Yolun sonu (Kerbela)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Şiiri yazma maksadım,aslında tarihi Kerbela olayın dan ziyade şimdiki olayları anlatmaktı.’’Hergün Aşura Her Yer Kerbela’’klişeleşmiş bir söz olsada,görüldüğü gibi şimdiki zamanda bile farklı manada ’’Kerbela’’ olayları sürüyor,masum kanı akmaya devam ediyor.Şiirde daha çok günümüz olaylarına vurgu yaptım,sadece Kerbela üzerinden.
Yolun sonu,
Hiç güzel olmadı. Lakin ölüm onu, Yüreklerden silip atamadı, Unutturamadı. İmam Hüseyn’im gitti, Peki geride neleri bıraktı ? Bizi her muharremde ağlattı, Ama hafızalarda, Zalime karşı isyanı kaldı. O gün,Aşûre günü, Savaş beş saat sürdü. Kafirin kılıcı hazrete kalktı, Hüseyn’imin kesik başı, Adaletin bittiği andı. Yiğitliğin adı, Anaların şahı Hazreti Zeynep. Bu acıya nasıl dayandı, Ama, Kardeşini hiç yalnız bırakmadı. Ya üç yaşında ki ay parçası Rugeyya, Babasının kesik başı karşısında, Ağlaya ağlaya verdi masum canını, Allah cezasını vermez mi? Esir alıp Şam’a götüren komutanı. Kalem ile beraber yazdıkça ağlıyor Seyyah, Kerbela’yı, Sadece muharremde hatırlatmasın Allah. Şu günlerde, Savaş olan bütün İslam ülkelerinde, İmam Hüseyn’ni hatırlasınlar sadece, İnşallah, Bundan böyle dar olacaktır dünya zalimlere. Vagif Seyyah Hüseynov |
Biliyorsunuz kerbela'da güneş takvimine göre 18 ekim 680 yılında hz. muhammed'in torunları ve hz. muhammed'in amcaoğlu olan ama daha önemlisi onun sırdaşı, hem de vahiylerinin ilk tanığı ve onların bilinmeyen anlamlarını bilen, namaz kılarken sırtından hançerlenerek sinsice şehit edilen hz. ali'nin oğulları ve peygamberin yakın çevresi olan 72 kişi katledildi. islam tarihinin kaderini tamamen değiştiren ve onu emevilerin elinde bir iktidar ve baskı aracına dönüştüren bu elim olay ay takvimine göre ilk ayda(yani muharrem ayı) yaşandı. işte güneş(gregoryen) takvimine göre 4 kasımdan beri muharrem ayı başlamış bulunmakta. hz. hüseyin'in şehit edildiği 10. güne kadar şiiler, aleviler ve ehli-beyt(peygamberin yakın çevresi/ev ehli) aşıkları yas tutarlar ve aleviler muharrem orucunu tutarlar. bu oruçta su içilmez(su harici diğer sıvılar tüketilir), aynaya bakılmaz, tıraş olunmaz, et yenilmez, hayvan kesilmez ve benzeri daha nice kısıtlama hz. hüseyin ve beraberindeki 72 kişinin kerbela'da kuşatıldığı zamanın şartlarını yeniden yaşatmak veya başka bir deyişle empati amaçlı uygulanır. şehit ediliği 10 muharrem'de de aşure dağıtılır. işte hep sağda solda kulak aşinası olarak duyduğunuz "muharrem orucu" budur. deyişlerde sık sık lanet edilen kişi olan "yezid" ise kendisinin halifeliğine biat etmeyen hz. hüseyin ve beraberindeki 72 kişiyi küfeye gitmek için yola çıktıklarında onları kerbela çölünde ordusuyla kuşatıp aç ve susuz bırakıp öldüren kişidir. 1. emevi halifesidir.
Türkleri de çoluk çocuk demeden kesen, orta asya'da kuşattıkları şehirlerde katliamlar yapanlar emevilerdir. arapçanın araplar dışında daha kolay okunması için hareke denilen noktalama işaretlerini icat edenler de emevilerdir. islamiyet emeviler zamanında değil abbasiler zamanında türkler arasında yayılmıştır. hatta hz. hüseyin'in torunları orta asya'ya, horasan'a iltica etmişler, hz. ali'nin mirasını burada yaşatmaya devam ettirmişlerdir. yaşadıkları yerdeki türklerin sahip olduğu şamanik kültürle harmanlanan çok farklı bir tasavvuf ekolüne sahip olan horasan erenlerine de kaynaklık etmişlerdir.
işte türkler islamiyeti bu şekilde benimsemişlerdir. yezid ve ardıllarının düzenine baş kaldırmak, mazlumu korumak ve adalet getirmek için. bunda da muvaffak olmuşlar ve sadece 100 yıl boyunduruğu altında yaşadıkları arapları sonraki 1000 yıl boyunca kendilerine tabi kılmışlardır. bu yüzden türklerin hepsi ilk yıllarda alevidir(tabi ki burada yazılan alevilik, günümüzde kendini islamdan ayrı yere koyan ve aleviliği farklı bir tarihsel altyapıya oturtan bir alevilik değildir). sünnilik çok daha sonra ortaya çıkan bir ekoldür. osmanlı devleti şah ismail zamanında sünniliği (ister politik sebepler ister başka sebepler olsun)resmen devlet ideolojisi haline getirmiş, anadolu halkını sistematik ve planlı olarak sünnileştirmiştir. buradaki sünnileştirmeden kasıt anadolu islami düşüncesinin içindeki aykırı ve heterdoks ögelerin ayıklanmasıdır. yoksa sünniliğin kendisi de kerbela'yı lanetler ve peygamberin torunlarına saygıda kusur etmez. aslında buna bir nevi takiyye siyaseti diyebiliriz, atatürk'ün ilkelerine karşı olan islamcıların atatürk'ü biz de çok seviyoruz demesi gibi bir şey... konuyu daha derinlemesine günümüze kadar uzanacak kadar anlatmak isterdim ama hem çok uzun, hem de şu yezidlerin çağında başımıza yezid yağdıracak kadar yezidleri sinirlendirecek bir konu. o yüzden şimdilik bu bilgiler yeter, meraklılar kuşkusuz gerisini araştıracaktır.
Hüzünlü peri tarafından 10/8/2014 11:20:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sonsuz selamlar ve esenlikler dilerim.....peri
Hüzünlü peri tarafından 10/8/2014 11:25:23 AM zamanında düzenlenmiştir.