Okuduğunuz şiir 19.3.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
.. İbrahim İNECİK
Mart'ı Telâşı..
Bir keman sesi keser bileklerimi, bir de kalbimi eksikliğin tenimde kor gece ayazıdır hasret süzüldükçe gözlerimden sensizliğim
demiştim birgün olur da eserse ayrılık rüzgârı kırarsa filizlerimi ansızın düştüğünde irkilirsem begonya saksısının sesinde korkudan nâr çanağı olmuş gözlerime dokunsan ağlayacak olan kâlbime tam da yerle bir olunca herşey susarsam matemlice çaresizlikten ve boşalırsam dolmuşluğumdan zerrece bana umudu hatırlat
yorulursa koşmaktan biçâre ayaklarım yolları sevdir bana, hedefi kısalt olurda takılırsam taşlar otağına itinayla nârefte güzargâhı anlat sendelemiş kimliğime tutunup bir anıyla düştüğüm yerden kalkmayı hatırlat
güç ver n’olur tükenen mecâlime takvimlerde düşmeyen yaprağım ol senelerce sırf senin doğum günün gelecek diye tüm köhne günleri sevmeyi hatırlat
haritasını çizerse yüzüme hüzün tek hatıra kalırsa varlığından firkât yine kendi koyuma çekilirsem üzgün çöreklenirse göğsüme densiz bir soluk emanet alırsa gözlerimi gittiğin uzaklar unutursam sevinçleri hüzün telâşında ve ürküp, susarsa kâlbimdeki çocuk ona gülmeyi hatırlat
dünya boş bilirim, hayat hengâme hastalığı teğet geçsek ecel nöbette olur da düşersem isyan lehçesine seyyâhlığımı azlet bilinmezliklere kuralıyla yaşayamadığım bu cehennem de üslubu öğretip, ölümü hatırlat..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mart'ı Telâşı.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mart'ı Telâşı.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ülkü Tamer bir şiirinde “Mermerin sunduğu damardır şiir / kurşunun çıkışıdır” diyor. Kimi şiirleri okuduğunuzda aklınıza gelir bu dize.. Kimi şiirleri okurken aklıma gelir bu dizeler nedense. Çünkü kavga eden, savaşan bir şair var şiirin arkasında.. Didişen. Sevdiğinin soluğuna varmak için ateşlerden geçen...
Çok şey söyleyesim var ama telefonun tuşları küçük, parmaklarımdaki sızı büyük...
dünya boş bilirim, hayat hengâme hastalığı teğet geçsek ecel nöbette olur da düşersem isyan lehçesine seyyâhlığımı azlet bilinmezliklere kuralıyla yaşayamadığım bu cehennem de üslubu öğretip, ölümü hatırlat..
Yarınlarında umut edilenin hiç unutulmayacak derecede yaşanması temennisiyle sevgili şairim. Ne güzel bir çığlıktı .Sevende sevilenin unutulması haram diye yazar sevgi dininde. Cenneti yüreğine vatan eylemişsin derim başka bir şey demem. Daim esenlik ve mutluluk dileklerimle. Kalbi sevgiyle.
Şiiri anasayfada görünce dedim ben bu şiiri okumuştum. Sonra aklima geldi, evet okumustum ama çevrimdışı.. Ve bu şiiri burada gördüğüme cidden sevindim. Okuduğumda da cok begenmistim çünkü..
Ve.. buralarda görmekten mutlu olduğum birisin şüphesiz, varlığı güzel olanlardan... sevgimle, çok. Güzel nâr.
Unutmuşum hatırlamayı, Gücüm yok beceremedim kalkmayı, Bir daha istemiyor kırılmayı, Yalan da olsa söyle,isterim yeniden doğmayı, Tam da sekeratta beklerken solmayı, Tut elimden, gül yüzüme, hatırlat bana hatırlamayı…. şiiriniz damla damla yüreğime dokunurken yazabildiklerim,,, tebrikler, tebrikler,kaleminiz daim olsun,selamlar, saygılar ve hürmetler...
Bazen kendi haline bırakmak gerek herşeyi, yaşananları, yaşanacakları, gerçekleri ve hatta yalanları.
Şimdiye dek hiçbir ay azaltmadı, toparlamadı dağınıklığı, ocak hep yakıyor, şubat üşütüyor, mart derseniz ürkek bir telaş ile martı kanadında denize hayran tıpkı ecele özentisi gibi bazı hastaların. ... Dağıldım yine, oysa bu değerli yoruma küçük bir teşekkür yazacaktım değerli şair dost.
bana umudu bana mutluluğu bana huzuru anlat ama bana ayrılığı anlatma bilmediğim bir lehçeyle imtihan etme yüreğimi sen yine anlat lisan ı ulviyende olmasın yalan ve sen anlat ben dinlerim ...harika bir şiir di siz yazın ben okurum yüreğinize sağlık
Ve her kıtada ses uyumu... Serbest şiir yazan arkadaşlar örnek almalı fikrimce.... Baştan sona bütünlük gösteren muhtevası ve bu güzel sesiyle yine çok güzel bir şiirdi Nar-ı Çiçek... Yürekten kutluyorum... Yüreğine sağlık kalemin daim olsun..
Nicelerine efendim...