Duyulmasını istediğimiz bir sevgi mesajı iletmek istiyorsak, bunun gönderilmesinden başka çare yoktur. Bir lambanın yanmaya devam etmesini istiyorsak, ona sürekli gaz doldurmalıyız. (Teresa Ana)
Paylaş
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
,,,,,,,,,, şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
,,,,,,,,,, şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Okurlar şiirden ne anlamışlar bilmiyorum.Ben bu şiirde "geleceğe taşınıp parmak uçlarıyla
gül" mek ," kısa gülüp uzun ölen " insanlardan olmak isteyen, şiirleriyle uzun soluklu
hatırlanmayı arzulayan bir ideali anlıyorum.
Piyer Loti şairin şarklı kimliğine ve Türklüğe hayranlığını simgeleyen bir sembol olarak
kullanılır.Güvercinler,bu kimliğinin sağladığı birikimlere kendi icadı kelimeleri ,şiirleri ekleyerek onu geleceğe taşıyacak ve uzun ömürlü yaşayan şairlerden olacaktır.
Eğer ki"paslı çığlık" lar dilini kangren etmezse.
Şair, şiirde yeni kelimeler icat edememişse de" paslı çığlık, kangren olan dil,kanayan menteşe,
akla yaslanmış dağ,parmak uçlarıyla incecik gülmek-yazmak,kalem- gibi özgün deyişler icat
etmeyi başarmıştır.Söz çıkarıp cebimden söyleminde olduğu gibi kelimeleri iki anlama da
gelebilecek şekilde de kulandığı görülür.
Büyümek sözcüğünü ünlenmek manasıyla da kullanan şairin , özgün bir uslubu vardır.
Yine de bilinç altında şairin bu şiiri yazarken "Baki kalan bu kubbede hoş bir sada imiş"
mısraının etkisi altında yazmış olduğu söylenebilir.
küçücük balkonlar gibi değildir gözler. aslında gök yüzü kadar geniş, dağların sırtından denizlerin kıyısından dolanır. tıpkı sevgilinin şiirden zırhı gibidir gözler....
ve balkonlar ona yardı ve yataklık eder uzun ve ölüm gelene dek... uzağı çok uzağı görür...aklına dayanan dağı mesela...ve öte yüzü bakir bir yaşamın gıcırtısına değin...kapalı bir pencereden içeriyi, ablukaya alınmış yaşamların içindeki elektriği...görebilir gözler...görür gözler.
gözler bedenide taşır örneğin avuç içine sığacak kadar bir yürğin dünyayı seven yanını bile...orda o ilkimde o yer im'inde aklına dayanan dağı bile görebilir taşıyabilir...
zaman an kadar yakın olana dek söz...çığlık sesten pası nasıl siler tanık olcaksın...kangren unutulmuş bir kelime olcak sevdandan...
şaire saygıyla
zor olanı görür söyletir takatinden de güçlü "seviyorum" ve söz bırakır aklına, tutmak için dağların uçanını, dolaşanını...
gül" mek ," kısa gülüp uzun ölen " insanlardan olmak isteyen, şiirleriyle uzun soluklu
hatırlanmayı arzulayan bir ideali anlıyorum.
Piyer Loti şairin şarklı kimliğine ve Türklüğe hayranlığını simgeleyen bir sembol olarak
kullanılır.Güvercinler,bu kimliğinin sağladığı birikimlere kendi icadı kelimeleri ,şiirleri ekleyerek onu geleceğe taşıyacak ve uzun ömürlü yaşayan şairlerden olacaktır.
Eğer ki"paslı çığlık" lar dilini kangren etmezse.
Şair, şiirde yeni kelimeler icat edememişse de" paslı çığlık, kangren olan dil,kanayan menteşe,
akla yaslanmış dağ,parmak uçlarıyla incecik gülmek-yazmak,kalem- gibi özgün deyişler icat
etmeyi başarmıştır.Söz çıkarıp cebimden söyleminde olduğu gibi kelimeleri iki anlama da
gelebilecek şekilde de kulandığı görülür.
Büyümek sözcüğünü ünlenmek manasıyla da kullanan şairin , özgün bir uslubu vardır.
Yine de bilinç altında şairin bu şiiri yazarken "Baki kalan bu kubbede hoş bir sada imiş"
mısraının etkisi altında yazmış olduğu söylenebilir.
Şiir,özgünlüğü,yapılan soyutlamalar,somutlaştırmalardaki ustalık
açısından başarılı sayılabilir.
saygılarımla.
şahamettin tarafından 2/15/2008 6:28:41 PM zamanında düzenlenmiştir.