//Canımızı en çok da değer verdiklerimiz yakar. Sen seni bileceksin sen seni… Sen seni bilmezsen bildireceklerdir haddini…//
Haddini bileceksin, daha fazla ileri gitmeyeceksin Sana laf anlatamamaktan çok yoruldum Çok yorgunum, çok yordun beni Allahın verdiği canı onun izni olmadan Azrail alamazken Sen canımı aldın, Semaya uçan ruhumu katlettin Bedenimden geriye kalan enkaz gibi kemik yığınları Cımbızla tek tek etlerini çektin Şimdi kan damlıyor yüreğimden Hepsinin kahrını gözlerim çeker…
Sol yanımdın Şansını kullanamadın Sol yarım olamadın Başköşede her zaman yerin vardı Mindere sahip çıkıp Oturamadın!
Ya fıtrattır, ya meşrep ya da kader demeyeceksin Sevdiğim, değer verdiğimsen Çizmeyi aşmadan Yerini de haddini de bileceksin!
Yakıştırmayacaksın gözlerine “at” gözlüğünü O boş çerçeveden bakmayacak Bildiğini okumayacaksın! Benimde can taşıdığımı unutmayacak Önce elini “sol yanıma” koyacaksın! Empati kurup, Vicdan muhasebesi yapacak, Eğer yapamıyorsan İşte o zaman haddini bileceksin…
Hiç bir şey bilmiyorsan ahkâm kesmeyeceksin Önce dinlemesini ve güvenmesini öğreneceksin Susacaksın hak yolunda mizanı kuracaksın Ön yargılı davranıp arşın soluna koymayacak Cehennem ateşinde yakmayacaksın…
“At” gözlüğünü çıkaracaksın gözlerinden Çıplak gözle bakacaksın gözlerimin derinliklerine Eğer gözlerini kaçırıyorsan, kendini göremiyorsan gözlerimde Edebinle susup Haddini bilmesini öğreneceksin…
Unutma! Susuyorsam suskunluğum sabrımdır. Senin işitemediğin feryadı figanımdır. Daha fazla şansını da sabrımı da zorlama Avaz avaz haykırırsam can havliyle, Çığlıklarıma dağ taş dayanmaz! Altında ezilir yok olursun Akıttığın gözyaşlarıma kapılır boğulursun…
Terazide taş gibi ağır olsa da sözlerin Tüy gibi hafif yüreğimin dengesini bozup ağdıramazsın Önce iğneyi kendine batırıp bir yol düşüneceksin! Eğer incecik bir sızı hissettiysen İşte o zaman daha fazla ileri gitmeden Haddini bileceksin…
// Kaybettiklerine yanarak ağlayacaksan, yerini ve haddini bileceksin ki ağlamayacaksın…//
Mustafa KARAAHMETOĞLU 07.03.2015
** Şiiri okuyan dostlar belki de benden böyle bir çıkış beklemiyordu. Evet hepimiz etten kemikten yapıldık. Ben her zaman feminist bir düşünceye sahip olmuşumdur. Bu şiir İKİ RUHLU ADAM şiirimle çelişmektedir. Ancak karakter olarak gözümü budaktan, sözümü kimseden esirgemedim. Bu şiirim ile çok sevdiğim değer verdiğim; hayatımda ki dört kadından biri dediğim arkadaşımı çok kırdım… Ondan özür diliyorum. M.K**
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Haddini Bileceksin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Haddini Bileceksin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.