Ne anam ne babam var kızacak Çamura bulanmışım tosun misali. Bir hayat sürüyorum gözlerden Irak Denizin dibindeki yosun misali... Sedat İnce
Yine üstüm kirlendi ne yapayım bu işim Öfkelenme ne olur göklerden bir af yolla Çamurla mı yoğruldu bilemem ki geçmişim? Patronlara merhamet emeğe insaf yolla Toprak suyla birleşmiş içine çekmiş anne “Yalan dünya” derdin ya, her şey gerçekmiş anne.
Çamur dediğim ne ki alnıma değmediyse Pasağımdan ar etme öte yandan bakarken Gururlan oğlun için başını eğmediyse Toprak kondu rüzgârla yüzümden ter akarken. Nasılsa akşam olur evde yıkarım anne Temizlenir karşına öyle çıkarım anne.
Mekânın cennet olsun konuksun düşlerime Öpüyorum bıkmadan sarılıp ellerinden Verdiğin öğütlerin katkı gülüşlerime Üzüyorsam urgan yap saçının tellerinden. Çamura belense de oğlun tertemiz anne Harama dokunmadık ailece biz anne.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AFFET ANNE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AFFET ANNE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
:(( Artık ne kadar anne şiirleri varsa ömrümden ömür alıyor :( yetkin kalemine yüreğine sağlık Afet hanımcığım var olna başarılarının devamı dileklerimle hayırlı ramazanlar.selam sevgi dua ile.
Yine üstüm kirlendi ne yapayım bu işim Öfkelenme ne olur göklerden bir af yolla Çamurla mı yoğruldu bilemem ki geçmişim? Patronlara merhamet emeğe insaf yolla
böylesi içi dolu toplumun yarıdan fazlasını ilgilendiren şiiri yazabilmek için önce o toplumu iyi analiz edilmesi , ve o toplumun duygularını anlaya bilmesi, yaşaya bilmesi ve çok büyük bir yürek olması lazım ki bu güzel manidar şiirlerde ortaya çıksın. dillere tercuman gönüllere su serpmilmiş olsun. sitemim yine aziz seçki kuruluna bir böcekle kalmamalıydı güne yükselmeliydi bu şiir bireysel ayşeye fatmaya kara göze sarı saça yazılan şiirler ve konular yerine toplumu ilgilendiren ve barındıran şiirlerden seçilmesi lazım diye düşünüyorum , af buyurun bu düşünce şahsıma münhasırdır tabiki yinede büyükler bilir
ayrıca evine helal bir lokma götürmek için çekilen çile verilen emek yapılan gayretin verdiği pasak çalışan bir insan olarak onun pasağı değil şeref ve izzetidir helal rızkın nişanıdır vesselam . toplumsal sorunları kaleme almayan ne şair ne yazar olamaz selam ve dua ile fiemanillah
Afet hocam, inan beşeri alemin beğenmesi, taşlaması, hiç ama hiç önemli değil, burada sen seni bil yeter insan kendini yani haddin, bilirse hakkını bilir, hakkını bilen halikini bilir o halikini bileni o yüce yaratcı yetmezmi dersin sizi çok iyi anlıyorum herkesin mazi torbasında unutamayacağı ne çileler vardır . Allah var gayle yok selam ve saygılarımla fiemnillah
Yaşadım Nuh Bey, tek odalı bir eve alınan kamış hasıra bile sevinen insanların arasında büyüdüm. Babam subaymış, haksızlıklara, kayırmacılığa karşı çıktığı için görevinden alınmış. Dürüstlüğü yüzünden ekmeğinden olmasına rağmen hep bize doğruluğu öğretti, maddi çıkarlar için doğrudan vazgeçmemeyi.
Ben zaten tanıdığım insanları yazıyorum çoğunlukla. Kimseye hava atacak, yaşadığımız zorlukları saklayacak yapıda değilim. O resimdeki de benim kardeşim, ekmeğini kazanmak için her zorluğa katlanıp alnının terini dökerek çalışıyor. Ben onun yüzündeki çamuru gururla gösteririm.
Böceği az görmüşsünüz, elimde olsa onu bile istemezdim. Şiire özeniyorum, beğeniliyorum diye millet düşman olmuş bana, ne çok istemeyenim varmış da haberim olmamış.
Sanırım sizinle ilk Amasya’da bir dinletide karşılaştık. Az çok fikir edinmişsinizdir, öyle burnu havalarda, alımlı, çalımlı, kendini beğenmiş bir halim var mıydı? İki kelimeyi yan yana getirip konuşamamıştım bile. Yazarak derdimi anlatıyorum onu da çok gördüler.
Yazarsam yazacaklarım bitmez, konuşmayı beceremesem de, teşekkürler ilgi ve beğeninize. Saygılar.
Harama dokunmama... ne çok şeyi hem de her şeyi anlatıyor hayata dair... muazzam dizeleriniz şiir keyfimize keyif kattı sayın hoca gönülden alkışladım kaleminizi
MERHABALAR GÖNÜL DOSTU İNSAN ; ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI .... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK . HAYIRLI İFTARLAR..SELAM VE SAYGIMLA
İnsanın dışı değil içi önemli. Mevlana'nın "NE İNSANLAR GÖRDÜM ÜZERİNDE ELBİSE YOK, NE ELBİSELER GÖRDÜM İÇİNDE İNSAN YOK" sözü her şeyin özeti olsa gerek.
"Çamura belense de oğlun tertemiz anne Harama dokunmadık ailece biz anne."
Ne güzel o aileye... Ve o aileyi yetiştiren anneye...
O anneye ne mutlu ki ardında ak yüzlü evlat bırakmış kendisini hayırla yad eden. Bazen uzun uzun yazılır cümleler ardarda ama anlatılmak istenene bir türlü ulaşılmaz. Kalemin marifetidir az yazıp öz yazmak anlyanlar için. Kutlarım mahir kalemini kartanem.
sevgim ve saygım sonsuz
FUNDA FİLİZ KOTAN tarafından 6/24/2015 10:56:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu cihandan anneye sevgi dolu içten bir sesleniş. Emeğin, alın terinin kutsallığı ve helalinden kazanmanın önemi ne güzel vurgulanmış ustaca. Tebrikler efendim. Bu vesile ile Ramazanınız hayır ve güzellikler getirsin; sağlığınız ve huzurunuz gümrah olsun.