beni çöllerle bırakan leyla, şimdi nerede her seni andığımda, ıslah ediliyor gözlerim biliyorum ki bir faniyim, gideceğim bir gün gitmeden diyorum, gelip uzatsan ellerini ne zaman uyutsam şu, gam yüklü gözlerimi susuyor turnalar, firarla tanışıyor gök gitsem diyorum bazen, yoklasam kalbimi silinmiyor içimden kal yazılı mahzenler sokulmuyor vedalar, hoşça kallar, olmuyor bu sevda dağlardan da büyük, yıkılmıyor.
..
velhasıl konu istanbul tıpkı sen gibi, ben gibi, yaralı seni gören gözlerimi bul bana, buluştur bir telaş sokaklar, bir karmaşa yar gibi, an gibi, zamansız her şey aşk olsun ki kalbimi, can gibi bulana her gün sahillerine, konan konana martılar bile bir başka uçuyor bugün özleye özleye yorulmuyor arsız bıraktım kendimi suya olmuyor, olmuyor bu sevdaya dağların ardından bakılmıyor.
..
içimi göklerle süsleyen güneş, nerede nerede ışıl ışıl parlayan deniz, mavi susturuyor beni, lal yazılı yollar mesele istanbul, gergin, sinirli, asi biz gibi, uzaktan uzağa bakar gibi çekilen her resminde, hasret kokuyor tıpkı ateş gibi, dokunulmuyor.
..
mevzu bir istanbul hikayesi semt semt dolandığım saklı bir cennet nasıl anlatsam ki, varmıydı sen gibisi benzemezdi boş caddeye ayak izlerin sana bana ve gerçeğe yakın dı hepsi yanımda olman kadar yoktu hiç birisi olmuyor, olmuyor, dolmuyor bu istanbul sensiz koklanmıyor.
...
BİR İSTANBUL HİKAYESİ - Mawish Şiirleri - Mert Zafer Cansever
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir İstanbul Hikayesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir İstanbul Hikayesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İstanbul ve İstanbul gibi bir sevgi. Bir bütünlük ve bir kargaşa tıpkı İstanbulu anlatır gibi bir sevda ve zorluklar. Siirdeki güzellik işte bu bence. Çok tatlı ve de hoş bir şiirdi. Yüreğine gönlüne sağlık.
Yüreğine gönlüne sağlık.
Selam ve sevgiler.