empati yapmak ,hal anlamak kişiyi insanileştirir. yarınımız meçhul...
benim adım engelli dışarı çıkamam, evde mahkum gibi yaşarım ulaşım araçlarını kullanamam sokakta, parkta, alışveriş merkezinde, havuzda ,sinemada işim yok aslında öyle ya .. ben engelliyim.
benim adım engelli evlenip çocuk sahibi olmam bile çok ters karşılanır hatta sağlıklı birisiyle ilişki yaşamam tepki görür olmayacak bir şeymiş gibi ... çalışmamalıyım , okumamalıyım güya..kötü bir şey çok kötü bir şey …engelli olmak.
benim adım engelli engeliniz beyninizdeyse delisiniz, engeliniz gözünüzdeyse körsünüz engeliniz bacağınızdaysa topalsınız engeliniz kulağınızdaysa sağır… engeliniz bedeninizdeyse sakat… engelli olmak … zordur çok zor…
benim adım engelli hayat boyu bir sokaktan geçerken normal olmadığınız için dikkatle incelenirsiniz.. kaldırımlarda, otobüslerde, okullarda … her şeyden önce her zaman bütün bakışlar sizdedir. başınızda dikilip bir işi nasıl yaptığınızı tıpkı yeni yürümeye başlayan çocuğunu yürürken izleyen anne gibi izlemeye koyulurlar ezilirsiniz … zor durum vesselam... zordur engelli olmak …
benim adım engelli mimarından ,inşaatı yapan müteahitine... yolları yapan belediyelerden ,çevre mühendislerine, kaldırım taşlarını döşeyen işçilere kadar hastanelere, devlet dairelerine, okullara, mağazalara, barlara, kafelere, otellere kadar aklınıza gelen her yerde hiçbir Allah’ın kulunun aklının köşesinden geçmeyiz
tekerlekli sandalyesi , bastonuyla bir engellinin gelip geçebilme ihtimalinin ya da hakkının olduğu düşünülemez… uzun ince bir yol işte yürüyoruz…
benim adım engelli bütün bu sebeplerden dolayı zor iştir bizim memlekette engelli olmak. sokaklar bize göre değil, bu yüzden de eve kapanmak demektir engelli olmak. işte sırf bu yüzden daha çok fırın ekmek yememiz gerek insan olmak zor bir zanaat engelli olmak zorunda ötesinde.
benim adım engelli günler film şeridi gibi gözümün önünden geçer durur... arkadaşlarının alaylarıyla çocukluğunu bile yaşayamamış önyargılara takılmışızdır her zaman. yaptığınız uğraşlar zehir eder hayatı size zihinsel engellisiniz… fiziksel engellisiniz… yaşadıklarınız çok vahim şeyler hayat boyu birilerine muhtaçsınız insan olmayı sorgulatan cinsten engellilerin yaşadığı her dram
beni adım engelli down sendromlu çocuğum doğumuma bile insanlar karar veriyor yetmedi... zihinsel engellilerin din algıları yok diyorlar bizim Allah’ımız yok mu yani bir insan bu kadar mı aşağılanır mahallenin çomarı gibi mahallenin delisi olarak görülmek
benim adım engelli kafamız daima yarık, yüzünüz kolumuz çürük içinde mahallenin çocuklarının taşladığı deliyiz çünkü... yalnızca çocuklar mı? koca koca adamlar… sözüm ona yetişkinlerin sizinle alay etmesine aldırmamalı sürekli onlara delilik yapmalısınız deli deli kulakları küpeli…
benim adım engelli hakaret, alay ve işkence, mahallenin en doğal hakkıdır zira... mahallenin delisine her şeyi yapmak mubah sadece bedeniniz değil, yetmez. ruhunuz da tecavüze uğrar. engelli her çocuk gibi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
benim adım engelli şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
benim adım engelli şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öncelikle duyarli yüreginizi,ucundan sevgi,sevkat damlayan o merhametli kaleminizi candan alkisliyor,bu son derece duygu yüklü,gercekleri cok acida olsa yüzümüze haykiran icimiz burkularak okudugumuz degerli siirinizi ve degerli sahsinizi yürekten kutluyorum...selam ve saygilarimla...
İliklerimin en ücra diplerinde hissettim şairin duyarlılığını. Şiir., sadece vicdanları değil..! yüreğimizi de acıtarak işlenmiş.. Ustayı., En kalbi dileklerimle kutluyor, selamlarımı gönderiyorum..
Günün anlamını içeren engelli kardeşlerimiz için yazılan harika dizelerdi kutlarım kaleminize hocam onlar için en büyük engel sevgisizliktir selam ve saygılarımla
Engellilere karşı acımasız, cahil insanlar var fakat yardımcı olanlar da çok..
Benim bundan bir kaç yıl önce ayağım kırıldı. Önce tekerlekli sandalye ile sonra yürüteç iki elinle tutulan bastonla yürüdüm. Dışarıya çıktığımda insanlar yardımcı oluyordu. Otobüse binerken sıralarını, yerlerini size veriyorlar, her zaman yardımcı oluyorlardı.,
sevgi yürekte donar dost kırmamak lazım kalbi ve kimseyi zira engel ilk önce sağlam görünen bizlerde başlar kör bir yürek ve gözle yaşadığımız için tüm bu olaylara sebebiyet verdiğimiz için %90 biziz suçlu dost şiir harikaydı kutlar sevgiler sunarım...
yeter ki gönüllerde olmasın engel...kimin ne zaman engelli olacağını Allah bilir ama Allah korusun hepimiz hiç yoktan engelli olabiliriz... engellilere azami itina göstermek insanlığımızın gereğidir. haftasına şık düşmüş, anlam derinliği olan mükemmel bir şiirdi. ibretle okuduğum müstesna dizeler. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
Vicdanı olanlar ve olmayanlara kıyasla aşılacak çok engel var...
(7/A'RÂF-179: Andolsun, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık ki kalbleri var, fakat onlarla anlamazlar; gözleri var, fakat onlarla görmezler; kulakları var, fakat onlarla işitmezler. İşte onlar hayvanlar gibidir, hattâ daha da sapık... Ve işte gâfiller onlardır!)
Işte sorun bu tür insanların engelleri engellilere :((
Tam puanla beğendim.
Kutlarım...
.................. Saygı ve Selamlarımla...