(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
00000000000 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
00000000000 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir yanı İstanbul gözlerinin diyerek dokunur el işi göz nuru misali şiir dizelere… Diğer yanı kifayetsiz mavi… Mavi deyince de aklıma nedense söz konusu İstanbul iken hep Marmara gelir… Marmara; mekânsız yoklukların el değmemiş masumluğu…
Bir yanında sakin sokaklar kaldırımlarına güz vurur kayıtsızca; ha kış ha sonbahar… Ne fark eder… Ne de olsa savrulur yapraklar… Fütursuzca…
Bir yanı İstanbul’un çoğul yalnızlıklar iken bir yanı ise milyon kere milyon kalabalık… Tarih sayfalarından kopup gelen yalnızlık ve kalabalıktır etrafımı çevreleyen… Dile getirilen İstanbul’dur… Çoğunluğun olduğu ama yokluğun çok olduğu bir mevsim…
Bir yanında şiir şaşırır yolunu takılır dülger balığı misali Sait Faik’in anlatımından kalan ağlara… Şiirdir imgelerinde canlanan… Parıl parıl parıldayan her bir dizesinde… Öyle güzeldir ki şiir, İstanbul olur birkaç saniye sonrasında… İstanbul da güzeldir… Ki İstanbul’dur Piyerloti, Sarayburnu ya da Gedikpaşa Yokuşu… Bir yanı ölümsüzleşen şiir diğer yani İstanbul…
Bir yanı belleği İstanbul’un diğer yanı belleğinden umarsız unutulan kutsal bakire… Ki kutsallaştıran bakireyi dizelerine sakladığı güçlü imgeleridir… Unutulmasına sebep ise ay kararması… Ölümsenen yıldızlar ve göğüste kurutulan güldür… Ki yalandır buralar… Kutsallar unutulmaz hele ki bakireler… İmgelere saklayan kendini bitmek bilmez…
Bir yanı ile sevişirim gecenin İstanbul’a ait… Diğer yanında susarım kopar kıyamet… Susar gece suskularımda…
Bir yanı İstanbul gözlerinin diğer yanı hiç kimse… Hiç kimse derken bile bir şeylere hitap edilmekte… Gönlüne lehimlediğin sözde unutulan kutsal bakire… Kim denirse kim? Elbette kim bilir kimi… Şairdir kimi yaratan ve ete kemiğe bürüyen…
Başarılı şiirinizi tebrik ederim Sevgili Zeynep Güngör.
Hatta ender güzel şiirlerden biri...
Sevgi ve saygı ile...