6
Yorum
17
Beğeni
0,0
Puan
406
Okunma

Bir baktım minibüs sahibi geldi
Dedi: "Yolcular niye bu kadar az?"
Dedim: "Daha ne olacak?"
Patron dedi: "Böyle olmaz!
Doldur bu minibüsü tıka basa!"
Dedim: "Patron,
Araba zaten olmuş konservelik balık,
İçeride ne nefes kalmış ne de azıcık ferahlık!"
Patron dedi: "Bana cevap verme!
Sen dediğimi yap hele..."
Dedim: "Tamam o zaman, yola devam!"
Bir baktım..
Şevket kafayı uzattı arkadan zor bela,
Dedi: kaptan bas gaza, uğratma bizi zarara!
Dedim sana ne oluyor?
Şevket dedi: "Yolcular velinimet bize
Neyse, ben bastım gaza,
Biri der: "Kaptan orta kapıyı aç, içerisi fırın!"
Biri der: "Şoför bey, azıcık yavaş, insaf edin!"
Ben hem yola bakıyorum,
Hem aynadan Şevket’e,
Şevket arkada yolcularla girmiş muhabbete
Baktım ki..
Arkada kadınlar dert yanıyor, şevket de
"Biri diyor: "Pazarın yanından geçilmiyor,
Bizimki diyor Her şey ateş pahası!"
Biri diyor: "Kasabın kapısını zaten unuttuk,"
Şevket diyor: "Valla teyzem,
Biz de evde eti unuttuk
Dedim: "Şevket! Ne oluyor?
İşi gücü bıraktın, arkada dedikodu ediyorsun
Şevket dedi: "kaptan, sen yola bak,
Teyzemin içi dolmuş, dertleşiyoruz şurada!
Dedim: "Şevket kalk ayağa topla paraları!
Şevket dedi: "Tamam be kaptan,
Neyse, Şevket başladı paraları toplamaya,
O an önümüze bir belediye otobüsü
kırmasın mı birden frene bir bastım, aniden
İçeriden bir "Aaaah!" koptu ki sormayın,
Herkes birbirinin üstüne yığıldı birden
Daha ne olduğunu anlamadan
Minibüsün arkasından öyle bir çığlık koptu ki,
Sanırsınız ki minibüsün içinde bomba patladı
Bir baktım
Sarı saçlı, bir kadın cırtlak bir sesle bağırıyor
"Ayol bırak pis adam! Sapık var!
Tutun yakasından, bırakmayın!"
Dedim: "Ne oluyor?
Kim sapık, kime dokunmuşlar?"
Ama beni dinleyen kim..
Kadın çantasını Şevket’in kafasına kafasına
Vururken bağırmaya devam ediyordu hâlâ
"Göz göre göre taciz ediyor ayol!
Utanmaz adam
Elini resmen kalçama değdirdi
Polis çağırın, durdurun bu minibüsü!"
Şevket bir yandan
Kafasını çantalardan korumaya çalışıyor,
Bir yandan da bana doğru bakıp
Can havliyle bağırıyordu:
"Yahu abla valla billa yanlışlıkla oldu!
Minibüs fren yapınca dengemi kaybettim,
Elim oraya çarptı, kasıtlı yapmadım,
Kurban olayım vurma!"
Ama ne çare,
Kadının yaygarası minibüsü inletiyordu
"Yalan söylüyor ayol, bilerek yaptı!
Tutun şu ahlaksızı, emniyete çektirin arabayı
Kadın böyle feryat figan bağırınca,
Minibüsün içindeki yolcular
Birden galyana geldi
Arkadaki izbandut gibi iki adam
Şevket’in yakasına yapıştı,
"Ulan utanmıyor musun kadını taciz etmeye
Namussuz!" diyerek
Şevket’e birer yumruk salladılar
Bir baktım, minibüsün içi bir anda karıştı
Yolcular Şevket’i araya aldı!
Onur Altınok
Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.