sessiz prangalar çektiler gece karanlığında yüzümüze iştaha aç bir yaraydı umudumuz lansmanı yarım bir aydınlıktı inandık! ve anladık ki barış dediğimiz şey yüzümüze üflenen yalanlarla yanan bir gaz lambasıymış!
evet atmalıydık sırtımızdaki o kuburu ve aklımızdaydı hatırlamak istemediğimiz o acı hatıralar park(a)larımız ondandır ışığa karşı güvensizliğimiz öyle sahipsiz emânet gibi orta yerde kalakalışımız oysa ilişen olmasa yılanımıza sözümüzün eriyizdir! yüzümüze ayna tutuyorlar kendilerini güneş sananlar acı seslerle saldırıyorlar bize ve zayıf yanımız hiç değişmedi o cepheden beri -yine yara kaşıyıcıların ihâneti- keleşlerin gölgesi kadardı umut yanılmadık şimdi bakın; barışbarış her yanımız kardeşlik!
kusura bakma nokta! önünde kahperenkli hâin bir virgül varmış göremediğimiz görmek istemediğimiz -barış- ve affet bizi ey halk seni arkası dönük bankamatikten para çekebilecek kadar barışa inandırdığımız için!
hiçbirimiz temiz değiliz dört bir yanımız hâfıza ormanı? üç yanımız su olduğu halde siyâsetin teyemmümüne kandığımız için suçluyuz tek bir millet olamadığımız için ( insan- insan- insan...) ki; kıç süpürgecileri hiç eksik olmadı bu coğrafyada ondan hep " bir acı yel kalır bahçemizde"! ondandır yıllarca on adam gücünde olsak da parya lokumu gibi sömürülme çaresizliğimiz!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Parya Lokumu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Parya Lokumu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Ondandır yıllarca on adam gücünde olsak da parya lokumu gibi sömürülme çaresizliğimiz!"
haritası silinmiş on adam ve bu on adamın arasına saman yaprağı nefret, uzaydan sanal görüntülü kin ve hakiki mermi atan oyuncak silah verdiler... ama bilmiyorlar ki bu on adamın elinde aynı zamanda beş yıldızlı tarih, aynı isimlerin yazıldığı kimlik, bir kıbleye yöneliş var... Sanal yapraklı yazı çok sürmez silinir, uzaydan gelen görüntü akıl süzgecinde kalır ve on adam gücü bu bentleri yıkar ve yine batıya akar... Bu akışı engelleme çabalarına o gücü kim feda edebilir ki... Helede bu duyarlılıkta şiirler olduğu sürece... Selamlar.
bunca dış müdahalenin olduğu ülkede elbet dil de nasip alacaktı şiir açık örtülü her şekilde ahvalimiz anlatmış da lansman- keimesi gözümü inatla tırmaladı Serhat Bey affınıza sığınarak.
Halk hep affedendir, kucaklayan, esirgeyen... yeter ki biz affettirmesini bilelim. Yine de ışıktan, güneşten umut kesilmez. Tek ısı kaynağı ve tek çıplak gerçek o'dur. Hep aydınlatır. Aynalar sadece yansıma dır. Barış dan umut hiç kesilmez. Tek yalın yaşanması gereken gerçeklik o'dur. Umudu yazmışsınız umudumuzu... Saygılarımla.
ırmak yosunkent tarafından 7/30/2015 1:52:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
yüzümüze üflenen yalanlarla yanan bir gaz lambasıymış!
Muhteşem olmuş saygımla