Okuduğunuz şiir 31.5.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
İnsan lakırtıları
I
Kendimi yaltak bir kahveciye attım arkadaşım gelecek onu bekliyorum boşluğa büründüm belli bir vakit burada da yakaladı beni akordiyonlu dilenci elimi cebime sürmem tabi başında onu bekleyen bir canavar var kocaman bakıyor,gözleri iri iki yaşlı adam köşede siyaset konuşuyor kız onları umursamadan geçti ben sarı bir şeyler içiyorum dalıyorum,dinliyorum ömürler geçiyor hayatımın içinden garsonlarda kraliyet havası masalar kalmış olmalı dünden sıcaktan hep bunlar..
II
iki adamın ömründen bir pay daha alındı bizimki hala gözükmüyor sigaramı içiyorum ve bitiyor dakikaları biraz daha eksilttim ömrümden demlenmiş bir ömür filtresiz.. kahveci var bir de burada kahvelerini yakmış bulutlar kadar gri suratları içtikleri esrarengiz..
III
Dilenci gitti gözümün içinden adamlar konuşmayı kesti kaç yüzyıl oldu saymadım ama vakit de bir hayli geçti neyse ki ömrümden azaldı ne azaldıysa kalbimden vermedim hiç bir kuşa mahçup bir kanat sen uç diye her şey yollarında olmasın bozukluk ellerin kalmasın bayat öyle geçiyor zaman burada bir kahveye oturdum yaltak uçmayacağını bile bile kapıyorum gözlerimi belki seni görürüm diye
IV
Karanlıkken güzel her şey gerçekleri o zaman görüyorum insan lakırtıları hepsini boş buluyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İnsan lakırtıları şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İnsan lakırtıları şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İzmir i bilir misin bilmem ama şiiri okurken Alsancak Pasaportta sabahçı kahveleri vardır ve ben bir an o kahvelerin birinde buldum kendimi....İnsan lakırtıları ve meyve aromalı nargile fokurtuları birbirine karışır. kahveler yanmaz ama tüm yürekler yanıktır bu sebepten gerçek hikayelerde bu lakırtıların içinden sivrilir geceye anlatan çoktur dinlemesini bilene....
inanmıyorum.... şaka şaka inanıyorum :) ne tesadüf değil mi zaten şiirin kalitesi ortamında yazıldığında ortaya çıkarmış. ve o ortamda yazdığın şiir beni aynen o ortama ışınladı yes doğrusu.
Öykü tadında şiir..Sen çok iyi bir gözlemcisin, hayal gücünü de katarak çok güzel betimlemeler yapıyorsun bence,anlatımın da doğal akışında ve oldukça sürükleyici, Dün ve bugün yazdığın şiirleri çok beğendim.Tebrikler Gökçe,
son 5-6 şiirinizi okudum, bence bu en iyisi. üstelik gerçekten çok iyi.
bi de acaba dedim, öykü yazmayı da deneseniz mi? dil oldukça yatkın bana kalırsa. hani ne diyorlar şiirsel öykü mü ne ise.. bir şeylerin adını koyunca sanki daha afilli oluyo.
Güzel yorumun için çok teşekkür ederim aslında hikaye yazma fikri bana da mantıklı geliyor ama şiirden alabilirsem kendimi belki onun içinde erken diye düşünüyorum.
Ataol Behramoğlunun da buna benzer bir şiiri var ona bayılmıştım bunu da çok sevdim çok güzel ve ince betimlemeler mekan tasvirinin dışında bir aşka bağlama fikri çok güzeldi.
Kutlu dileklerimle Kutlarım.
Çok Beğendim.
…………………. Saygı ve Selamlar…