- 237 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEKÇİ MURTAZA
İşini yüksek ahlakla, bütüm kural ve kaideleriyle yerine getiren, bunu kendi karaekterinin temel unsuru yapmış olan Bekçi Murtaza, girdiği fabrikada kimseye göz açtırmaz. Kenisi de fabrikadaki işçiler gibi bir alt görevlidir ancak Murtaza fabrikayı kendi fabrikası gibi korur, kollar işten kaytaranlara izin vermez, gerekirse onları müdürüne şikayet eder. Bazı davranışlarından dolayı işçiler Murtaza’yı sevmez, onu dışlar ve her fırsatta da alay ederler onunla.Ama Murtaza için görevinden daha kıymetli bir şey yoktur, o tam bir görev adamıdır. Murtaza’nın iki küçük kızı da fabrikada işçidir. Çocuk yaşta olmalarına rağmen fabrika makinaları başında çalışırlar. Dönemin işçi mahallelerinde şaşılacak şey değildir bu. Bir gün Murtaza’nın en küçük kızı dinlendiği yerde yaşı kadar küçük hayalleriyle uykuya dalar. Bunu Murtaza’dan haz etmeyen işçilerden biri görür. Murtaza’ya gidip başka işçilere laf edeceğine kendi kızına bakması gerektiğini söylerler. Murtaza için bu çok büyük bir mahcubiyet ve hayal kırıklığıdır. Murtaza gibi bir adamın çocuğu nasıl işten kaytarır. Büyük bir hışımla uyuyan küçük kızın yanına gider ve kızı kaptığı gibi yere fırlatır. Firdevs başına darbe alır. Bu darbe onun ölümüne sebep olacaktır. Sanayileşmeyle doğan yeni ahlak anlayışı ve anlayışın insanlar üzerindeki trajik sonucu küçük bir kızın ölümü ile tasvir edilir romanda. Murtaza fabrika denen işçilere giydirilen demir kafes içinde, yine bir işçi olan ama görevine sadık kalmak uğruna kızının ölümüne neden olan babadır.
Kendi sınıfına yabancılaşmış bu bekçi ailesini büyük bir acıyla karşı karşıya getirmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.