Turna BakışlımVurgun yemiş yine miladım Ciğer parem turna bakışlım Tutmaz oldu kolum kanadım Uçuşurken ayrılmıştık biz. Alıp başım vursam taşlara Gergef olsam kanlı yaşlara Bülbül konmaz sensiz kışlara Ötüşürken ayrılmıştık biz Bu son mevsim son gözüm nuru Aynı tende bak aşkın harı Leyla oldu ateşin koru Sevişirken ayrılmıştık biz Yanlış yerde yanlış mekânda Bir buselik hüzzam makamda Firakın ilk yol sapağında Kavuşurken ayrılmıştık biz ÜMA ÜMMÜ AŞCI |
Dizelerdeki hece sayılarının denkliği ve durak düzeni cuk oturuyor.
Duraklar salt sayı dengesi değil. 7+7, 6+5, 4+5 aritmetiği kadar; Anlam ve ahenk de arz-ı endam ediyor.
Hani derim ki; Salt mekanik bir temele oturmuyor. Dize araları anlamlı yerlerden kırılmakta. Mısraların işlemeleri, süslemeleri organik bir bağlantı tesis ediyor.
Kimi hece şiirleri de var dizelerde hece sayısı denk, durak aritmetiği de sağlanmış. Ne var ki; Dize öyle yerden kırılmış, öyle yerden de kırılmaz der insan. Siz de tam tersi okuyabildiğim örnekler gayet güzel.
Serbestiniz kuvvetli. Heceleriniz de başta ben olmak üzere çoklarına ders notu olur kanımca. Demem o ki; Serbestin ecesi, hece de de çoklarını heceletir.
Yine;
Bu site de naçizane katılmadığım bir değer ölçüsü var. Serbesti kuvvetli olanın hecesi ya da hecesi kuvvetli olanın serbesti zayıf olmak zorunda sanki.
Çok az isme her iki kulvarda da prim verildiği hissine kapılıyorum nedense. Bozguncu muyum acep?
Elbette bu işin erbabı değilim. Kum da oynayan biriyim hatta. Bir şey söylemenin kendinden vaz geçmekle taçlanacağına da inanırım. Ama tuhafıma gidiyor vesselam.
Bu tip değerlendirmelerin gözden kaçmaya bağlı olmadığını, bir şekilde tarz ve parametre oluşturduğunu düşünüyorum açıkçası. Çünkü; Hecesi çeşitli kereler güne düşen bir isim serbestte hiç güne düşmüyor hatta uğur böceği bile doğru düzgün almıyorsa veya serbesti sıkça güne düşen hemen her defa da uğur böceği alan bir isme hece de yaprak kıpırdanıyorsa bunun izahı başka ne ola?
Tamam pek çok kişi de ikisi de kuvvetli olamıyor. Biri güçlü iken diğeri zorlamalı duruyor.
Amma velakin; Hecesi kuvvetli olanların bazıları var ki serbesti de oturaklı, serbesti güçlü olanların da kimi var ki hece de de başarılı ürünleri var diye düşünüyorum.
Yine de değerlendirme kuruluna saygım sonsuz. Kimbilir uzman olmadan azmanlaşmaya kalkıyorum belki de.
Yüreğinize, emeğinize ve kaleminize sağlık hanımefendi.
Saygı ve selam ile.