"Şimdi utançtır tanelenen sarışın çocukların başaklarında. "
Cemal Süreya
Kan ve savaş ve ölüm… Barut kokusu her yer Biraz gözyaşı ve yas şehrin havası zalim Çığlıklar havalanmış bombalanmış caddeler Dağılmış dört bir yana bakışlardaki zulüm Acı ve keder ve yas… Kalbimin enkazında Üşüyor şimdi ruhum savaşın ayazında
Dua ederken çocuk huzura ermek için Şakağında bir silah, gözlerinde korku var Ah bilmiyor kim bunlar neden nasıl ve niçin Bakışları hudutsuz, yüreğinde saklı hâr Öpsem çocuk koklasam sineme sarsam seni Utansam insanlıktan affeder misin beni
Ateş ve gam ve hüsran… Gönlümün cephesinde Zırhlı sevgiler vardı güllelere yetmedi Sol yanımda bir çocuk çırpındı kafesinde Bulutlara döşenen mayını fark etmedi Ah ölüyor çocuklar ölüyor masum anlar Irkından, inancından gömülüyor insanlar
Şimdi her yer karanlık güneşi batırdılar Gök ceninler yağdırdı ölü kentin üstüne Barışı kefenleyip tabuta yatırdılar Ve asıldı insanlık darağacından güne Kan ve savaş ve ölüm… Utanç günüdür bu gün Mutluluk zindanlarda an ilelebet sürgün
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kan ve Savaş ve Ölüm... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kan ve Savaş ve Ölüm... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ateş ve gam ve hüsran… Gönlümün cephesinde Zırhlı sevgiler vardı güllelere yetmedi Sol yanımda bir çocuk çırpındı kafesinde Bulutlara döşenen mayını fark etmedi Ah ölüyor çocuklar ölüyor masum anlar Irkından, inancından gömülüyor insanlar
Günün seçkisini fazlasıyla hak eden şiirinizi kutluyorum. duyarlı gönlünüz ve güçlü kaleminiz var olsun. selam sevgiler.
Senin yüreğin göğe çizilen siyahın tonlarına eşlik eden yıldız grupları gibi. Aydınlatıcı sevecen ve baktıkça insanın gözlerine her an umut ekilen en parlak neon.
Bir masal perisinin düşlerinde hayal edilen dua şiirine sımsıcak sarılıyorum parmak kuşlarıyla. Parmaklarımdan uçan kuşlarla duyarlı ruhunu sarmalıyorum ellerimin yaşlarıyla.
Kanın duracağı yok süt kokulum ya da savaşçıların ya da ölüm meleğini ezip geçen insan katillerinin. Öylesine bile Tv izlemiyorum solumu katledip bir gün insanlığımdan çıkarım diye. Yazarsam küfrün her bir çeşidi kanatlanıp tüm dünya insanlığını kavuracak. Sonrası mı ? Biliyorsun, yasakların en çok olduğu ülkede yaşıyoruz, tabi yaşadığımız söylenebilirse.
Ben senin kalem tutan ellerinden gül içtim, dilerim Rabb-ta sana gül şerbeti içirir. Şiirinden öptüm tüm kalp çocuklarıyla. Dünya barış kardeşlik ne zaman kokar bilinmez. Lakin sen senin gibilerle bir gün kokacak biliyorum.
Senin vesilenle de merak edilen bir konuya değinmek istiyorum. Kimseyle bir derdim yok, şiirler altında bazen atıştıklarımız oluyor, lakin bu o insanları artık kıymet vermiyorum demek değildir. Sözün elleri elden çıktığında bir kere, o insanlar hâlâ kıymetlidirler benim için.
O zaman yaşlanırım ruhumla, öyle değil mi ? Süt kokulu Efruz'um...
En çok bir çok sevgimle mis ruhuna. Seviyorum seni çokkkkkkkk... Kalbimde var ol her dem var ol süt kokulum.
Ablam benim... Nasıl sevindim, nasıl duygulandım seni görünce ve ne kadar çok özlediğimi anladım... En yakın zamanda duymalıyım sesini cam yüreklim... Öptüm ruhunun güzelliğinden ablam, öptüm...
ben pek yorum yazmasını bilmem şiiriniz çok güzel okunmağa değer gönül sevginize ışık kaleminiz her daim güçlü olsun, saygılarımla sevgilerimle sağlıkta kalın.
ama bu nasıl bir savaşsa sadece müslüman coğrafyasında olmakta ve müslüman kanı akmakta hiçte adil bir savaş değil bu ölen müslüman çocukları müslüman halklar galiba müslümanlara birileri oyun oynamakta tez zamanda müslümanların uyanmaları dileklerimle...
" Beceremedik biz bu işi.. Çocuklara “ad” olarak kaldı.. Sevgi! Barış! Özgür!!! Yani o işte sana kaldı ÇOCUK… "
Ne çok aciz kaldık biz insan gibi yaşamaya ve ne çok utancımız var şu yalan dünya da ya gerçeğine geçince hangi doğru kurtaracak bizi?? hangi duâ arındıracak savaşı üslub edinen beyinleri.
Biri artık barışıda başlatmalı tıpkı savaşı başlattıkları gibi diye bağırıyor çocuklar duymuyoruz, duymuyorlar.. ki kulağımda çınlıyor Zülfü Livaneli'nin o eşsiz sözleri;
" Ne çok isterdim tek bir çocuğun ahının koskoca devletleri tuzla buz etmesini. Orduları bozmasını, ölüm kusan savaş uçaklarını düşürmesini… Ama elimizden bir şey gelmiyor. Kahrolarak yaşıyoruz. Benim tek pusulam vicdandır. Vicdanı olmayan her insan Nazi’dir"
Bizden geçti, dayanın çocuklar, bunca çabaya, bunca duâya Mevlam kayıtsız kalmayacak elbet, ki O herşeye kâdir..
Savaşlarda eskiden askerler ölüyordu ki oda bana göre vahşet şimdi siviller ve çocuklar ölüyor ak güvercin kanatlı çocuklar melek olup uçuyorlar cennet semalarına
eğolarını tatmin etmek için çıkar için savaş çıkaran silah sanayisi para kazansın diye savaş çıkaran ülke liderleri lütfen çocuklar ölmesin lütfen ..
ŞİİRE VE İNSAN YÜREĞİNİZE SEVGİ VE SAYGILARIMLA
anlamlı şiir yerine yakışmış tebriklerimle seda hanım ..
Mimi Canoğlu tarafından 7/7/2014 1:03:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
üşümüş benzetmelerin benzersiz katliamları ağır bir külfet arzın karnına ateşin içinde ninni olunca tek ayakkabısıyla ölü resimler çizen çocuklar düşer kentlerin daralmasına öylesine vicdan acısı öylesine kül dağılması hayat vurdum duymaz değerler ucu yırtık gözlerle seyrederken zamanı sonuçta kırılıyor tüm insani saflık........yitik dünyanın o gerçeğindeki şuur ....harkulade..
Şimdi her yer karanlık güneşi batırdılar Gök ceninler yağdırdı ölü kentin üstüne Barışı kefenleyip tabuta yatırdılar Ve asıldı insanlık darağacından güne Kan ve savaş ve ölüm… Utanç günüdür bu gün Mutluluk zindanlarda an ilelebet sürgün
Duyarlı yüreğinize bin selam olsun şairem..Malesef malesef kana ve göz yaşına doymayan firavunlar o kadar çokki.Sadist ruhları bir türlü ilahi adaleti kabul etmiyor..Allah sonumuzu hayırlara tedibil eylesin