hepimiz "ahlâkın dinden önce geldiği" bir inancın mensubuyuz" inanmak acı gibi gerçekken ve bir inancın aslı, koşulsuz biat kadar hissedebilmek/îman varlıktan hisle gayb- ı imtihan
ve şiir ters çevrilmiş bir huni gibi ahkâmın dilden önce gelmesi gereken bir tarz!
isteriz ki; laf, lafzın merceği olsun biri damla; biri okyanus umman hissedebildiğince insan
belki de ondan bir şâire acıyı şiire katık etmeden uyumamak farz!
***********************************************
merhaba adım Bhusra gözlerim mavi, tenim kapkara Gazze’li Souleyman’ın güneşe serdiği dördüncü kızıyım annem Fatıma’nın hiç kurumayan güz yanı hayli çocuk, hayli yaramazmışım zamanında daha dördümde tavan yapmışım câmi avlusunda!
selam adım Moustafha Kamal dedem çok severmiş Türkleri annelerin çocuk gürültüsüne kulak tıkadıkları bir coğrafyadan sesleniyorum size ben hatırlamam ama avuçlarınızla umut taşırmışsınız dedelerimize!
özür dilerim hatırlatmışımdır belki çocuğunuz sokakta mı hâlâ oğlunuz top oynuyordu geldi mi beyefendi belki ateşi çıkmıştır, belki özlemişdir kızınız sizi şöyle bir koşu öpüp gelseniz annemin göğsünde böyle yumruk büyüklüğünde iki tane çürük var hangi deterjan çıkarır onları hanımefendi!
bugün bizde de bayram hava açık olacakmış bugün ama yine de tedbil- i mekân ne hoştur korkusuz, cesurca oynayan çocuklar yetiştirmek telâşı bayram diye güzellemek farkında mısınız umurunuzda mı hiç sizler kıyı köşe halı kilim temizlik yapar, haritalarda tatil için maviyeşil bâkir yerler ararken atlasın yarısı kan!
biliyorum yine merakınızdan çabuk unutacak ve yine hep tanıdık yüzlerde arayacaksınız o koyu gözlüklerde kaybedeceksiniz beni adım mı hiç önemli değil israil bombalarıyla göğe asılan on sekiz bin üç yüz yetmiş dört kardeşim gibi!
ne olur ürkmeyin benden hem Şatilla’da da bayrammış bugün! -şükür toplu cenaze yokmuş- tanrı misafir ister misiniz? keyfinizi bozmak istemem sadece bende öpmek istiyorum sıkıca kavrayıp d e r i s i n d e n ama yetişemiyorum lütfen biraz daha yukarı uzatır mısınız e l l e r i n i z i !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şatilla'da Bayram şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şatilla'da Bayram şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ne olur ürkmeyin benden hem Şatilla’da da bayrammış bugün! -şükür toplu cenaze yokmuş- tanrı misafir ister misiniz? keyfinizi bozmak istemem sadece bende öpmek istiyorum sıkıca kavrayıp d e r i s i n d e n ama yetişemiyorum lütfen biraz daha yukarı uzatır mısınız e l l e r i n i z i !..
Dualarımız onlarla, barışın tüm dünyayı kuşatması dileğiyle....
Afrika’da yine güne merhaba… Toz toprağa bulanmış çocuk donuk bakıyor, Karın kasları çalışmıyor. Sayım var: Kaburgalarını sayıyorlar sayı tam… “Derileri pembe mi görünüyor ne!” “Yanaklar al al baksanıza!” “Sağlık damlıyor, sağlık!” “Ekmeğe gerek yok…” “Buğdaylarını hadi götürün Amerika’ya, Avrupa’ya.” Ve sonra; “Küf kokulu ekmek çöp bidonuna…”
İşte, Şimdi; O küflü ekmek için denizlerde boğuluyor binlerce parya…
Orta doğunun mazlum çocuklarına hep hüzünlü bayramlar hep acı dolu onları görünce insanın kursağından bir şey geçmiyor aslında. Manidardı yürekten tebrikler...
saygılar