Mandalina kokusu sardı her yanı bahçeye bulutlar ıslak kumaş gibi asılıyor gökyüzünde saçaklarının altında girdi duvara yaslandı şemsiyesiz bir çocukhasret damlıyor gurbet elde
topraktan kınalı bir koku geldi üç beş sepelenen yağmurdan sonra gökkuşağından bakıyor gökyüzü bulutların üstündeki mavilikten
Sırtında ayaz yemiş kambur adam Adem ipinden tutup eşeği çıkardı ahır kapısından kulaklarını dikmiş eşek kısık kısık kişniyordu çeşme başına kovadan su içmeye giderken
İnsanoğlunun malı can mal canın yongası Oduncunun arkadaşı sırdaşı ve adamın sermayesi Dağ taş Tepe dolaşıp kardeşkardeş yoldaş Odun kesip yükler eşeğinin sırtına odunları in cin top oynar rastla da üç beş yolcu yüreği üç buçuk atar
Akrabasından belki de daha çok eşeğiyle konuşurdu. Adem deh babam deh deh baba deh! bitmez ne eşeğimde ne bende çile! ne kayın ağacında, dikenli çalıda, meşe ağacında bitmez çile! avuçlarımda ki nasır da eşeğimin toynağında.. umudumda...
Dağlarda çiklembik kokusu kuzu kulağı kızılcık, kuş üzümü, hünnap, çönür armutu kırnapla bağlanmış sözler bir demet adaçayı bir demet kekik kuş uçmaz kervan geçmez bir yalnızlık yürü Allah! Yürü yürü Allah yürü.. Özgürlüğe doğru Özgürlüğe doğru...
Bağırsa da karşı dağdan gelir kendi sesinin yankısı Bağır Allah! Bağır Allah! Bağır.. Duysun sağır sultan inilesin dağ, kurtlar böcekler kaçışsın! Çimlenmiş kırağı tutmuş yeşilliklerden Elimi uzatsam yağmur, parmağımı uzatsam bulut Tut Allah tut! Tut Allah tut! Bir kucak umut!
kar kıŞ büründü mü dağlara ,yamaçlara yürünmez olur.. Oduncu ve Eşeği damda patlar. Can sıkıntısından.. Ağlar Özgürlükler.. Ağlar özgürlükler.. Ve dağlar bizim dağlarımız...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ODUNCU VE EŞEĞİNİN HİKAYESİ: şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ODUNCU VE EŞEĞİNİN HİKAYESİ: şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bağırsa da karşı dağdan gelir kendi sesinin yankısı Bağır Allah! Bağır Allah! Bağır.. Duysun sağır sultan inilesin dağ, kurtlar böcekler kaçışsın! Çimlenmiş kırağı tutmuş yeşilliklerden Elimi uzatsam yağmur, parmağımı uzatsam bulut Tut Allah tut! Tut Allah tut! Bir kucak umut!
Yüreğine kalemine sağlık can şairem çok güzeldi kutlarım eserinizi selam ve sevgilerimle
Hocam cok güzeldi siiriniz inanın birden bizim köyü hatırladım. Bizim köy de ahlat. çörtük. açık. Aliç.karamik. bunlar yabani meyveler ama inanin doyum olmaz lezzetine Yürek sesiniz var olsun hocam selam ve sevgiler olsun o kocaman dost yureginize saygılarımla.. nurten hocam..
vahap ünsal tarafından 10/17/2015 4:16:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
vahap ünsal tarafından 10/17/2015 4:21:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
17 Ekim 2015 Cumartesi 15:27:53 Bütün arkadaşlarıma şiir severlere çok teşekkür ediyorum. inanın sizlerle şiir sayfasında olmaktan çok mutluyum . hepinize beni yorumlarınızla sayfama renk kattığınız için çok teşekkür ederim. Sıkınlıtı bir internet sorunum var .Telefon ve çok nadir pc den yazıp atmaya çalışıyorum.. çoğu zaman değerli yorumlarınıza cevap veremiyorum.. kısıtlı zamanlarda şiir lerinizi okumaya çalışıyorum.. beğenimi bırakıyorum.. Sizlerle olmaktan sizleri tanımaktan çok mutluyum.. saygı ve selamlarımla.. Hepinize ayrı ayrı selamlıyorum...
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Necati bey, Çocukluğumuzda bir çok eşeğimiz bzimde vardı. Elbette eşek anırır, At kişner, köpek havlar, kuzu meler, vs vs fakat, Hayvanlar öyle duyarlı varlıklar.. daha dam kapısına açmadan önce sahibini ne için gelişini sezinler.. Kısık kısık ses verir ve sevinir.. Çok haklınız.. Aslında bu ses ne kişnemeye ne de anırmaya benzer.. bende şiire böyle yakıştırdım.. Tekrar çok teşekkür ederim.. Sayfama hoşgeldiniz. .. Saygı ve selamlarımla..
NurtenAk tarafından 10/17/2015 3:17:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Necati bey, Çocukluğumuzda bir çok eşeğimiz bzimde vardı. Elbette eşek anırır, At kişner, köpek havlar, kuzu meler, vs vs fakat, Hayvanlar öyle duyarlı varlıklar.. daha dam kapısına açmadan önce sahibini ne için gelişini sezinler.. Kısık kısık ses verir ve sevinir.. Çok haklınız.. Aslında bu ses ne kişnemeye ne de anırmaya benzer.. bende şiire böyle yakıştırdım.. Tekrar çok teşekkür ederim.. Saymama hoşgeldiniz. .. Saygı ve selamlarımla..
saygılar.