Yürek sesiniz var olsun şaire hanımefendi kardeşim.