Okuduğunuz şiir 12.9.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
SARNIÇ!
Alnının şafağından geçer kuşlar düş ülkemin kızıl güz gülleri açmış gün yanığı ten kır bahçelerinde anadan üryan ay gizlerini tutar yaşamın sırlı aynalarında yağmurlar
çıkarsız geçip gitti pecerenin önünden iklimlerden güzdü vakit siperdi pencerelerde tüller açık duran kapıdan giren rüzğar çıkardı bacadan
bir çizikti yazgı kösnül alnımın çatısında yazılı uyuklayan zaman öfkeyi sektiriyor ayaklarında toprak dili küfürbaz kırlangıç göçünde gökyüzünde heyecanlı dımdızlaktı güneş resmini maviye boyasam alaca çıkar bulutlardan
akar saçlarından nehirler vuruşuyor saçların rüzğarlarda yaslan bir söğüt ağacına omzuna onuncu köyde karınca yuvasını eşeleyen kadın
Bir sarnıcın dibinde boy boy kayısı ağaçları som altından su saf şarkısını söylüyordu sevişen yapraklar dökülürken alın beni götürün dünya alem bilsin bu gün arefe yarın bayram
kırlarda çiçekler soldu güneş doğuyor mu halâ İzmir gözlü çocuklar misali dağlarından
kıvanırım hep son söz yarım kalır söylemeye çingenem gül açmış gibi yıldızçiçekleri dalyalar vakit sonbahar güz eteğinde bir şeyler ölüyor zaman içinde
soyguncu kentin ışıkları aldatıcı şu meleyen kuzular gibi bu gün yarın yok
dut ağacına sarılan sarmaşıklar vedalaşıyor gün ay karanlık ay bulutta ay paslı
ve duvar dibinde ağlayan çocuklar sizde öğreneceksiniz bir gün oyuncak silâhlarınızı kırmayı yapraklar dökülüyor tırsık ölümcül ve at gözlüğü takmış insanoğlu düş ülkem bayrama hazırlanıyor
ve bir kadının omuzlarında ağlıyor… anayurdum zaman içinde saklı kaldı acısı gizi sır saklayan aynaların.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SARNIÇ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SARNIÇ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
iyi şiirlerin pasaj/kıta sonları güçlü vurgularla biter, bir gizem bir merak bırakarak diğer kıta/pasaj-a koşturur okuru. maalesef bu şiirde bunu göremedim. çok sıradan indirgenmiş bir anlatı.
yine başlığın şiir içinde tekrar edilmesi (!) güçlü şiirlerin başlığını gizemini okur dizelerin cümlelerin içinde kendi bulmalı
bir çoğul bir tekil akışlanmış
bu da hem ahengi hem ritmi bozmuş kurgusunu tek bir nesnellikte yakalayamadım
dımdızlak'lı dizedeki dolaylı anlatımı sevdim. silah kelimesinde ki 'a' neden inceltme var?
dut ağacına sarılan sarmaşıklar vedalaşıyor gün ay karanlık ay bulutta ay paslı
ve duvar dibinde ağlayan çocuklar sizde öğreneceksiniz bir gün oyuncak silâhlarınızı kırmayı yapraklar dökülüyor tırsık ölümcül ve at gözlüğü takmış insanoğlu düş ülkem bayrama hazırlanıyor .... .... Gül ve diken bir arada yaşayıp birbirine tahammül sınırlarına aldırmıyorken, insanlık nifak ekme, nifak biçme yarışındadır neden? Giyim, fikir, düşünce hep aynı olacaksa ''İnsan'' nasıl olacağız? Nasıl ki parmak ucunda ki izler asla birbirinin aynı değilse, insanların her biri birbirinden farklı olması da o derece normal ve doğal değil mi? Asıl üzücüsü maddenin manaya tercihinden dolayı ne ümranlar Ne Aylanlar hiç birisi zerrece değerli değil:( Neyse söz kıssa olsun... Yüreğinize sağlık hayırlı bayramlar...
Hayat dediğimiz hızlı bir tren gibi bayrama şu kadar gün var diyorduk ilk günü tamamlandı ikinci gününe işlemeye başladı bile. Sosyal bir insan başkalarının derdini hüznünü kendini derdi hüznü olarak bilendir hatta tanımadığı bir olay veya bir görsellikten etkilenir eğer yazma kabiliyeti varsa bir resimden bile etkilenir ki bunu çok güzel ve etkili olarak başarıyorsunuz sizi siirlerinizden tanıyorum öfkelendiğiniz an çok orjinal satırlar ortaya çıkarıyorsunuz ha belki sizinle karşılaşsak görsel olarak tanımam hani halk arasında ölümden gelse tanımam derler ya bir de dikkatimi çeken imgeler buluyorsunuz itifat etmeyi sevmem realist düşünce aşığı biri olarak okudukça belleğime iz ediyor şiirleriniz. Sarnıç ile bir anım var şiir sever dostlarımla paylaşmak istiyorum bir zeytinilginiz vardı babam akşam üzeri elime bir teneke verdi her zeytin dibine iki teneke su dök dedi ve gitti ben yarım teneke döktüm dört saat sonra geldi kaç teneke döktün dedi iki teneke dedim şimdi al o tenekeyi her zeytine sekiz teneke daha dök dedi sabaha doğru bitirdim sabah öfkemden ben bu sarnıcı yıkacağım dedim tam bir yerini deldim o sırada amcam ava giderken onu gördü ben sarnıcın bir tarafına saklandım amcam ne olmuş bu sarnıca diye mırıldana mırıldana yanından geçti ve o sarnıcın yıllar sonra bir metrekarelik tamiratında imzam oldu teslim almaya gittiğimizde hoca sordu çok ilginç bu kısım nasıl olmuş derken gülümsedim anmatamadım bu yoruma yazmak nasip oldu bir bayram gününde Kutlarım bana anımı yaşattığınız için.
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Tüm içtenliğimle bayramızı kutluyorum…
Saygı ve selamlarımla… nice bayramlara…
Ayrıca: anınızı bizimle palaşıp, sayfamı zenginleştirdiğiniz için çok teşekkür ederim.
Biz köylerde doğup büyüyen çocukların yolu yarıladıktan sonra anlatacak bir çok hikayemiz oluyor. Elbette anıların damarı toprakta aranan su gibi artezyan veya dalgıç atmak gibi öfke bir yede başkaldırmaktır.
Düş gibi bişiir okudum Bir yerlerimi acıya boyadı Hedefe varmış demek ki Şiir olmuş hayrolmuş madem Hakettiği yerde asılı bişiir Yüreğinize sağ Saygılar sunarım efendim Şiire yazana.
Arkadaşlar bazı arkadaşlar özel mesaj atarak bayram kutlaması veya başka zamanlarda bir şeyler sormak için mesaj atıyorsunuz prensip olarak hiç bir mesajı cevap vermiyorum.
Darılmaca gücenmece yok! Hepimiz bu plakformda şiirlerimizin okunmasını istiyoruz. Dolayısıyla kişisel bir bağımız yoktur. Beğeni ve ya eleştirilerini bekliyorum.
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık değerli Şairem kaleminiz daim yürek sesiniz hiç susmasin saygı sevgi dua ile kalin saygilar kurban bayramınız mübarek olsun
ve bir kadının omuzlarında ağlıyor… anayurdum
zaman içinde saklı kaldı acısı gizi sır saklayan aynaların
Ellerinize sağlık hocam