ben Karadeniz’in hırçınlığı doğu’nun esmer gülüşüyüm ey ölürcesine sevdiğim bak gözlerime anla beni
...
çocuklar öleceği toprakların uzaklarına kurduğu düşlerle büyürken kadınlar memelerinden sağdıkları sütle ağıt yıkayıp güneşe asarlar
öylesine yıkık öylesine viran acılar sağılır zamandan
boylu boyunca uzanmış yolların her iki yakasına dağılmıştır tarih yarası kabuk bağlamış üstü başı küllü damların sessizliğinde anlatılır Koçero Kawa ateşinde demlenen çayın sıcağıyla içilir Pir Sultan şiirleri Cudi şeyh Bedrettin olur dimdik bakar adama uzak bir fısıltıdır horon halaya ibadet olur Kaya Ahmet ah ve şair ceketli çocuk
sabah ezanıyla uyanır Süryani gözler Peygamberlerin abdest aldığı sulara yürür güneş patikalara yağan baranda kardeşleşir lisanlar ve bütün saklı hikayeler nemrudun gün batımına dağılır oradan Zigana geçidine savrulur sonrada Rumca bir ağrının üzerine Kürtçe merhem olur Türkçe dua eder iyileşen yara adı,sanı belirsiz bir sevgi büyür
ey saçlarına rüzgar giyinmiş sevdiğim
çeyizine kefen koyulmuş gelinin yaşayan ölüsüyle anla beni
türküler duvarların yüzüne asılmışken kapıların eşiğinde ağlaşır analar senin gözlerindeki deniz yoktur nehirlerin kıyısında ırmakların aynasında yaşanır bayramlar sevdalanmış bir kızın sevdalısına susturulmasıdır hayat kitaplar dolusu okunmuş ama yaşanması sürgün kılınmış bir töredir aşk biraz aydınlığın krizantem kokusu biraz da karanlığın hurafe uçurumudur yaşananlar
şimdi Ahmet Arif dolusu yüreğimin Nazım sürgünlü yerindesin yıkılmış,yıkılacak tüm renklerin bir gün kurulacak gökkuşağıyla anla beni
sol yanıma düşmüş bütün canlıları benden önce senden sonra bütün inancınla sev sevgili
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÜLKEM GİBİ SEV BENİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÜLKEM GİBİ SEV BENİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"ÜLKEM GİBİ SEV BENİ" yok bunun ötesi. kadın bir coğrafyadır.aşk onu ülke eder.ve o yalnızca senin ülken olur. doğu olur batı olur.sakarya olur fırat olur.olurda olur.
Bir karadenizli olarak ve doğu sevgisi ile büyümüş biri olarak tadı damağımda kaldı desem...çok mubala etmiş olmam sanırım.inşallah yeni bir şiire esin kaynağı olacak türde...saygılar..selamlar...
Şiir çok güzel yalnız Ahmet Kaya konusunda kuşkularım var. Erkek kardeşim Ahmet Kaya'nın Almanya'daki kaldığı otelde kapısına 'Türkler ve köpekler' giremez yazdırmış. Belki köpekler yoktur ama Türk'ler giremez yazdırdığı kesin. Bu Türk- Kürt düşmanlığını, ırkçı düşünceyi sevmiyorum. Ayrıca Ahmet Kaya şarkılarını çok severdim.
öncelikle ırkçılık yapan hangi milletten olursa olsun benim için kötüdür..
ve Ahmet Kaya konusunda şüp e bilke duymam onun odasına türklerde giriyordu almanlarda kürtlerde..ve diğer ırklarda..ki çanakkale savaşı şiirini söylemiş ve şarkılarında asla savaşı değil hep barıştan yana olmuş özgürlük istemiş biri..onun kürt kadar türk dostları vardı..ben seydunayla tanıştım ki kazım koyuncuyu ahmet kayayı diğer demokrat sanatçıları iyi tanır arkadaşıdır..duysanız kişiliğini türk değil bir karıncaya bile düşman olamaz ahmet kaya inanın ..ahmet kayanın derdi türkler kürtler değildi sürgünde..onu linç eden zihniyetti..orada yaptığı konuşmalarda da asla türklere hakaret etmedi..bence ahmet kaya harkulade bir sanatçı ve içindekini asla saklamadan söyleyen biriydi keşke hepimiz öyle olsak saklamasak....mahsuni onun aile dostuydu ve has türktü kimse olmasa mahsuni yeter adamlığa demek ki adam olmayanla dostluk etmezdi mahsuni..içiniz rahat olsun bence ahmet kaya insan gibi insandı..uzun oldu ve imla hatalı ö dilerim))ama sizde içinizde bildiğiniz birşeyi paylaştınız bilgi yanlış ama tavır doğru tşk ederim..
öncelikle ırkçılık yapan hangi milletten olursa olsun benim için kötüdür..
ve Ahmet Kaya konusunda şüp e bilke duymam onun odasına türklerde giriyordu almanlarda kürtlerde..ve diğer ırklarda..ki çanakkale savaşı şiirini söylemiş ve şarkılarında asla savaşı değil hep barıştan yana olmuş özgürlük istemiş biri..onun kürt kadar türk dostları vardı..ben seydunayla tanıştım ki kazım koyuncuyu ahmet kayayı diğer demokrat sanatçıları iyi tanır arkadaşıdır..duysanız kişiliğini türk değil bir karıncaya bile düşman olamaz ahmet kaya inanın ..ahmet kayanın derdi türkler kürtler değildi sürgünde..onu linç eden zihniyetti..orada yaptığı konuşmalarda da asla türklere hakaret etmedi..bence ahmet kaya harkulade bir sanatçı ve içindekini asla saklamadan söyleyen biriydi keşke hepimiz öyle olsak saklamasak....mahsuni onun aile dostuydu ve has türktü kimse olmasa mahsuni yeter adamlığa demek ki adam olmayanla dostluk etmezdi mahsuni..içiniz rahat olsun bence ahmet kaya insan gibi insandı..uzun oldu ve imla hatalı ö dilerim))ama sizde içinizde bildiğiniz birşeyi paylaştınız bilgi yanlış ama tavır doğru tşk ederim..
kadın bir coğrafyadır.aşk onu ülke eder.ve o yalnızca senin ülken olur.
doğu olur batı olur.sakarya olur fırat olur.olurda olur.
en güzel şiir budur
en güzel aşkta budur.
saygı slm