(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EFENDİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EFENDİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Mecit bey! Sizin ne kader bilge, kalemi kuvvetli, naif yürekli, ve de o güzel yürek bir o kadarda imanlı, mütevavi biri olduğunuzu biliyorum vede sizi tanımış olmaktan gurur duyuyorum. Bir o kadarda gıpta ediyorum ben neden yolun başından ileri gidemedim diye. O güzel iman dolu yüreğinizi, bilgeliğinizi vede bir bütün sizi, benim ufkuma ışık tutan şiirlerinizi kutluyorum. Allah imanınızı gür yolunuzu açık etsin İnşallah. Ben denizede sizin gibi değerli üstatladımın arkasından mahcupta olsa yürümeyi nasip etsin Allah-ım. Amin. Selamlar saygılarımla Allaha emanet olun............
Elif lam mim... elif lam Allah taala, mim ise Hz Muhammed s.a.v gizemini taşıdığını bir yerde okumuştum...
Şefaat konusunda; mahşer günü kimsenin kimseye faydası olmayacak diyerek şefaata inanmayanlar var...Ama bunlar zannediyorumki, Allah taalanın "bizim izin verdiklerimiz dışında kimse şefaat edemez " ayetini görmezden gelenler içindir...Ülemalar içinde bile en kıymetli olanlar sünneti seniyeye bağlı olanlardır...Zaten ademoğlu için iki yol vardır vazgeçmek olmaz. biri ALLAH taalanın emri olan farz, diğeri Hz Muhammed s.a.v nin sünnetidir... Kur anı kerimde ALLAH taala resuluma uyun diyorsa, ahret günü de ona şefaat yetkisini verecektir...Ben bütün kalbimle buna inanıyorum...
Ve ilk ayet" ikra" oku diyorsa, vardır bunda bir mana...Okuyun ki bu kitap sizi hidayete erdirsin, doğru yolu buldursun...Okudukça, insanın içindeki imanın nuru artar ilmi artar, ibadetinden haz alır...Haz alarak yapılan ibadete doyum olmaz, hatta bir saksıdaki çiçeği bile sularken düşenene haz verir o çiçeklerin ALLAH taalayı zikrediyor olduğunu bilerek sulaması... Onun için "ikra " ....
Bu ikinci yorum İnşaallah eklenir....Selamlar, saygılar abi.Hayırlı geceler...
Bir yorumunuzda neden dini icerikli siirler yazmadiginizi belirtmis, hassasiyetinizin sebebini anlatmistiniz.
Bu konuda farkli düsündügümüz anlasiliyor.
Bugünkü yorumunuz da hakliligimin bir baska somut teyidi :)
Zirâ, yazmaya calistigim dini icerikli siirler sizin mükemmel yorumlarinizla bütünlesince eminim ki, sadece ben degil, okuyan cok sayida dostumuz da payina düsen birseyler bulabilmekte.
Tesekkür ederim Latif Kardesim. Yine eksik tamamlanmis.
evet bir ihtişam içinde geçiyor şiirleriniz bazen türk yıldızları olarak bazen annesine yavrusu olarak bazen canan yakarışları bazen de gönül serzenişleri olarak vs, vs.
velhasılı varlığınız muhteşem değerli dostum çok çok yaşayın da başımızdan eksik olmayın vesselam...
mütevavi biri olduğunuzu biliyorum vede sizi tanımış olmaktan gurur duyuyorum. Bir o kadarda gıpta ediyorum ben neden yolun başından ileri gidemedim diye. O güzel iman dolu yüreğinizi, bilgeliğinizi vede bir bütün sizi, benim ufkuma ışık tutan şiirlerinizi kutluyorum.
Allah imanınızı gür yolunuzu açık etsin İnşallah. Ben denizede sizin gibi değerli üstatladımın arkasından mahcupta olsa yürümeyi nasip etsin Allah-ım. Amin. Selamlar saygılarımla Allaha emanet olun............