Vîrane gönüllerde ihanetten onca iz Yenik düşmüş zamana kalplerde efsunlu giz Söz geçmiyor kemana, inliyor sessiz sessiz... Mızrap teli incitmiş, ağlatmış es’te bugün Heceler alev alev en son nefeste bugün.
Çekip gitmiş yıldızlar; ay bulutun kölesi Savrulmuyor "aşk" denen hırçın atın yelesi Beyhude yolcu bekler aşıklar iskelesi... "Göz yaşlı gönül buruk"; gülüşler pusta bugün Hüzün davetsiz konuk; düşler mapusta bugün.
Yırtılmış sayfaları aşka dair kitabın Kalmamış muhatabı "sevin!" denen hitabın Sonu hüsran oluyor koşulan her etabın Gam-keder inletmekte pek mahir, usta bugün Teselli karar kılmış; sükûtta, susta bugün.
Kalp ağrısı...amansız; düne kıyasla kat kat Keşkeler...yığın ile; anlamsız onca "fakat" Eksik olan şey belli; aşka vefa, sadakat... Umutlar fîrar etmiş hıçkıran seste bugün Güfteler kordan ateş, hüzzam tek beste bugün.
İçi boşsa sinenin solundaki bölgenin Zerre kadar hükmü yok aşka dair belgenin Eli kanlı mazinin ardındaki gölgenin... Sevgi anlam yitirmiş ucube us’ta bugün Mecnun’lar mevta olmuş, Leyla’lar yasta bugün.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
LEYLÂ'LAR YASTA BUGÜN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
LEYLÂ'LAR YASTA BUGÜN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalp ağrısı...Amansız; düne kıyasla kat kat Keşkeler...Yığın ile... Anlamsız onca "fakat" Eksik olan şey belli; aşka vefâ, sadâkat... Umutlar fîrâr etmiş hıçkıran seste bugün Güfteler kordan ateş, hüzzam tek beste bugün
Şimdiye kadar sitede gördüğüm en kelime hazineli şiirlerden biri. Usta işi. Tebrikler.
Sayfanizdaki muhtesem dizeleri okuyup yorum yazdigim dakikada siz de misafirim olmussunuz.
Mâlum, gün KADINLAR GÜNÜ imis.
Görmezden geleyim dedim ama ne mümkün.
Kutlamasak da ilgisiz kalamiyoruz...Kalamadik.
Oysa, sizin de dizelerinizde mükemmel bir üslup ve siirsel sekilde izah ettiginiz gibi, olmasi gereken ile gercekler birbirine tezat.
Riyâkârligin daniskasi!
Kücücük bedenlerin sahile vurdugu, o her firsatta insanlik dersi vermeye kalkan BATI'nin, ürettigi silahlarin saldirisindan kacan insanlara telörgüler, barikatlar kurdugu, insanlarin vahsilesip kudurdugu günümüzde degil bir gün, hergün KADINLAR GÜNÜ olsa ne yazar!
Eksik olan sevgi! Eksik olan insanlik! Vefâ, sadâkat, tebessüm Eksik olan hosgörü v.s.
KIZGINIM, öfkeliyim bugün galiba biraz.
Söylenecek, yazilacak o kadar cok sey var ki.
Herkesin bildigi seyler. Bildigi ama uygulamadigi!
Güzel, yasanabilir bir dünya özlem ve dileklerimle selam ve SAYGILAR sunuyorum Elif kardesim.
Siir mi?
KADINLAR bu günü istedikleri gibi, istedikleri kadar kutlasin.
Bu gün diye hitap edilen bir şiir gördüğümde rahmetli Hülvani Baştuğ hocamın , hayran hayran okuduğum şiirini anımsarım. Allah cc rahmet eylesin... Mecit hocam, yine harukulede bir şiir, zamana serzenişlerle dolu. Her kelamıyla özel. Bir bugün şiiri daha kazındı hafızama vede gönlüme. Selam ve sevgilerimle. Öptüm ellerinizden...
IRAKLARI YAKIN, gönülleri bir ediyor, dostluklari pekistiriyorsa, bir de öbür âleme ugurladigimiz can'larin yâdina vesile olabiliyorsa baska ne beklenir ki kalemden.
Bu vesile ile Hülvani hocami yine RAHMET'le ANIYOR, mekâninin cennet olmasini diliyorum.
Bugün KADINLAR GÜNÜ imis!
KADINI Rabbinin emaneti bilen, bilmesi gereken bir topluluk, müslümanlar olarak kutlamalara deger vermenin, katilmanin anlamli olmadigini düsünüyorum. BATI'nin ihdas ettigi her kutlamaya katilma gayretinde üstümüze yok.
Sevginin, SAYGININ, VEFÂNIN, SADÂKATiN, ASK'IN olmadigi, güdük kaldigi bir dünyada neyi ne icin kutladigini bilmeyen insanlar olduk.
ACINACAK HALiMiZ VAR VESSELAM.
Bir hafta önce saat sabah bes sularinda Besiktas Barborosta, sessizligin hüküm sürdügü sahilde kaleme aldigim bir siirdi okudugunuz.
KADINLAR GÜNÜNDE LEYLÂ'LARA YAS tutturmak pek hos olmadi galiba :)
Hosgeldiniz, hosluk getirdiniz.
Tesekkür ederim Muharrem kardesim.
Hersey gönlünüzce olsun.
Selam ve sevgi ile gözlerinizden öpüyor Allah(c.c.) emanet ediyorum.
işte bu şiire yorum yazmak zor mu zor usta bugün... gömüldüm kaldım...çok sevdiğim TRT TSM arşivinde de sadece hüzzam bestemin olduğundan mıdır nedir, yedeniyle, güçlüsüyle, kararıyla, esiyle, sesiyle, hüzünle karılmış sözleriyle kendimden geçtiğim bir şiir okudum... gönlümden kutluyorum...selam ve saygılar sunuyorum.
Selamünaleyküm üstadım; öncelikle göstermiş olduğunuz güzel alakanızın şahsımı çok duygulandırdığını ve de mutlu ettiğinizi belirtmek istedim.Biraz izam etmiş olsanız da sitayişkar sözlerinizden memnun olmamak insan fıtratına ters...Ben uzatmadan, TRT deki bestemin ancak sözlerini size gönderebileceğim...nota ve cd si facebook sayfamda mevcut...siz teknolojiye benden daha yakınsınızdır sanırım, internet denen olguda sonradan görme olduğum için yanlışlar yapabiliyorum ne olur hoş görün...selam ve saygılarımı iletiyorum efendim.
ACILARI BANA SOR
Makamı: Hüzzam Usulü: Düyek Söz ve beste: Halil Şakir Taşçıoğlu.
Bir hicransın, bir hüsran, vuslat hiç yok mu sende? Hayat, çok üzdün beni, kalmadı cân bu tende. Sor bana ızdırâbı, a c ı l a r ı b a n a s o r! Geç hayat, sen önden git, kalmadı tâkat bende...
Bir iç çekiş geldi ömre; Neden bilmem çok üzgünüm... Oysa düştü ya son cemre; Bugün benim doğum günüm!
Yer, gök buhar doldu sanki; Sarılmıştı toprağa nem... "Bu gün" demişti inan ki, Doğum günüm diye annem... ......
Dizeleriyle devam eden bir şiirinde belirtmeye çalıştığı gibi O, 1948 Yılının cemreleri düşerken, mart ayının beşinde, Konya' nın Ereğli ilçesinde doğdu. İlk,orta ve lise öğrenimini Ereğli' de tamamladıktan sonra, 1971 yılında İ.D.M.M. Akademisinden İnşaat Mühendisi olarak mezun oldu. 1969-1971 Yılları arasında İstanbul İleri Türk Musikisi Konservatuvarında; ud, solfej ve nazariyat dersleri alan yazarımız, vatani görevini; 1973-1974 Yılları arasında NATO Enfrastrüktür Daire Başkanlığında kontrolör teğmen olarak ifa etti. Ereğli'de başladığı proje ve yap sat müteahhitliğine halen Antalya'da devam etmektedir.
Evli ve ikisi kız, üç çocuk babasıdır.
Lise yıllarında arkadaşlarının kendisine "kalem şakir" lakabını takmalarından bu yana kalemle kuyu kazmaya çalışan Halil Şakir Taşçıoğlu' nun basılmış ve basılmamış bir çok eseri bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla; Bir Millet Uyuyor (Basılmamış, Roman) , Bizim Eller (2010 Yılı, senkron matbaacılık yayınları, Şiir) , Seni Sevmek İbadet, (Biyografik roman) Memleketim Ereğli (Basıma hazır, Şiir) kitapları yanı sıra:
TRT TSM Repertuvarında 21758 No.lu, makamı; hüzzam, "Acıları Bana Sor" isimli beste ile beraber, hüzzam, hüseyni, uşşak ve segah makamlarında, söz ve müziği kendisine ait toplam dokuz bestesi bulunmaktadır.
Birilerinin ihdas etmesi KADINLAR GÜNÜ'ne birsey kazandirmiyor maalesef. Gelismis ya da gelismemis tüm toplumlarda KADIN hak ettigi degeri alamiyor ne yazik ki. Sebep sadece egitim olsa, 35 senedir icinde bulundugum Alman toplumunda bunun bir yansimasini görürdüm. Konu insanlikla, karakterle alakalidir diye düsünüyorum.
Güclünün HAKLI, HAKLININ mazlum oldugu hele de bu günümüzde, KADINLAR GÜNÜ'nü kutlamak abesle istigal olsa gerek.
Hergün dövülen, tecavüze ugrayan, ezilen, horgörülen milyonlarca kadin var yeryüzünde.
Eksik olan sevgi. Bir adim ötesi ise ASK.
Mâziyi düsünerek ve okudugumuz destanlari dikkate alarak konuyu farkli acidan degerlendirmeye calistim.
Geceye düşen güzel bir şiir okudum mahir kaleminizden.Kelime hazineniz karun hazinesi gibi maşallah kaleminize yüreğinize gam değmesin değerli dost..En güzele amanetsibiz..Geceniz hayrolsun
batu_41 tarafından 3/8/2016 1:20:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Siirseverlerle şiirlerde buluşmak güzel bir ugraş.
Yine de yormamak adina,
ara verme vaktidir
yavaaş yavaş.
Yorum ve begeni ihtiva eden ifadelerinizle kalemimize verdiginiz güc icin tekrar tesekkür ederken, herseyin gönlünüzce olmasini diliyor, SELAM ve SAYGILARIMI SUNUYORUM degerli dost.
Yüreğine sağlık, Alkışlıyorum kalemi.
Beğendim.
...................................... Saygı ve Selamlar...