Okuduğunuz şiir 5.7.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ZİNDANDAN OĞULA SESLENİŞ
Zindan, çelikten bahçe, etrafında taş duvar Zindan, demir kelepçe, gardiyanı canavar. Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat Adımımız dursa da durur mu sağlam saat Başımız dimdik bizim etmek gerekir sebat Gurur ile gez dolaş sakın utanma oğul Yalancı haberlere bakıp aldanma oğul.
Zindan, umuda tabut, içinde kefensiz can Zindan, monoton hayat, hissedilmez heyecan. Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat Hayır desem yalandır verecektir tahribat Ayağa kalkar baban kalmadı dese takat. İlahi adalet var tükenmez umut oğul Hak yiyen canilere cehennem mevcut oğul…
Zindan, hasret ve çile, hepsi geçecek elbet Zindan, cehennem değil, sürmez ki ilelebet. Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat Üzmesin seni şimdi başımdaki bu sıfat Gün gelecek elbette biter emin ol firkat. Sıralasa gafiller bize hakaret oğul Uyup da etmeyesin kimseden nefret oğul.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZİNDANDAN OĞULA SESLENİŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZİNDANDAN OĞULA SESLENİŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zindan, umuda tabut, içinde kefensiz can Zindan, monoton hayat, hissedilmez heyecan. Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat Hayır desem yalandır verecektir tahribat Ayağa kalkar baban kalmadı dese takat. İlahi adalet var tükenmez umut oğul Hak yiyen canilere cehennem mevcut oğul…
Zindan, hasret ve çile, hepsi geçecek elbet Zindan, cehennem değil, sürmez ki ilelebet. Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat Üzmesin seni şimdi başımdaki bu sıfat Gün gelecek elbette biter emin ol firkat. Sıralasa gafiller bize hakaret oğul Uyup da etmeyesin kimseden nefret oğul.
Teşekkürler sayfama uğrayan herkese....
yüreğineve kalemine sağlık..gönül sesin hiç susmasın...
Zindan, hasret ve çile, hepsi geçecek elbet Zindan, cehennem değil, sürmez ki ilelebet. Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat Üzmesin seni şimdi başımdaki bu sıfat.
KULLAR YENDİM SANIR YARADAN ZALİMİ İYİ TANIR BIRAKMAZ ASLA YANINA YAPTIĞINI HER ŞİİRİN GÜNE YAKIŞIR TEBRİK EDİYOR BAŞARILARININ DEVAMINI KALBEN DİLİYORUM SEVGİMLE.
Güne gelen bu anlamlı şiiri kutluyorum afet ablam Allah hak etmeyen kimseyi düşürmesin o zindanlara sucu olan tabiki cezasını cekecek ama işte cocuklar özler babayı baba özler cocuklarını güzel bir şiirdi hak etmiş gün seckisini, saygılarımla...
Zindan, çelikten bahçe, etrafında taş duvar Zindan, demir kelepçe, gardiyanı canavar. Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat Adımımız dursa da durur mu sağlam saat Başımız dimdik bizim etmek gerekir sebat Gurur ile gez dolaş sakın utanma oğul Yalancı haberlere bakıp aldanma oğul.
Günün seçkisini fazlasıyla hak eden.Mükemmel bir hece şiiri.
Arı duru bir dille yazılmış kafiye örgüsü ve içeriği ile örnek olacak bir eser.
Kilitlenmiş kapılar elbet birgün açılır. Değilmidir o güneş batmaya mahkum olduğu kadar doğmayada mahkumdur... Bizden selamlar olsun pervazdan bakıp kendi güneşini bekleyen canlara...
Bu şiiri görene kadar Hece şiirinde bayağı mesafe katettiğimi düşünüyordum.En azından emeklemeye başladım diyordum:))
Yanılmışım.
Çok farklı bir teknik..Ben yazmaya cesaret edebilirmiyim ? Sanmıyorum..Bunun için sanırım çok erken.Daha 100 fırın ekmek yemem lazım:)
Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat
Bu dizeyi ikinci dörtlükte görünce Allah allah dedim Afet hanım hata mı yapmış:)
Ki siz hece şiirini yalayıp yutmuş birisiniz..Sonra anladım ki bu çok daha özel bir teknik..Çok hoşuma gitti.
Hemen hemen çoğu arkadaşımız hece yazıyor.
Ama siz hece şiirine madalya takan kişilerden birisiniz..
Bu tamamen benim düşüncem ve yorumum tartışmaya açık değil.
Bana göre şiir ilk başta sıkmadan sonuna kadar kendini okutmalı.
Eski Türkçe kelimeler beni boğuyor.Şiirde rastlayınca arama motoruna yazıp ne demek istemiş acaba diye arıyorum ve şiir de o sırada özelliğini kaybediyor bana göre.
Saçma sapan imgelerden ve sanat yapacağım diye gözü çıkaran banal kelimeler ve cümlelerden de hoşlanmıyorum.
Şiir dediğin yüreğimden akıp gitmeli aklıma takılmadan.
Ve siz Afet Hanım bu şiirle biraz daha gönlümde yüceldiniz. Belki bu tarz şiirler daha önce de yazılmış olabilir..Ama bu kadar duru bu kadar net ve bu kadar akıcı içe işleyen şiir bence yazılmamıştır.
Size dil sokanlar yaşınıza bakmadan saygısızlık yapanlar ve şiir yazdığını zannedenler bu şiiri tekrar okusunlar.
Şiir yazıyorum diye karalamayı geçmeyen yarısından sonra kendini okutmayan ve öğrenmek yerine insanları üzmeyi tercih edenler buyrun şiir okuyun diyorum bende.
Bu güzel sitemize bu nadide şiir de hediye olsun.
Tekrar diyorum:)
Herkes boş boş konuşur Afet Hanım şiir yazar... Siz hecenin Kraliçesisiniz..
herkesin zindanı kendi içinde ve sırtında. Zindan bir kısır döngüdür, bir bumerangdır haddi zatında. İçinden atarsın sırtına kambur, sırtından silkelersin içini vurur...
GENELDE ŞAİR KENDİ YAŞANTISINDAN KESİTLERİ ŞİİRLEŞTİRİRKEN, BAZI ŞAİRLER BU ŞİİRDE OLDUĞU GİBİ HİÇ YAŞAMADIĞI AMA YAŞAMIŞ GİBİ ŞİİRE ŞİİR YAZAR .BU DA AYRI BİR YETENEK .AFET HOCAM BU ÖZELLİĞİ İLE ADINDAN SÖZ ETTİREN SAYILI USTALARIMIZDAN. KENDİLERİNİ CANI GÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM SAYGI VE SELAMLARIMI BIRAKIYORUM ŞİİRİN BAŞ UCUNA.
Harun Yıldırım kardeşimim o şiirine inşallah benim de bir şiir yazmam nasip olur. Nerede varsa Allah tüm kader mahkumlarının yardımcısı olsun. Kutluyorum duyarlı yüreğinizi.
Ruhunuzun rüzgarın önüne katılıp gittiği zaman ki ahhh ‘ı , iki cellat ve ellerinde yabancı bir doğru…İki yabancının arasından kaçan doğru, bekçisiz kalıncaya kadar bir doğru, zindan iki çeşme arasından akan suyun ahhh’ı
Ve işlenen hatalar, kutsallığın kapısını çalanlar, kutsal öykülerde yer alanlar ve belki de sizin tanrısal benliğiniz bir okyanus kadar..
Bir çile mektubu, bir üzünç serzenişi, güneş ile ay arasındaki uzaklık gibi. Köstebeklerin dolambaçlı yollarında kaybolmuş gibi. Kim gibi? Belki de siz ,belki de biz gibi….
Gövdeler katil, ruhlar kurban, küçük dünyalarında büyük adamlar, cüce benlikler an an tükendiğinde, zalimlere ahh zalime ah…
Ogul her yerde ogul... Hapise girse dahi anne babanın evladına surekli nasihati telkini etmesi biter mi hiç. Şiirin güzelliğine teşekkürlerimle selam ve sevgileimi sunuyorum Ablam.
Bir söz vardır..! "Yiğidi öldür, hakkını yeme" Kim zırvalamışsa..? Ben ne yiğidi öldürürüm, nede hakkını yerim.. Yukarda Allah var., sayfaya yıldızlı bir şiir düşmüş.. Yazanı tebrik etmenin., Taktir etmenin., Alkışlamanın sermayesi yok kardeşim.. ____Ben bu şairenin hak ettiği tüm değerleri veriyor, helal olsun diyorum.
Sesli düşüneceğim: Zindandan Oğula Sesleniş başlığı, Necip Fazıl Kısakürek'in Zindandan Mehmet'e Mektup şiirini çağrıştırdı bende ve sanırım o şiiri bilen herkeste. Edebiyatımızda "Zindan" şiiri yazılmış ve bitmiştir yani. İster istemez o dev eserle kıyas yapar okuyucu.
Sesli düşüneceğim: Şiirin ilhamı bir şairin bir dizesi. zaten başlığın altında belirtilmiş. Şiire verdiğin aradan sonra sana ilham verenler sağ olsun; ama Harun Yıldırım adını arattım "defterde" adı var şiiri yok. Başka bir kullanıcı adı mı kullanıyor başka sitede mi yazıyor bilemedim. Oysa sana ilham veren bu dizenin bulunduğu şiiri de okumak isterdim.
Sesli düşüneceğim: Şiir; iftiraya uğramış, yargılayan adaletin de yanıldığı yani adaletin yanlış tecelli ettiği bir babanın ağzından çocuklarına (Her ne kadar oğul dense de) yazılmış .
Sesli düşüneceğim: Birçok kişi, kendi ağzından kendi şiirlerini yazmaktan acizken (benim gibi); ablamız, bir babanın, hem de hiç girmediği bir ortamda (hapishanede) yatan bir babanın ağzından yazabiliyor şiiri. Üstelik bir babaya yakışan öğüt dolu sözlerle.
Sesli düşüneceğim: Şiirin kurgusuna gelince: Kıta başlarındaki ilk iki dize zindan betimlemeleri . Kıtaların üçüncü dizeleri tekrarlanan dizeler. Dördüncü ve beşinci dizeler,( her kıtada) psikolojik telkin. Yine her kıtanın son iki dizesi oğula öğüt. Kısaca sağlam bir kurgu.
Sesli düşüneceğim: Altı yedi aylık küskünlükten sonra yeniden ayağa kalkma çabana seviniyorum. Ve bir hatırlatma: Babamızın dediği gibi "İnsan (şair de insan) etten, kemikten; *oktan, sidikten yaratılmıştır" . Sen insanı fazlaca önemsiyorsun. İnsan, mayasında fazlaysa etrafa sıçramak kabiliyetine sahiptir. Marifet onu sıçratmamaktadır ya da benim gibi duyarsız olup sıçramasından zevk almak.
orfeo tarafından 7/5/2015 11:11:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Asla Necip Fazılla kıyaslanamam, bu başlıkla ne kadar tehlikeli sularda yüzdüğümün de farkındayım. Beni yıldırmaya uzaklaştırmaya çalışanların olduğunun farkındayım, gerrektiğinde ne kadar gözü kara olduğumu hissettirmek istedim.
Bir çok kişi kızacak, bir çok kişi yanlış düşüncelere kapılacak ama her zaman başkalarının sesi olduğum gibi bu sefer de Hidayet Karaca'nın sesi olmaya çalıştım. Masum mudur değil midir bilmem ama masum olduğuna inanıyor kendisi. Haberlerde oğluna sarıldığı an hissettiklerimi anlatabilmem mümkün değil.
Uzun zamandır aklımda olan bu şiiri korrkak tarafım yazdırmıyordu, Harun Bey'in şiiriyle isteğim yeniden canlandı. Yani bu şiiri benden çok o televizyoncu esir ve onun gibiler yazdı, yazdırdı.
yakıştı bu şiir usta kaleme. Parmaklıklar ardında bir dram yaşayan insanlara içten gönülden ve sabır dileyen bir sesleniş. beğeni ve hazla okudum kaleminiz daim olsun
Zindan, hasret ve çile, hepsi geçecek elbet Zindan, cehennem değil, sürmez ki ilelebet. Dert etme sakın emi! Bu günler geçer evlat Üzmesin seni şimdi başımdaki bu sıfat Gün gelecek elbette biter emin ol firkat. Sıralasa gafiller bize hakaret oğul Uyup da etmeyesin kimseden nefret oğul.
"dövene elsiz, sövene dilsiz ve gönülsüz gerek" tadında olmuş ablam yüreğine sağlık..... saygılar
Saygılarımla