Sönmüş bu şehrin lambaları, Fecir yakın uğulduyor ağaçları, Kızıllıklar geliyor ağarıyor tan yeri Geceden taşıdığım yorgunlukları, Yatakta bırakarak çıktım dışarı, Sanki bir başka bu günün ışıkları, Saçılmış Güneşin kıvılcımları Çöpçüler geceden terk etmiş sokakları, Cıcık gibi temiz kaldırım taşları Bambaşka bu gün hayatın tadı, Erkenden demlemiş çaycı çayları Göremiyorum soluk yüzlü insanları Yeni bir nesil gelmiş sanki! Hayata kurulan pusuları, Tek tek patlattım seher vakti!... Öyle bir sessizlik kapladı ki her yanı, İnsanlar rahat ve sakin yürüyorlardı Nisan ayının son günleriydi; Beynim şimşek gibi sorulara dayanamadı, Patırtı ve gürültü dolu bir hayatı, O kadar çok özlemişiz ki Ben de garipsedim böyle bir günü,, Şöyle bir yokladım çevremdekileri, Onlarda her şeyden habersiz benim gibi; Yavaş yavaş Güneş iyice belirdi, Bu aydınlık tüm gözleri büyüledi, Yerinden kalkan her kişi, Bir ihtişamla tepeliyor yolları, Esnafın elinde simi, Çekmiş dükkanın önüne kürsiyi, Bekliyor çaycının gelmesini... Bu gün bir başka esiyor seher yeli, Sanki içinde taşıyor müjdeli haberi Ne zaman anlatacak bilmiyorum ki; Bu gün bir letafet var içimde Yoksa ben akşamdan mı kaldım ne(!) Ahmet Haşim gibi değilim ki, İple çekeyim akşam vaktini Dal oynamaz ve kuş uçmazsa Ben yaşamımdan bir şey anlamam ki, Benim aşkım gündüze sevdalı, Bu günde bir başka yakıyor içimi; Kıpır kıpır oynuyor yüreğimin içi, Böyle umut dolu bir sevinci, Neleri satsam alabilirim ki, Bir simit ve çaydan aldığım lezzeti, Bu gün bana, rabbim ikram etti!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu bir ikramdır! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bu bir ikramdır! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.