İnsanların pek çoğu olmuş birer Kumarbi; Isırma yarışında Anu’nun organını, Savaşan yok meydanda dürüstçe, harbi harbi, Kaçıranlar mutludur yangından yorganını.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PSİKİYATRİDEN ŞİİRLER 1 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PSİKİYATRİDEN ŞİİRLER 1 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
BU ANLATTIĞINIZ BİR MİTOLOJİ OLMAKLA BERABER GÜNÜMÜZ İNSANININ GERÇEK HİKAYESİ.NEFİS BİR ÇALIŞMA OLMUŞ...TEBRİK EDİYORUM ...SEVGİ VE SAYGILARIMLA...İBRAHİM KARAÇAY
Sayın Gürselce; Anu, bir Hitit tanrısıdır. Kumarbi de Anu'ya hizmet eden (kadehini dolduran) bir tanrı. Ancak efsaneye göre Anu'nun yerine göz koyar, ona ihanet edip savaş açar. Anu gökyüzüne kaçarken yakalar ama ancak organını ısırıp elinden kaçırır. Savaşı kazandığından memnundur Kumarbi. Anu ona seslenir yukarıdan.. "Sevinme, organımı ısırmakla tohumlarımı içine aldın. Asıl felaketin bundan sonra" Kumarbi'nin bu lânetten nasıl etkilendiğini öğrenmek isteyenler de efsanenin tamamını okumak zorunda. Merakları kamçılamak iyidir.
İnsanların pek çoğu olmuş birer Kumarbi; Isırma yarışında Anu’nun organını, Savaşan yok meydanda dürüstçe, harbi harbi, Kaçıranlar mutludur yangından yorganını. ANU.....kelime olarak gök yada tanrı anlamına geliyormuş.onuda sizin şiirinizi okudukdan sonra anladım ancak, şiirle bütünleştiremedim.siz ne anlamda kullandınız Muammer dost bunu.açıklarsanız sevineceğim.