Ararken seni, kaybettiğim bir şeyler vardı, mesela gözlerim gibi Hatırlarken de unuttuklarım oldu, kendim gibi bir yalnızlık cümlesi Tüm suallerimle imkansızlığın, yedinci rüyasıyla biten ıssız ufuklar Kahramanlık öyküsüyle ıslak, kalemsiz kağıtlar ve boş sayfalar Sarı sarı yapraklarıyla eylül düşmanlığında, ardıma saklı şubatlar Ve en son mahkemesiyle, bir ömür boyu umutsuzluğa çarptırılanlar Biliyor musun, ben hep idam diye tutturmuştum ama bırakmadılar.
...
Kalması zor bir yolda bir hancıydım, hep ıslak tarafında suskun Bazen de bir yolcu gibi, yolları geçirdim zimmetime uzun uzun Her ikisi de çöllerin, iki sarmaşığı gibi çaresizdi kum tanesinde Tepeden yoklayan güneş ve sonrası, hep bir kum fırtınasının kolları Bedeni bırak sen git dercesine tutulan anlamsız eller, hep ruhsuz Şuursuzca başı çeken sıcaklığın adıydı aslında yorgunluğumuz Sen ben ve tutkumuz, ararken bizi kendi kendimize kaybolduğumuz.
...
Olur ya başına bir hal gelir, mesela sevilmeden sevmek gibi Olur da kendini bir aptal mahsende bulursun, elinde bir şişe şarapla Ne yolun belli ne de kaldığın yer, hani bir adres bile veremezsin ya Zihnini yitirmiş gibi, dolaşırsan eğer bir kentin boş sokaklarında Aklına gelecek ilk şey, bir köşede unuttuğun bir mutluluk olsun Sevgi aşk ve korkularımızla, her gece gökyüzünde uyuttuklarımızla Seni her daim hatrıyla saklayan bir insan gelsin aklına, hatırla.
...
Uykular haramdı ezelden beri, hiç bir şey mutlu etmezdi beni Bir değil miydi kalbimiz yurdumuz gibi, hep bölünür müydü sevgimiz Denizler gibi uzak ve derin miydi, o düştüğümüz saklı sözlerimiz Neydi öyle acıtan, cümle cümle yalan mıydı kanayan kalplerimiz Yorgun muydu mutluluk, solgun muydu aşk şu gönül bahçemizde Belki de her şey boş, belki de dağ gibi boşluktan ibaretti Hatırlarsan şimdi beni üzülme, otur ağla veya gül ama süzülme.
...
Gün olur biterse bir an ömrüm, düşerse yolum mahşerin gözlerinden Bil ki toprağın en altından, bir fidan yükselecektir şu gökyüzüne Bakılması en zor yerden bakılmanın, keyfini çıkar kendi içinde Yakılan yıllarla ölüm sessizliğini, sessizce içime atıyorum şimdi Hatırla beni, sevgimi, yerimi, ellerimi, sesimi ve cansız gözlerimi Kalırsam eğer, yanında değilsem de, yine de terk edildiğini düşünme Ben kederim ve bedenimle kaderle sözlendim, ona bıraktım her şeyi.
Ama bil ki kalbim hep seninle..
...
HATIRLA BENİ - Mawish Şiirleri - Mert Zafer Cansever
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hatırla Beni şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hatırla Beni şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.