(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
,,----- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
,,----- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Siz göz kapaklarınızı denize karşı kapatmıştınız Etik çıkmazında değmişti Ayaklarım ayaklarınıza.. Yazgı uçurumunda kadındınız Tek tek çözmüştünüz düğmelerimi Dudaklarınızla..
yüregınızın sıcaklıgı kalemınızden caglayanlara dönuserek akmıs selam ve saygılar
yorgun bir dünyalı yakınması .....siteme dayanan bir akıl var şiirde...aşk iğneleniyor onca aşk diye yakınan kulların aşkı azaltmasının yanında...bir süreç başlatılmış şiirde sonu yok ... ....................çok şıktı bence yerden göğe kadar haketmiş yerini....saygılar efendim..
Siz yüzümdeki kırık kül Savruk ayna Bu yüzden ikinci anlamlarıyla düşler gördünüz.. Her iki belgeyi hakeden bir şiir ...yorumladaki övücü sözlere katldığımız belirtirim Sağlıcakla kalınız
Siz sokağı denizinize Denizi dengenize teğet kentin çocukları Elinizi açıp tanrıdan Yaprağın yeşil olmasını Gövdemin gövdenize değdiği andaki Ürpertiyi dilediniz
İçsel duyguların tercümanı olmuşsunuz..sağolun ve Hoş geldiniz... Saygılarımla..
Küçücük çocukluğumdan beri kulaklarımda yer eden bir 'Zeynebim' türküsü vardı, şimdi Zeynep türkü tutturmuş, türküsünü söyleyenlere,kulak verdim de sesine,bir o kadar hazin,bir o kadar ağlamaklı...
Şaban Aktaş tarafından 2/9/2008 3:20:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Vaktin ücrasında salınan yaprak Gözlerin gözlerime Sebepsiz mavi.. Bu bir tanım...Nesir olsa giriş bölümü derdik....Tanımamızı istiyor şair....
Siz göz kapaklarınızı denize karşı kapatmıştınız Etik çıkmazında değmişti Ayaklarım ayaklarınıza.. Yazgı uçurumunda kadındınız Tek tek çözmüştünüz düğmelerimi Dudaklarınızla...Duygu sağnağını imge denizinde naıl boğulmadan kara ulaştırıldığının enfes bir örgüsü kurulumuş bu bölümde....İncitmemiş ve incinmemiş....Kendinden ve ne yaptığından emin bir söyleyiş var dizelerde....Etik çokmazı sözcüğüne takılmadan yorumladım şiiri...Etik olmayan şeylerin tek taraflı olduğu izlenimi uyandı ben de....Karaşılıksız...
Karşılıklı boşluklarınız Akşam soğurmuştu Sokaklarda.. Buyursun baş köşeye otursun /soramadıklarınız Siz diyor /şüpheleriniz Biraz önce gitmiştiniz Önceler gelir / kalır Sonralar gider gitmez Susmuştunuz.. .Karşılıksız olan karşılık hale gelince işte bu oluyor....Şüphelerin oluşturduğu suskunluk, merkala beraber geziniyor dizelerde....Soramadıklarımız derken şüpheliler deşifre edilse de soramamayı aslında bilmek ve bildikleriyle hüküm çıkarmak olarak algıladım ben....Belki de yargılamak...
Siz sokağı denizinize Denizi dengenize teğet kentin çocukları Elinizi açıp tanrıdan Yaprağın yeşil olmasını Gövdemin gövdenize değdiği andaki Ürpertiyi dilediniz Siz Kerem, Mecnun, Ferhat yandaşları Çırılçıplak masalımdan çekin teninizi ...Şairin burada sözü çocuklara getirmesi bence beyazın kullanımıyla ilgili.Bir masumluk arayışı...Aşkın tenlerin değil ruhların ve gönüllerin birleşmesi olduğunu tarihi örnekleriye anlatan bir masumluk bu...Yukarıdaki bölümlerel ilişkilendirildiğinde malum şüphelilerle ilgili derin ipuçları da yakaladım ben....Hatta bakış açısını da gördüm satır aralarında...Saflık ve masumlu ve beyaz ÇIRIÇIPLAKTIR ve o dukunulmadan da hissedilebilir....
Siz yüzümdeki kırık kül Savruk ayna Bu yüzden ikinci anlamlarıyla düşler gördünüz.. ...Bu final bölümü ise şairin tam bakış açısını yansıtıyor....Anlamın ikincillenmesi karşı tafar için de bize yeterince bilgi veriyor....İkinici, yan, mecaz, deyim ve terim anlamların üzerine bina edenlerle saf ve masum gerçekler yani öz üzerine bina edenlerin karşılaştırılmasının yeterince işlendiğini pekala görebiliyoruz....Bu iç hesaplaşmanın verdiği zararla ilgili bir dizzenin ve imgenin şiirde kullanılmamış olması şairin sağlam bir karaktere sahip olduğunu ve kendine güvenen bir yapısının olduğu izlenimi veriyor bize.....
Karşılıklı boşluklarınız Akşam soğurmuştu Sokaklarda.. Buyursun baş köşeye otursun /soramadıklarınız Siz diyor /şüpheleriniz Biraz önce gitmiştiniz Önceler gelir / kalır Sonralar gider gitmez Susmuştunuz..
güzel mi güzel dizelerdi beğeni ile kutluyorum tebrikler...............
Sorun değil ama şair ve şiiri hakettiği o ödülü almış.
Geciken bir kutlama ile şaire sevgiler..