Sen hiç ırmakların dilinden ağladın mı? Almira menekşe gözlü kız çizdin mi sevdasını bulutlara, rüzgarın hayatın isyanına dokunup titredi mi yüreğin...
Gelincikler hep boynu bükük mü bu şehirde hep böyle is mi kokar perdeler? salkım söğütler hep ağlar mı nazlı nazlı hep böyle küskün mü baharlar?
Sözcükler yeter mi? bir sevdayı anlamaya, anlatmaya İnsanın dili sevgice değilse nasıl anlatılır nasıl anlaşılır donmuş duygularla sevda
“Anlat! ” diyorsun
Nasıl anlatırım Almira sözcükler yeter mi bir sevdayı anlamaya anlatmaya dil yeter mi?
Sen hiç sevdalandın mı? gökteki kuşa yerdeki suya annesiz bir çocuğun gözlerindeki acıya oğlunu yitirmiş bir babanın yüzüne bakıp ağladın mı Almira? bakışlarını bağışladın mı bir ama’nın gözlerine?
Ormanlarda kuşlarla denizlerde balıklarla gökyüzünde bulutlarla konuştun mu hiç? umudun en şefkatli kucağında verdin mi umudunu umutsuz kalmışlara?
Bilir misin? akşam evine ekmek götüremeyen işsiz bir babanın ezikliğini hapishanede tütünü bitmiş bir mahkumun hüznünü ırzına geçilmiş bir kadının çaresizliğini duydun mu hiç yüreğinde?
Sen kelebeklerin, sen çiçeklerin, özğürlüğün dilince konuştun mu hiç? kinden, nefretten,düşmanlıktan uzak dostluk ve kardeşlik dilince konuştun mu Almira? ırmakların dilinden ağladın mı hiç?
Yaşam bir oyundur Almira bir filmde bir rol maskeli bir balonun önceden hazırlanmış tekstleridir elimizde okuruz
aptalca, sahtekarca ve derinliksiz
Sevda kardeşlikle bütünleşmemişse beslenmemişse dostlukla tüm kaygılardan uzak savaş ve düşmanlıklardan uzak özgürlük ve dostluk üzerine kurulmamışsa sevda, sevda değildir Almira
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Almira şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Almira şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir yaraya zehrevân oldu içimiz, iyileştikçe kaşınan, kaşındıkça kana'yan...
Almira da bu misal.. Nasıl anlatılacağını çözememiş bir mesele gibi kıvranmakta şâirinin. Ki oysa, o'ysa yerleşseydi sevda makamı kâlbine, şâirinin bir dizesi kâfi gelecekti anlamasına.
Zordur lügâtı çözülmeyenler arasında olmak. öyle destana hacet yok oysa eğer ki anlaşılsaydı lâ sesindeki merhem yaralara ve dinlenilseydi bir akşam üstü ney şöleni niyetine.
Ney'se dedim neyse ki şiir var, okuyunca anlayacak Almira bilecek hangi denklemin hangi dizeden kalbine bir ok gibi saplanacağını.
Okumayı sevdiğim, her daim vaktim el verdiğince şiirlerinde hayatı sorguladığım günümüz şairleri listesinde yerini almış olan NuriCan kalemi.
Kutluyorum değerli şirinizi.
Sonsuz saygı ile.
Nar-ı Çiçek tarafından 10/27/2015 6:28:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sözcükler yeter mi? bir sevdayı anlamaya, anlatmaya İnsanın dili sevgice değilse nasıl anlatılır nasıl anlaşılır donmuş duygularla sevda.............. Bazen söze de gerek kalmaz ama o kadar çok var ki sevgiye düşman olan Nuri dost. İnsanların yürekleri nefret duvarlarıyla örülmeye başladı sanki ALMİRA SUÇSUZ ALMİRA MASUM Ama taşıyabilir mi ağır sevdaların yükünü bilemedim. Çok güzeldi
Bir yaraya zehrevân oldu içimiz,
iyileştikçe kaşınan, kaşındıkça kana'yan...
Almira da bu misal..
Nasıl anlatılacağını çözememiş bir mesele gibi kıvranmakta şâirinin.
Ki oysa,
o'ysa yerleşseydi sevda makamı kâlbine, şâirinin bir dizesi kâfi gelecekti anlamasına.
Zordur lügâtı çözülmeyenler arasında olmak.
öyle destana hacet yok oysa eğer ki anlaşılsaydı lâ sesindeki merhem yaralara ve dinlenilseydi bir akşam üstü ney şöleni niyetine.
Ney'se dedim
neyse ki şiir var, okuyunca anlayacak Almira
bilecek hangi denklemin hangi dizeden kalbine bir ok gibi saplanacağını.
Okumayı sevdiğim, her daim vaktim el verdiğince şiirlerinde hayatı sorguladığım günümüz şairleri listesinde yerini almış olan NuriCan kalemi.
Kutluyorum değerli şirinizi.
Sonsuz saygı ile.
Nar-ı Çiçek tarafından 10/27/2015 6:28:02 PM zamanında düzenlenmiştir.