Musalla taşında bir tabut Mevsimlerden yaz Aylardan Ağustos Dışarıda zemheri bir ayaz Ortalık buz Cemaat arasında tuttum saf Beynimde ölümün soğuk yüzü Bense normalden fazla üşüyorum…
Kabullenemedim Sevdiklerimin bir bir aramızdan çekip gidişini Hepsinde ayrı bir anı, Ayrı bir acı Farklı hatıralar Sanki sokağın başından çıkıp gelecek gibi Gözlerim ıssız sokaklarda…
Gidene Allah rahmet eylesin! Kalan sağlar bizim demek Meğer bir kandırmacaymış Kendimizi avutuşumuz. Hastanın beyin ölümünü bekleyişimiz Morga kaldırışlar Ya benim beynimde ölen sevdiklerim Hangi morga kaldırılacak? Hangi morga?
Hani daha dün can ciğer Kuzu sarmasıydık Sadece içtiğimiz su ayrı giderdi Bugün ne oldu? Sokakta karşılaşınca baş çevirip Herhangi biri gibi selamsız geçişimiz Bir zamanlar sesimizi duymadan yapamaz iken Allah’ın selamını çok gördük Aynı şehirde yaşar Aynı sokağın havasını teneffüs ederken Neden beynimde öldünüz? Neden?
Hatır ile hatıra aynı kökten gelir Peki biz neydik? Aynı ağacın kökleri değil mi? Hatırla hatıra Yaşanmışlıklar ve birlikte paylaşılanlar değil miydi hatır? Tek kelime ile içimizde ki kubbe sevgi bağı değil mi?
Yunus Emre misali Bir avuç toprak, biraz da suyum ben Neyimle övüneyim, işte buyum İişte buyum ben. Mevlana’nın söylediği gibi; Yaradan’dan ötürü yaratılanı severim Bir adım gelene on adım giderim. Herkesi olduğu gibi kabul eder, Bugünüme şükür, yarınıma dua ederim. Azla yetinip, çoğa göz dikmem Ekmeğimi taştan çıkarırım Bir avuç toprağa minnet eylemem Eşeği sevmesem de Sahibinin hatırını çiğnemem…
Mustafa KARAAHMETOĞLU 24.04.2016
Nefesi ile şiirime değer katan değerli dost Mustafa DOĞAN’a çok teşekkür ederim...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Eşeğin Hatırı Yoksa Sahibinin Hatırı Var şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Eşeğin Hatırı Yoksa Sahibinin Hatırı Var şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saygıdeğer üstadım özdeki tekliğin ,çoğunsal yalnızlığın en güzel ifade etmişsiniz yine şiiriniz akıp gitmiş nehir gibi..Şiirlerinde buluşmak dileğimle ..selamlarımla
Çok güzeldi sözler Anlamlı ve güzel bir anlatım diliyle hoş bir çalışma olmuş Kutluyorum yazan yüreğinizi Kaleminiz susmasın diyorum kardeşim Sevgiyle kalın