(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yâr şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yâr şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
nasıl bir şiir bu anlam yükü bu kadar büyük , kelimelere döksen neler anlatmaz ki. özlemleri,sevdayı,aşkı, bekleyişleri hayallerini sevgilinin sevdasına sarılışını her gecenin buz gibi karanlığında..
Selamınız alındı en derininden ulaştı , Bursa'nın sokaklarından yüce Uludağ'ın zirvesine , kadar ... rica ederim bazen bir kelimede ki anlamı binlerce kelime anlatamaz..ben teşekkür ederim kurbet ci kardeşim zerre değil çığ olup büyümüşsünüz.. sevgimle kalem daim olsun ..
ahhh ah benim hemsehrim . nasil geldi selaminiz . o benim her karisinda caddelerinde ayak izlerim olan canim Bursam'dan ... nasil güzel bir selamdi bu ...
cok sevindim .
siz de selam söyledi deyin Bursa'ma ... Uludag'ima ... cok özlemis ... Gurbet ellerde nacar kalmis bir Zerrecik dersiniz .
Siirime ilgili olmaniz beni mutlu etti . Ki sizi etkilemesi de benim icin sevindirici . Kisa siirlere mana yüklemeye ugrasan bir fakir Zerre .
Mutlandim . Devam etme arzusu olustu inanin .
Yazmayi seviyorum .. Hele kisa dokunuslar öyle cok hosuma gidiyor .
Ah ne güzel bir siir bu . Ben Aziz Nesin'in Birkac kitabini okumusumdur genclik yillarimda . Nazim'a okuturmus siirlerini . Nazim ona birgün hapisanaede beraberlken bir siir getirmis ve ; " bir bak bakalim Usta " demis . Nazim siiri okuduktan sonra söyle demis " Aziz sen siir yazmayi birak düz yazi yaz" Ve hakkat Aziz Nesin 'in son siiri olmus o siir . Ki ne cok kitap yazmistir . Siirleri de güzel ama bence . Ki bende bir anisi vardir, ben daha siirle hic alakam yiokken bir gün " Arkadasim Badem Agaci " adli siirini tesadüfen bir yerde okumustum . Beni nasil etkieldigini su an ne desem izah edemem . Vuruldum adeta o siire ben . Ki inanin ne siir okur ne de yazardim . O siir ve bir de Mevlana 'nin "Bu Irmak " siiri belki de benim yazim hayatimin kapisini acmistir . O siirleri ezberlemisimdir . Ve doyamiyordum okumaya .
O siiri burada okuyalim birlikte istedim .
Düpn Yannis Ritsos 'u konusuyorduk . Daha önceki gün önce Yunus Emre'yi . Bugün de Aziz Nesin 'i konusuyoruz . Yarin belki biz hic konusmayiz . Ama Yasayan Kelimeler devam eder konusmaya . Yasatmaya ... Devam eder can .
Yattiklari yerler Nur olsun konustugumuz O sairlerin . Sevgimle.
ARKADAŞIM BADEM AĞACI
Sen ağaçların aptalı Ben insanların Seni kandırır havalar Beni sevdalar Bir ılıman hava esmeye görsün Düşünmeden gelecek karakış.. Açarsın çiçeklerini .. Bense hayra yorarım gördüğüm düşü... Bir güler yüz bir tatlı söz.. Açarım yüreğimi hemen Yemişe durmadan çarpar seni karayel Beni karasevda Hemde bilerek kandırıldığımızı Kaçıncı kez bağlanmışız bir olmaza Koo desinler bize şaşkın Sonu gelmesede hiç bir aşkın Açalım yinede çiçeklerimizi Senden yanayım arkadaşım Havanı bulunca aç çiçeklerini Nasıl açıyorsam yüreğimi Belki bu kez kış olmaz Bakarsın sevdan düş olmaz Nasıl vermişsem kendimi son sevdama Vur kendini sen de bu güzel havaya
Artık ne dal ne yaprak ne yemiş kaldı Şimdi bahçeme yağıyor kar Karların ağırlığıyla eğilsem de yere Hâlâ bahçemde seni bekliyorum Taşları çatlatacak bir sabrım var Ama unutma ki sevgilim Benim sabrım olsa da Ölümün sabrı kalmadı Aziz Nesin 1983 -Bütün Şiirleri 1-
su dedi ki ; Ben akarim Ates dedi ; Ben yakarim Su atiliverdi atesin üzerine "Hey ates ben söndürürüm " dedi Ates daha harindaydi " Hah hah haaaa" diye bir kakhaha atti . Ve söyle dedi ; "Yetmez kuvvetin , ben yanmayi severim, sönmeiy degil " Su bu kez daha bir fazla atildi atese "Sen yakmayi, ben de söndürmeyi seviyorum ben cok oldukca sen yok olacaksin ates" Atesin sesi bir daha duyulmadi . Su öyle akmaya devam etti .
Günaydin , hayirli sabahlar Can , nerde kalmistik; Ah ne güzel geldi bu;
"Su kadar aziz olun"
Bu söylemi dilinize kim asina kildi acaba ? O da azizlerden olsun insallah :-))
Su ve Ateş
Su dedi ; ben akarım Ateş dedi ; ben yakarım Su atılıverdi ateşin üzerine "Hey ateş ben söndürürüm " dedi Ateş daha harındaydı " Hah hah haaaa" diye bir kakhaha attı . Ve şöyle dedi ; "Yetmez kuvvetin , ben yanmayı severim, sönmeyi değil " Su bu kez daha bir fazla atıldı ateşe "Sen yakmayı, ben de söndürmeyi seviyoruz ben çok oldukça sen yok olacaksın ateş" Ateşin sesi bir daha duyulmadı . Su öyle akmaya devam etti . / Nacizane Size hediye.
herkes olması gerektiği gibi gitti. niceleri ağlaya ağlaya, nicesi güldü gitti. beni öldürmeye gelenlerin hepsi Bende hayat buldu .
bir nefeslik tebessüm uğruna nice mevsimler nice rüzgarlar geldi, geçti geleceğim dedi gitti ölüm gibi bir şeydi ama kimseler ölmedi zavallı gelecek gelecek bir türlü gelmedi nice hayatlar bitti uğruna
su kadar aziz olun siir, sanat, edebiyat yolunda yolunuz acik olsun daima .
enfesti arkadaşım dolu dolu kısa fakat bir roman kadar uzundu etkisine alan harika bir eser bu arada resim bana liseli yıllarımdan kalan bulutlu fırtınalı yağmurlu günleri hatırlattı ne alaka diyorum kendime ama bilmem ??? hatırlattı işte :) zannediyorum bir şiirimde takılı kalmış olmalıyım şiirinizi yürekten tebrik ederim
benim fakir karalamalarima kiymet verip okuyorsunuz. ve ne de güzel yürek veriyorsunuz degerli vaktinizden ayirarak . cok tesekkür ediyorum sevgili sairim.
kisacik bir siirin öyle size yansimasi beni cok mutlu etti . ki ne kadar yapabilmisim diye endise de ederim . oldu mu acaba diye . bu bilhassa kisa siirlerde daha bir önem kazaniyor .
kısacık dizelere yüklenilen anlam ve çağrışım zenginliğine lal olup kaldım resmen.
Çağıl çağıl akmak yükseklerden şelale gibi.... akmak ayaklarının altında sürünür gibi... uçurumlara yönelmeyi istemek ve yâr' ın olmaması...
İçindeki sevda coşkusunu, heyecanını ve gücünü öylesine güzel yansıtmışsın ki... kelimeler ah kelimeler büyülü kelimeler ruhun aynası olmuş resmen.
Şiiri bu yüzden çok seviyorum işte..az sözle ne çok duyguya vesile oluyorlar...Şu an da sayfalar dolusu yazasım var. Aşka çırpınan bir yüreğin hüsran ve hüzünle yoğrulmuş duygu seli.
Kalbi tebriklerim yetkin kalemine ve yön veren yüreğinedir.
Bugün bi tesadüftü sevgili Sükran kardesim , senden ilk kez okudugum bir kisa siirdi sayfanda. Tam da ben de siirimi bitirmistim. Bir fotograf ariyordum. O ara okumustum senin siirini . Icimden dedim ikimiz de kisacik yazmisiz.
Kisa siir zor olandir aslinda. Hani bir kelime bozar siiri. Bir kelimenin yüklenecegi mana cok önemlidir.
Ben ne kadar yapabilmisim bilmiyorum ama bana yürek verdin .
Sen basarili buldugum iyi bir sairimizsin bu sitemizde. Görüslerin beni ziyadesiyle memnun etti. Eksik olma kardesim.
ahhh zerre'm, beklemek yok mu şu beklemek oksijene alarjisi olan bir akciğerle yaşamak gibidir, gelecek diye aldığın her nefeste, ölüp ölüp dirildiğin. . . ve, nasılda yakındım uzaklığına. . . der gibi duydum bu şiiri ben......... sağlıcakla kal dost........
birkac zaman oldu bir karalamamda geciyordu yine bir "yâr"
tecellisine razıysan a ş k ı n zehir olsa tasta / i ç i l i r m e f t u n olmuşsun cehennem olsa yolu y â r i n gayri durulmaz cehennemden g e ç i l i r......................