Tükenmez sanıyordum; bittikçe başa sarar Ne "âh" vardı hesapta...ne "gözyaşı"...ne "zarar" Oysa şimdi gün akşam güneş gözüme firâr... Bir an uyuyakaldım...avcumdan uçtu ömrüm Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm.
Ne zaman taş atılsa gamlı köşkümde cama Sitemler yüklüyordum her heceme, kelâma Harfler solgun olsa da güzel okurdum amma Bahtımın kitabını tersinden açtı ömrüm Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm.
Gülen çehreler gördüm tat aradım dünyada Ya tarifsiz kâbustu -kan kusturan, rüyâda Ruhuma onmaz çile, yakan dikendi ya da Kar kokan kardelendi; zamansız açtı ömrüm Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm..
Yanılıp dosta varsam bîçâre...bîtap düşüp Beklerdim hatır sorsun dertlerimi bölüşüp... Sezip hazin hâlimi talihimle gülüşüp Gölgelere karıştı, gölgemden kaçtı ömrüm Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm.
Okyanusta gibiyim; gemim harâb, yan yatık Liman yakın olsaydı gezmezdim kaşım çatık Bir nebze neşe buldum ona da hüzün katık... Kaderin kâsesinden ızdırâb içti ömrüm Elde mendil, dilde âh, beyhûde geçti ömrüm.
İrâdem dese dahi "mücadele et, diren!" Hazandı hüküm süren çoktan kaçmıştı tren Yalnızlıktı ruhumu içten içe kemiren Hakikatli bir yâre, dosta muhtaçtı ömrüm Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm.
Kaderle kavgamıza deyip "sebeb-i cezâ" Şerh düşüldü dosyama bırakılmadı yaza Bahtımdı koşup gelen hemen hükmü infâza Bedeli zâr, affı zor sürgünlük suçtu ömrüm! Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm.
Talan oldu her yanı kalp denen arazimin Keder dolu kefesi tâkatsiz terazimin Melül...mahzûn...muzdarip; boynu bükük mâzimin Yitik düşler peşinde hicretti, göçtü ömrüm Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm.
Bugün hergünkü gibi kalamadıysam metin Bilin ki çok doluyum imtihanım pek çetin Çöktü yine üstüme garipliği gurbetin... Nasibime hep hüzün, süzen süzgeçti ömrüm Elde mendil, dilde âh, beyhûde geçti ömrüm. *** Yitik düşler peşinde, hicretti, göçtü ömrüm Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖMRÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖMRÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Omur bize bahsedilmis en kiymetli hazine. Ne yazik ki biz hazine koruyucusu olarak yeterince hazinenin kiymetini bilemeden yitip gidiyoruz gozumuz acik olarak. Keskelerim cok birikmis Mecit Kardesim, sizi bilemem de. Simdi onlari azaltmaya calisayim derken omrum yetmeyecek korku ve telasindayim. Insallah omrumuzun bundan sonrasi oncesinden hayirli olur umidi ile siire tebriklerim bir gurbetten bir gurbete selam ve dualarimla...
Ömrümüzü düşündükçe gül bahçesinin dikenleri batıyor hep Mecit Bey Kardeşim. Dikenler kanattıkça güllerimiz kızarıyor. Her acıya şükürle katlanmayı öğreniyoruz. Dikensiz gülün de kıymeti yok ki...
Baba evine misafir geldik... Zaten yakın oturuyoruz ama eşim ve kızımla okullar açılana kadar burada kalalım dedik... Bir hafta önce de kayınvalidemgildeydik...
Malum insanın baba evi de olsa evindeki rahatlığı gibi olmuyor... Benimki ile birlikte üç çocuk var:)
Geç kalmışlığımı bu ara mazur görün Mecit abi...
Bu mevsimde yapılan salçadan hayır gelmez... Boşa dua etmeyin:)
Sitemlerinizde haklısınız ama ne yazık ki karakterler değişmiyor...
Allah şahit yine gözlerime yaş düşürdün koca yürekli adam. Ben şimdi ne desem, hangi kelamını anlatmaya kalksam. offffffff ne kalemim nede bu kıt aklım yeter anlatmaya. Şahaser başyapıt yine...
Hayatı yine onikiden vuruyor dizeler Gül bahçesi o nazenin gönlünüzden öpüyorum caanım hocam. Rabbim hayırlısından ömrünüze bereket versin. ..................................................................................................... amin amin amin
Yanılıp dost arasam; bîçâre...bîtap düşüp
Beklerdim hatır sorsun, dertlerimi bölüşüp
Sezip bitkin hâlimi, ele bakıp, gülüşüp
Gölgelere karıştı, gölgemden kaçtı ömrüm
Elde mendil, dilde âh; beyhûde geçti ömrüm.
kaleminiz daim olsun selam ve saygılarımla