Okuduğunuz şiir 17.10.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ömür Ertesi
Değişiyor insanlar hava, su, toprak gibi Bakıp sis perdesine güneşten korkuyorsun Sararıyor gözlerin güzdeki yaprak gibi Çıplak dala tutunup düşünden sarkıyorsun Bir bilseler bir bilsen ve bilsek hep beraber Güvercin kanadında saklanmış kötü haber Kimi alınyazısı, kimi der buruk kader Güneşi solduranlar geceleri derbeder
Görmez misin ay üşür yıldızlarsa nazende Faraza arş delinmiş bulutlar yamalanmış Gözyaşları süzülür yağmur gibi bazen de Baktığın her bir zerre kocaman bir yalanmış Hatta sen ve suretin, başıboş hayallerin Kıvılcım bakışların çelişkili hallerin Kaşın, gözün, varlığın; umarsız ahvallerin Sahteymiş, yalanmış hep sığındığım ellerin
Tan vakti giderdik hep aynı yolda el ele Velhasıl dikenlerin yollarımı kanattı Sorun sende değildi zamandaydı mesele Onla iyi geçinmek bu devirde sanattı Küflenmiş nimet gibi nedir bu keskin koku İlk vahiydi aslında Rabbim buyurdu oku! Kitaptan bîhaberler sapladı kalbe oku Doyurmadı hiçbir mülk gözü aç karnı toku
Ne fark eder ki söyle ay küsmüşse kime ne Ağıt yakarmış dağlar maziyi uğurlarken Güller âmâ kuşlar lâl bu kara düzen de ne Gözyaşı dökmeyen yok zamanı ağırlarken Sen ayarsız bir vaktin hüzne kurulan sesi O hapsolmuş ömrüne açılmıyor kafesi Kiminin gönlü kara kiminin aç nefesi Bu hırs bu nefret neden yok ki ömür ertesi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ömür Ertesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ömür Ertesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsanın yaşamda tek sorgusuzca güven içinde tutunacağı bir tek kendi elleri vardır sadece kendi ellerimizden tutarsak diri oluruz...
En çocuksu, en büyümüş, en bilge hallerimiz de sevgiliyi aynı coşkuyla özlerken sevgilinin baharı muştulayan gözlerinde ve dokunduğumuz her şey de sevgiliyi duyumsarken ve bakışlarımızda, dokunuşlarımız da, bedenimizin coşkunluğunda yeminsizce inanırken sevdamıza ve sevdamızı iman edercesine yaşarken! bazen yaşanılan hayal kırıklığından yüreğe kanayan yaraların ağırlığından bir bıçak gibi keskinleşir sözler...
Şair yeniden umudunu sol yanına alıp kendine dönük bir isyanla birlikte sitemli bir yolculukla çıkarıyor sokağa şiirini Ve Şiir çok güzel Tebrik ederim şair Emeğine Yüreğine sağlık Dostlukla...
Anlatımıyla akıcı, ritmik bir edası vardı şiirin Sen öznesine seslenişiyle, okuyucunun muhalliyesine göre bu ya sevgili ya da tüm insanlık gibi bir kimliği yerine konulabilecek düzeyde zengin çağrışımlıydı. Ferdîlikle evresellik bir arada yürümüş şiirde.Yani Bir yandan özel içsel duygulara seslenirken diğer yandan şairlik misyonunun gerektirdiği sorumlu duyarlılık ve hassasiyetle insanlığa dair sorunsalını, dert edindiklerini konu edinmiş.Uslup ve anlatım olarak son derece rahat bir dil.Konuşur gibi kimi yerde şiiriyet değeri yüksek imge ve teşbihler kimi yerde günlük dilden aşina olduğumuz söz öbekleri...
Sevgili şairimiz gerek teknik, gerek uslup gerek anlatım olarak şiirin olanaklarını, sınırlarını bilen biri.Ne tam yalın bir anlatıma kapaklıyor dilini ne de anlamsızlıklar anarşisi olarak da niteleyebieceğimiz halka halka içe kıvrılan soyuttan soyut üreten benzetme, teşbih, imge sarmalına takılmış.Küçük bir eleştiri teknik açıdan ilk dörtlükteki " yor " lu zaman ekleri fazla yormuş şiiri .
Sadece hecede değil serbestte de uzun kelimeleri uzun bileşik zamanlı ekleri, ben şahsım adına pek şiirsel bulmuyorum.Ne bileyim sanki daha çok nesire sırt veriliyormuş gibi bir duyuşa kapılıyorum. Elbette ki bu benim görüşüm.Buna bakarsanız Sevgili Uyar' ımız şiirin gücünün nesirden aldığını söylerdi...tamamen kişisel bir bakış.Her yönüyle nitelikli bir eser okudum ki bu beni hiç ama hiç şaşırtmadı.Zaten sevgili şair dostun ustalığı, dili kullanmaktaki tartışmasız yetisi herkes tarafından yıllardır bilinen ve kabul edilmiş bir gerçek.
Gönülden tebriklerim yetkin kaleminize ve yön veren yüreğinizedir .
Selam ve kâlbî sevgiyle.
Şükran AY tarafından 10/18/2014 4:07:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öyle güzeldi ki teşhisleriniz, hem onure oldum hem de gurur duydum ve usta bir okur olduğunuzu bir kez daha anladım...
Nesire yatkınlığım var, doğrudur. Uzun süre yalnız deneme ve hikaye yazdım, şiirin tadını sonradan aldım. O yüzden şiirlerimde de yer yer nesir izleri olduğunun farkındayım. Bunu engelleyememek sanırım bir nebze hoşuma gidiyor ancak yenmeye çalışacağım...
edebiyatımızın şiir dalına ne güzel bir yaprak takılmış... benim de bazen denediğim blok tarz gerçekten emek ve vizyon ister. siz bunu çok güzel başarmışsınız kutluyorum tüm kalbimle... zaten şiiriniz hak ettiği yerde...selam ve saygılarımla...HŞT