Sükûtumu saklarken terazi kefesinde Ölçmeye diğerine siyahbeyaz taş koydum Dengeledim hepsini sanat felsefesinde Kısa uzun çizgiyi kara kalemden soydum. Gereksizmiş ummuşum gece bir düşe yazdım Görmedim uçurumu az kaldı düşeyazdım.
Ekildi üzerime kin nefret tohumları Bahar geldi sanmışım zamansız yeşermişim Belki yanlış anladım sunulan mevhumları Çabalarım boşaymış bozuk ürün dermişim. Taşım sandım kummuşum gece bir düşe yazdım Fark etmedim durumu az kaldı düşeyazdım.
Uyandım bir depremle ırgalandı bedenim Gözlerime döküldü gökyüzünden fal taşı Hata mı etmiştim ki iyilikti nedenim Madem sanat oyunmuş kurala uy çal taşı. Bilmedim zakkummuşum gece bir düşe yazdım Kesmeliyim yorumu az kaldı düşeyazdım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Düşe(yazdım) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Düşe(yazdım) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Afet Abla; yardımcı olmak güzel, ama insanın şiirini ele alıp tamamen içeriğini ve duygusunu oynamak arkadaşa yarardan fazla zarar verir. İki gün sonra "Köpeğe kafa tutan horoz" olup çıkar. Ne saygı kalır, nede sevgi..! Bir şair arkadaşa yardımcı olacaksanız, şiirin şuraları hatalı diyerek yardımcı olmak en güzelidir. Çünkü, şiir emek ister ve şairde emek verecek ki, Afet KIRAT'ı takdir edecek. Herhalde Oruç bana dokunuyor, ne dediğimi ve yazdığımı bilmiyor muyum ki..! :) Selamın en güzelini ve saygının sonsuzunu sunarak hayırlı iftarlar Ablacığım. Allah'a emanetsin.
Altunel tarafından 6/29/2015 6:01:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sanırım yorumlarımı ( her ne kadar ben uyarı desem de) pek takip etmemişsiniz. Sadece hataları söylüyorum, bazılarına sanırım böyle yazacaktınız diye yazıyorum. Bazılarına da özellikle kafiye konusunda bir örnek sunuyorum, kafiyeyi örnekteki gibi düzeltsin diye. Aynısını kullanmak zorunda değil zaten çoğu da kullanmıyor. Ama artık yanlışlıkla bile yazılmış olduğunu düşünsem bile karışmayacağım. Zaten hatalı yazan okuyucuyu dikkate almıyor demektir, okuyucu olarak neden dikkate alayım ki? Gerçekten oruç başınıza vurmuş olacak ki daha önce yazdığınızı tekrar yazmışsınız:) hayırlı iftarlar.
Ne gereksizmiş? Ne ummuşsunuz? Düşe hangisini yazmışsınız? " Gereksizmiş " i mi? " ummuşum" u mu?
Neden birbirlerini tamamlamayan ve bütünlük sağlamayan bu iki kelime yanyana geldi? Ne kastedildi?
***
" İnsanlar benim yüzümden şiirden soğumuşlar. " Sanırım bu söz bana ait! ( Keşke parantez içinde bekletseydiniz de gereksiz alınganlıklar olmasaydı)
Sizi eleştirebilecek onlara konu varken bunu yapmayacağım sayın Kırat. Aslında sizin düşmana falan da ihtiyacınız yok. Çünkü siz kendi kendinize zaten yetiyorsunuz. Şiir yazmak için konu zorluğu çekmeyen biri olarak; kapı gıcırtısı, zerzevatçı sesi, musluk tıslamasına yazabilecek bir yetenekte olduğunuzu biliyorum.
Sadece, yaptığını iyilikleri hatırlatmayın. Bu pek yakışık almıyor... Ve, yapamayacaklarınızı söylemeyin!
Bazılarının düşlerine ( şiirlerine) düzeltilir diye umarak gecelerimi harcamıştım ama gereksizmiş. Benim yardımım şiireydi sadece. Şair bazen iyi bazen kötü yazabilir. Bir şair arkadaşımız vardı, mekanı cennet olsun, bir kaç defa uyardıktan sonra şimdilik dursun kitap çıkartırsam nasılsa düzeltilir demişti. Kitabındakiler belki düzeltildi ama bu sitede çok şiiri yine hatalı. yıllar geçse de yine öyle kalacak.
dikkatli okunursa her şiirde hata bulunabilir. Hatayı fark eden gerçek dost ise uyarır düzelttirir. Benim yazdıklarım için de aynı şey geçerli, uyaran alkışlayandan daha değerlidir.
" İnsanlar benim yüzümden şiirden soğumuşlar. " Sanırım bu söz bana ait! ( Keşke parantez içinde bekletseydiniz de gereksiz alınganlıklar olmasaydı) demişsiniz. Sanırım değil siz yazdınız, ama kendi düşünceniz değildi sadece iletmiş ve uyarmıştınız. Okuyanlar içinde size bunu söyleyenler de alınsın artık, çünkü kendilerine yazdıklarına bahane arıyorlar bir günah keçisi bulmuşlar vuruyorlar, varsın vursunlar. Yüzüme söyleyemeyecek kadar cesur olmayanı önemsemiyorum artık.
Tekrar düşüncenizi açıkça yazdığınız için teşekkürler, en azından bu konuda biraz benzeşiyoruz. Saygılar.
NE HALİNİZ VAR DE GİTSİN HOCAM..HER ŞİİRE KUSURSUZ DE , BİRAZDA GAZ VER ÇEKİL KENARDAN SEYRET. ARAÇLAR AMAÇLARIN KURBANI ŞİİRE BAKINCA YAZDIĞIM YAZI VE SONRASI AKLIMA GELDİ BİRDEN. '' GÖZLERİMİ KAPARIM , VAZİFEMİ YAPARIM'' YORUMLARDA TALİHSİZ VE KİŞİYE YAKIŞMAYAN ÜSLUBUN İLERİSİNE GİDİLEREK KIRICI OLACAK KADAR ÖZ GÜVEN SAHİBİ HAM İNSANLARIN LETAFETSİZLİĞİNE ŞAHİT OLDUM ..(YAZI OLSUN ŞİİR OLSUN TÜM YORUMLARI KAPSAYAN )BİR BAYANLA NASIL KONUŞULUR İLKESİNİ İHLAL EDEN BİLMİŞLER VAR ARAMIZDA .O KİŞİLER BİLDİĞİ İLE KALMIŞ MAHSUL ELLERİNDE PATLAMIŞ Kİ; HER KELİMELERİ DİKEN GİBİ. BU DA İNSANOĞLUNUN EGOLARININ TAVAN YAPTIĞI NOKTA .
ÜZÜLÜYORUM ZAMAN ZAMAN BU TÜR ANLAŞILMAZLIKLARA ŞİİR NE DE ÇOK ŞEY SÖYLERMİŞ ANLAYANA
SAYGIMLA HOCAM
FUNDA FİLİZ KOTAN tarafından 6/29/2015 8:50:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Öfkeye gerek yok usta sen gene eleştirini yap çünki eleştiri olmazsa şiir yazılmaz........... Kutluyorum kalemini ____________________________________Selamlar
Siir aslinda cok seyi gizli anlatiyor. Hatta basligi bile. Meyve veren agac taslanirmis. Siz guclu kadinsiniz, yureginiz kirilgan olsa da tamir yapacak malzemeniz var '''. Kalem en buyuk silahiniz duygularini ateslerken. Yuru bildigin yolda... Hem ustteki yorumunuzu maviye donusturmeniz bir ilkti defterde. Tesekkurlerimle, selam sevgilerimi sunuyorum..
Afet hanım iyi niyetli ve gerçekten şiiri anlamak , şiiri anlayarak yazmak , essahtan şiir yazmak gayreti içerisinde olanlara saygım sevgim ve hürmetim sonsuzdur.
şiir yazıp yorum kapmak için hiç okumadığı şiirlere , güzel olmuş hoş olmuş gibi anlamsız meddisenalar dizenlerin sayfasında tamamını toplasan bir şiir çıkmayacak bir yığın şair geçinen arkadaşlar var
her şiir yazan insanın bir geçiş evresi vardır , en ünlü şairlerin bile bütün şiirleri iyi olmadığı gibi en ünsüzlerinde çok güzel şiirleri vardır burada yeterki niyyet şiir yazmak ve okumak anlamak olsun.
bende ki izlenimde, sizler hasbel kader gördüğünüz yanlışları söyleyeme erdemliğini gösteren şiir ilmi ve olgunluğu içinde yardımcı olduğunuzu herkes aşşağı yukarı bilmektedir
tavsiyem o durki insan içinde geldiği karekteri gereği doğru olanı yapmakla mükelleftir ve insan o şekilde huzur bulur . zira kimsenin kınamasına aldırmadan doğru yolda ilerleyin buyuruyor iki cihan güneşi efendimiz.
sitemde haklı olsanızda, tedbir sizde taktir allahın tasarrufudur vesselam kalbi selam ve dua ediyor hayırlı ramazanlar diliyorum fiemanillah
Afet hanım iyi niyetli ve gerçekten şiiri anlamak , şiiri anlayarak yazmak , essahtan şiir yazmak gayreti içerisinde olanlara saygım sevgim ve hürmetim sonsuzdur.
şiir yazıp yorum kapmak için hiç okumadığı şiirlere , güzel olmuş hoş olmuş gibi anlamsız meddisenalar dizenlerin sayfasında tamamını toplasan bir şiir çıkmayacak bir yığın şair geçinen arkadaşlar var
her şiir yazan insanın bir geçiş evresi vardır , en ünlü şairlerin bile bütün şiirleri iyi olmadığı gibi en ünsüzlerinde çok güzel şiirleri vardır burada yeterki niyyet şiir yazmak ve okumak anlamak olsun.
bende ki izlenimde, sizler hasbel kader gördüğünüz yanlışları söyleyeme erdemliğini gösteren şiir ilmi ve olgunluğu içinde yardımcı olduğunuzu herkes aşşağı yukarı bilmektedir
tavsiyem o durki insan içinde geldiği karekteri gereği doğru olanı yapmakla mükelleftir ve insan o şekilde huzur bulur . zira kimsenin kınamasına aldırmadan doğru yolda ilerleyin buyuruyor iki cihan güneşi efendimiz.
sitemde haklı olsanızda, tedbir sizde taktir allahın tasarrufudur vesselam kalbi selam ve dua ediyor hayırlı ramazanlar diliyorum fiemanillah
Dün defterin en eskilerinden hala da yazan bir arkadaşla facede sohbet ettik. Defterin eski tadı kalmadı görüşünde hemfikir olduk. Bir çok nedeni var. Ham meyvelerin kendini olgun zannetmesi. Yaptığı yorumu şiirden daha çok önemseyenler. Okumadan yorum yapanlar. Bana güzel yorum yapana güzel yorum yaparım diyenler. Amacı farklı olanlar (ilişki arayanlar) Farklı yerden dolsa bile karnındaki gazı defterde boşaltmak isteyenler. Şairle empati ve özdeşim kurmayı bilmeyenler Başta kendine, sonra şaire ve sonra da şiire saygısı olmayanlar.
Şimdi aklıma geldi defter özeleştiri için bir forum konusu açsa: "Defterin eski tadı kalmadı" görüşüne katılıyor musunuz? Bunun nedenleri nelerdir ? Birçok kişinin yakındığı pek çok şey söylense yönetim de bunlara da bakarak yeni politika belirlese.
bir dene sen de, neler yazılacak. özellikle ben açsam ortalık karışır sen aç. bu arada kimse şiirin başlığını merak etmedi, bekliyorum kim çözecek diye:))
Benim epeyce uzun bir yasaklı listem var...tamamını yaptığım yorumlara tepki gösterenler olıuşturuyor...tavsiye ederim...Güzel paylaşımınıza, şiire verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız şiir okuma keyfine teşekkürler... tebriklerimle... SAYGIYLA...
Bu bir isyanın dile getirilişidir, İnsanlar benim yüzümden şiirden soğumuşlar. Bir zahmet soğusunlar artık,zaten yazamıyorlardı. Artık kimseye yardım etmeyeceğim, gecelerimi onların düşlerini güzelleştirmek için harcamayacağım. Yazarım çeker giderim. Kimine aşk yazdırır kimine hüzün. Benim besin kaynağım öfkedir, beni üzeceklerini sananlar yanılıyorlar daha da güçlenmemi sağlıyorlar. Hepsine teşekkürler, bana şiir yazdırdıkları için.
Beğenilerini sunan arkadaşlara da ayrıca teşekkür ederim.
Afet Abla; yardımcı olmak güzel, ama insanın şiirini ele alıp tamamen içeriğini ve duygusunu oynamak arkadaşa yarardan fazla zarar verir. İki gün sonra "Köpeğe kafa tutan horoz" olur çıkar. Ne saygı kalır, nede sevgi..! Bir şair arkadaşa yardımcı olacaksanız, şiirin şuraları hatalı diyerek yardımcı olmak en güzelidir. Çünkü, şiir emek ister ve şairde emek verecek ki, Afet KIRAT'ı takdir edecek. Herhalde Oruç bana dokunuyor, ne dediğimi ve yazdığımı bilmiyor muyum ki..! :) Selamın en güzelini ve saygının sonsuzunu sunarak hayırlı iftarlar Ablacığım. Allah'a emanetsin.
Şiirin açıklamasını yaptım niyetimi anlamayanlar şiiri anlasınlar diye, hikaye blümüne de yazabilirdim ama okunmayacaktı. Yasak değil kendi şiirine yorum yapmak ve etkin seçmek, kural bozmadım yani.