yine işgal yine istila kulaklarımın pasında yine keder ve hüzün
p a t l ı y o r
…
gözbebekleri susuz çocukların kuruyan dudaklarında insanlık eriyebilir deselerdi inanmazdım..
kalem ha kırıldı ha kırılacak ne şiir bu cendereyi anlamakta ne de dilim boy boy çaresizlik büyütebiliriz artık..
çölün suya kavuştuğu yüreğin bilince sarıldığı üstelik işsizliğin kol gezdiği penceremde ölüm pahasına ekmek kavgası dururken zaman içinde zaman yaratabilirdik oysa.. sevgi/n bunca yabancılaşmışken kendine ve topyekün yoksulluk oturmuşken içimize, hangi melodi kucaklayabilir bir halkın kimsesizliğini..
…
ahh dostum bir uzansan bir dokunsan kürt kardeşimin kanayan yarasına..
zulmün pençesi zalimin bıçağında bileylenedursun, karanlığın devasa zayıflığını sen de kırıntıya dönüştürebilirsin belki bilmezsin ama her kabus bir uyanışa gebedir insanlığın uykusunu bölmekse boynunun borcudur hayata..
çık sokağa ses ver şimdi ve yapay uykularını böl artık.. aldanma satış reyonlarının süsüne aklının hissedebilme yetisini çalıştır çünkü satılan tek şey senin insanlığındır kendini kandırma..!
istersen olacakları beraber düşünelim;
bir gün sokağına düşen bombanın gürültüsünde senin de nefesin daralacak.. gün geceye varmadan sürgün edileceksin tam da o an yokluğun korkudan ibaret olmadığını sen de anlayacaksın. yaşamak için koşarken ayağına takılan çocuk cesetlerinde kararacak dünyan ve o vakit tıpkı şimdi yaptığın gibi ne kendinin ne de ölenin kimliğine bakma şansın dahi olmayacak.. çünkü zalimin kimlik yaygarasında insanlığın ölümü kimliksizdir..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İstila şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İstila şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yine cehennem yine ateş, kulaklarımın pasında yine ayrımcılığın sesi
p a t l ı y o r
İçinde bulunduğumuz süreci çok güzel dile getirmişsiniz. Kutlarım.. Ama bi şey dikkatimi çekti hiç yorum yapılmamış.. Galiba ben okuyamamışım şiiri....
gönül isterdi ki toplumsal acıları karşılıklı konuşabilelim hatta gerekirse tartışabilelim yoldaşım ama yok işte yok..!
şiirin ve seslendirmenin başarısı ya da başarısızlığına dair elbette şiir okuyucularının düşünce katkısı önemlidir. ama şahsen ben bu platformda yorumsuzluğa çok da takılmıyorum. bunun iki nedeni var; ilki, seslendirmenin, olması gereken biçimde şiiri özümseyen tavrı, ikincisi de ne yazıkki bazı insanlarımızın, genel anlamda şiirlere yönelik yüzeysel yaklaşımlarıdır. ahbap-çavuş ilişkisine saplanıp kalan insanlarımız olduğu sürece bu türden örnekler yaşanması bir bakıma doğal sonuçtur.
burnumuzun dibinde yaşanan vahşete bunca kulak tıkanmışken inanki çok doluyum şairim. hani konuşmaya kalksam sayfalar yetmez diyebilirim.. birilerini incitebilirim duygusuyla susuyorum. sabrımı koruyan ise şiire olan sevgim ve senin gibi çok değerli dostlarımın varlığıdır.
seslendirme konusunda hiç kuşkun olmasın. en azından kişisel fikrim; seslendirmenin başarının ötesinde, bir halkın acılarını kucaklama erdemini göstermiş olmasıdır. ki bu da onu başlıbaşına değerli kılar.
kulaklarımın pasında yine ayrımcılığın sesi
p a t l ı y o r
İçinde bulunduğumuz süreci çok güzel dile getirmişsiniz.
Kutlarım..
Ama bi şey dikkatimi çekti hiç yorum yapılmamış.. Galiba ben okuyamamışım şiiri....