(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KELEBEK ve MUM / ATEŞLE DÜET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KELEBEK ve MUM / ATEŞLE DÜET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kelebek ve ben Yandık! Aramızda bir fark vardı; O bir kere yandı Ben bin kere!...
....
Fikret Şimşek
O ve Ben ...
Üç Kelebek
Hepimiz mum ateşi önündeki üç kelebek gibiyiz Âşıklar cihanında bir efsaneyiz her birimiz İlki ateşe yaklaşmış ve demiş: ben aşkı biliyorum, aşkı anlıyorum İkincisi ateşin yakınında yavaşça kanat çırpmış ve demiş: aşkın ateşinde yandım Üçüncüsü kendini ateşin ta ortasına atamış Evet, evet, budur işte gerçek aşkın anlamı! Ey güneş gel çünkü Onun emriyle bütün evren raks ediyor Mutluluktan perişan ruhlar raks ediyor Kulağına nerede raks ettiklerini söyleyeceğim Havada ve çöldeki tüm zerreler İyi bilin, onlar sanki bizim gibi deli divaneler Her bir zerre ister mutlu ister mahzun Nedenini sormadan güneş divanesi olmuşlar..
-Mevlâna- eyvALLAH !
.
YAŞAYANKELİME tarafından 11/27/2013 10:37:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
YAŞAYANKELİME tarafından 11/27/2013 10:44:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dört tane kelebek bir gün bir ateş görmüşler ve ateşin nasıl bir şey olduğunu öğrenmek istemişler.
Birinci kelebek ateşe biraz yaklaşmış ve üzerinin aydınlandığını görmüş. Arkadaşlarının yanına gelmiş ve:
-Bu ateş aydınlatıcı bir şey! demiş
İkinci kelebek bununla yetinmeyerek daha fazla şey öğrenmek istemiş. Biraz daha yaklaşmış ve ısındığını hissetmiş. Demiş ki:
- Aynı zamanda bu ateş ısıtıcı bir şey!
Üçüncü kelebek bununla da yetinmemiş. Biraz daha biraz daha yaklaşmış. Bir anda ateşin kanatlarını yaladığını hissetmiş ve yanmış kanatlarıyla geri dönmüş. Şöyle demiş:
- Ve bu ateş yakıcı bir şey!
Sonuncu kelebek daha da çok şey öğrenmek istiyormuş Biraz yaklaşmış, aydınlandığını görmüş Biraz yaklaşmış, ısındığını hissetmiş Biraz daha yaklaşmış, ateş kanatlarını kavurmuş Ve biraz daha yaklaştıktan sonra tamamen yanan kelebek “poff! ” diye ortadan kayboluvermiş.
Ateşin gerçekten ne olduğunu belki bir tek o öğrenmiş ama geri dönüp söyleyememiş Çünkü o kaybolmuş ateş içinde.
Bir şeyi ancak o şeyin içinde kaybolan bilebilirmiş.
------------------
Sevginin içinde kaybolmanız dileğiyle…
-----------------
***Aşka uçma, kanatların yanar.(Sadi Şirazi)
***Aşka uçmadıktan sonra kanatlar neye yarar?(Hz.Mevlana)
***Aşka vardıktan sonra kanadı kim arar?(Yunus Emre)
Kelebek ve ben Yandık! Aramızda bir fark vardı; O bir kere yandı Ben bin kere!...
Harika bir şiirdi sevgili Fikret kutluyorum yürekten ve zaten hakettiği yerde dostum yüreğine sağlık iyi bayramlar ve iyi seneler diliyorum ben de sana sevgiyle ve sevdiklerinle kalmanı dilerim her zaman sevgilerimle..
Önümüzdeki ömür dilimi olan 2007 nin KURBAN bayramıyla başlayan ilk günleriyle beraber size,ailenize vede bütün sevdiklerinize sağlık ,mutluluk vede başarılar getirmesiyle.......
Aşkla yanan gönüller, ateşe düşüp parlayan altına benzer; ışıl ışıl parlarlar..Onlarda kir, pas kalmamıştır...
Nefis bir anlatım..Her iki aşkı (İlâhi ve beşerî) çok gizli bir şekilde işleyen nefis bir şiir. Gönlüne bereket kardeşim..
Tüm ailenizle birlikte Mübarek Bayramınızı kutluyor; sağlık, mutluluk ve huzur içinde ŞİİR gibi nice bayramlara ulaşmanızı diliyorum..Saygı ve sevgilerimle....E.A.
Yandık!
Aramızda bir fark vardı;
O bir kere yandı
Ben bin kere!...
....
Fikret Şimşek
O ve Ben ...
Üç Kelebek
Hepimiz mum ateşi önündeki üç kelebek gibiyiz
Âşıklar cihanında bir efsaneyiz her birimiz
İlki ateşe yaklaşmış ve demiş: ben aşkı biliyorum, aşkı anlıyorum
İkincisi ateşin yakınında yavaşça kanat çırpmış ve demiş: aşkın ateşinde yandım
Üçüncüsü kendini ateşin ta ortasına atamış
Evet, evet, budur işte gerçek aşkın anlamı!
Ey güneş gel çünkü
Onun emriyle bütün evren raks ediyor
Mutluluktan perişan ruhlar raks ediyor
Kulağına nerede raks ettiklerini söyleyeceğim
Havada ve çöldeki tüm zerreler
İyi bilin, onlar sanki bizim gibi deli divaneler
Her bir zerre ister mutlu ister mahzun
Nedenini sormadan güneş divanesi olmuşlar..
-Mevlâna-
eyvALLAH !
.
YAŞAYANKELİME tarafından 11/27/2013 10:37:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
YAŞAYANKELİME tarafından 11/27/2013 10:44:59 PM zamanında düzenlenmiştir.