(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EDEP RAHLESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EDEP RAHLESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Erkanı bilmeyen deryalar içinde susuz kalır derler ya. Bu yüzden "edep, erkan"çok önemli bir husustur...Hatta ilmin bile gayesi edeplenmek içindir. Zira ilminde edebinde sonu yoktur, insan öğrendikce edepli olmalı...
Hz Ademin bile cennetten gönderilmesindeki bir ayrıntıda tediplenmesi içindir...Elbette herşeyin bedeli var. yani suç ve ceza açısından bakarsak, cennetten cıkarılması ceza olarak algılanılır...Fakat olay sadece ceza değil, dünyaya gönderilip dünyada tediplenmesi içindir....
Ve ne kıymetli bir mirastır şayet insanlar çocuklarına miras olarak "edeb" bırakırlarsa....
Edep hakkında çok şey yazılır üstadım : şu zamanın bu kadar kötü olması edepsizliğin boy vermesindendir zaten... Allah taala sonumuzu hayretsin...Selamlar saygılarımla...
Muharrem kardesimin güzel sesi sizin de ayni mükemmellikteki yorumunuzla farkli bir siir, anlamli bir eser oldu.
Adet yerini bulsun kabilinden hic olmadi yorumlariniz. Cok sey ögrendik. Eminim ki, firsat bulup sayfamizda bu yorumlarinizdan cok faydalanan olmustur.
Konu "EDEP" olunca, üzerinde ne kadar durulsa azdir diye düsünüyorum.
Sabahin erken saatlerinden beri disaridaydim. Telefon sessizde olunca mesajinizi eve yaklastigimda görmüstüm. Kalan o az süre icinde net'e girdim ve ikram ettiginiz bu MÜKEMMEL hediyeyi gördüm.
Serde biraz da sabirsizlik oldugundan, ilk isim bu güzelligi ve mutlulugumu tüm siirseverlerle paylasmak oldu. Siteye kaydettim. Lâkin, henüz daha kaydedilmemis gibi gözüküyor. Sanirim sistemden kaynaklaniyor ve biraz zaman gecmesi, aktualize olmasi gerekecek.
Gelelim hissettiklerime :)
Seslendirilen siirler bir baska oluyor. Öyle ki, seslendirilmis siirleri dinleyip gözyaslarina hakim olamayan cok kisi oldugunu biliyorum ve gördüm de :)
Bazen yazdigim siirleri dinlerken kendimi tutamadigim da olmustur. Bu siirde oldugu gibi yani :)
Yazarken hissettiklerim ses ve mükemmel yorumunuzla âdeta ete-kemige bürünmüs. Vurgulamalar harika.
Renklendi demek ne kelime, corak dizeler suya kavusmus âdeta.
Cok cok begendim.
Mükemmel bir sürprizdi. Ses repertuarimda eksikliginizi hissettigimi cok önceden belirtmistim sanirim. Zamanla unutmussunuzdur diye düsünmüstüm.
Okumamis, âdeta silkelemissiniz!
Bir fincan kahvenin KIRK YIL hatiri var derler. Nezdimizde her seslendirilen siirin HATIRI degil KIRK YIL, BiR ÖMÜR! :)
Hz Ademin bile cennetten gönderilmesindeki bir ayrıntıda tediplenmesi içindir...Elbette herşeyin bedeli var. yani suç ve ceza açısından bakarsak, cennetten cıkarılması ceza olarak algılanılır...Fakat olay sadece ceza değil, dünyaya gönderilip dünyada tediplenmesi içindir....
Ve ne kıymetli bir mirastır şayet insanlar çocuklarına miras olarak "edeb" bırakırlarsa....
Edep hakkında çok şey yazılır üstadım : şu zamanın bu kadar kötü olması edepsizliğin boy vermesindendir zaten...
Allah taala sonumuzu hayretsin...Selamlar saygılarımla...