ne oldu yine değişti çehresi biraz daha ala boyandı ülkemin yüzü güneşin önünde perde perde bulutlar çetrefilli oyunlar oynar gecenin rengi mateme döndü mor dağlarda birazcık gülümsese tebessüm etse bile! sevinci yarım kalıyor alt dudağında..
tüllendi afakında yüzyıllık soykırım hikayesi dibi görünmez bir tünel gölgelendi perdeler bulutlar arasında kaldı mavilikler beklemeye tahammül kalmadı artık sınırı aştı dini basamak yapmış keseri kendine yontan adelet avcıları hüküm sürüyor ayaklar altında alınmış alınteri çiğnenmiş diyarımda..
her gün bir başka tufan boğdu ülkemin yüzünü ezdi halkımın gafil yüreğini yokluk mu yoksulluk mu? ağzını bağlayan belini büken yoksa sahte sofular mı dilini bağladı canı yansa bile sesi çıkmıyor bir tas çorbayı kaynatmaktan aciz yoksa işlemez mi oldu kafatası marketlerde ki glütenli glügozlu hazır yemeklerden eli kolu bağlı külfi can hak mı üşenmektek mi? şu kurbağalar bile yüzmüyor vak vaklamıyor yeşil sularda..
içerden vurulduk kahpece bi çare yüreğim artık susma! susma de be artık sende! duymaz görmez olduk dökülen akan kanları hissetmez olduk yüzgöz olduk bitmeyen acılarla her söz bir şarapnel parçası gibi indi yüzümüze arasan bulamazsın dünyanın hiç bir yerinde dörtbaşı mamur çulsuz bir çoban desem ki; çobana hakaret keşke! olsaydı.. başımızdakilerde o dağlar başında çobandaki yürek!
oydular memleketin yüzyıllık mirasını Atanın kemikleri sızlar tepeden tırnağa ah olsalardı bir küçük parmağının tırnağı ama olamadılar anlamadılar dinden imandan böylesi bir lider bin yılda bir gelirdi bir devlet başına lakin; yavaş yavaş resimlerini indirmekteler... söktürmekteler makamları makam sayanlar koltukları arkasında ki duvarlardan...
Ah! bir daha çıkmaz onun gibisi onun eline su döken! mavi gözleri bir ummana bedel! gökyüzü gibi omuzlarının güvenli çatısı! ulu çınar çam bölmesi babacan anaç bir yürek! o müthiş zekası tüm dünya hayran! onunla er meydanıydı her meydan! o bir devlet yarattı Allahın izniyle koskoman! enkaz yıkılmış bir imparatorluktan sonra;
Ah! yalnız ağlamak ağlamak ülkemin kaderi midir? yüreğinde izi kalır en derin yaranın insanoğlunun oturup elini kolunu bağlayıp ağlamak çare olsa; hepimiz oturup birlikte halimize ağlayalım!
yabancı sesleri sardı diyarı mı kımıldamaz kollar toplamaya enkazını ... nerelisiniz? soruyorum... oğlum; kendi ellerinizle kazıyorsunuz kendi mezarınızı gümüş tepside sunulmadı bu vatan! asil kan sende mevcut kalk ayağa şahlan! dört tarafı kızıla boyandı ecdat kanıyla bakıyorum.. sizin derman kalmamış dizlerinizde... üşenmekten! refah içinde oturduğundan beri sizler... unuttunuz... milletin ne çektiğini.. uçurum gibi açılmış yarası halkın!
sallanıyor ülkemin üstünde doğan güneş! o gölgesi unutulmuş kırılmış içinde şevkin! sönmüş yüreğinde vatan ateşin! yarısını küstürdünüz milletin! bacası tüter mü ocağın sanıyorsunuz? Adaletsiz... Bak yine ismi lazım olmayan bir ülke soykırım ilan etmiş! eteğinde yeşillerini kirletmiş aynı masada oturup el sıkıp aynı sofrada kaşık salladığın maşuk! yine dostdost kazığını atmış! tarihi tekerrür hani o hatırlar mısınız? osmanlının yanında görünüpte sağ gösterip sol vuranlar.. artık daha ben ne diyeyim!
din iman diye çıktınız yola! düşman oldunuz kendi yağıyla kavrulan vatandaşa! silahlar yığdırdınız mayınlar döşettiniz kırsallara gık çıkmadan yumdunuz gözünüzü böldünüz halkı koltuk sevdasına!
on para etmez yaptığınız işler bir ülke huzur içinde değilse; ondört yılda yap- boz tahtasına döndürdünüz yaptığınız yolları sel aldı alt yapısız şehirler tuş takımları puşt takımları doldu kadın kız çocukölümleri tecavüzleri arttı giren çıkan belirsiz ülkemizin sınırlarını hani derler ya duman tütmez ateş olmayan yerden! diş karıştırmaya yarayan kavak ağacından yapılmış bir kürdan! belki de daha faydalıdır sökülüp atılmayan ağızdaki çürük dişten!!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİTMEZ ŞİİRLER... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİTMEZ ŞİİRLER... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Selamlar, sevgiler.