öyle çok ki bugün yazasım seni ellerini, gözlerini, gök’yüzünü ve Deniz’i maviden bir adım öte belki ve belki de hep maviye t’uzak …
bugün öyle çok ki göresim seni “kör parmağım gözüme” görmesem de severim ki ben seni…
“dilimi eşek arısı soktu” bugün dünümü bıraktım kalburüstü bir kabusta en çok kendime düşman sana dost oldum bu oyunda…
bir sevmek kaç günaha bedeldir? bilemedi çocuk yüreğim sevdikçe yenildi yenildikçe tükendi hani ırak dağların meltem esintisi gibi yalayıp geçti şımarık bir rüzgar saçlarımın küskün buklelerini…
sonra çıkınımda bir yığın tortu ve parmaklarımda derin tırnak izleri savruldum çıkmaz yollara yoğruldum yalnızlığımla yoruldum yokluğunla…
bugün öyle çok ki kendimden gidesim sana adresin kayıp diye üzülürken bir baktım ki sen bendeymişsin aslında maviden bir adım öte ve belki de t’uzak maviye…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Maviye T'uzak... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Maviye T'uzak... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aşık Mahzuniden dumanlı dumanlı oy bizim ellerrr türküsü eşliğinde okuduğunuzda, coşan suya ağıt yakıp, susan maviye uzak uzak bakıp hüzünleniyorsunuz..
türkülerin şiirleri, şiirlerin de türküleri vardır kendi satır aralarında...
Her yüreğe kendi içindeki uzaklar gizemli türküler söyler. Aslında herkesin en uzağı hep en yakınıdır, yüreğinin en derinidir. Kutluyorum efendim. Şiirin o ince lirizminde kayboldum doğrusu. Selam ve saygılarımla...
'' oysa kalp, işte şurda çarpıyordu
hiç unutmam . . . şuracıkta
şurdaydı gözlerindeki küskün mavi
her güzel söz sonsuz
ve senindi
öyle düzeltici
öyle yerine getiriciydi ki sevgin
dünyamıza dokundukça sözlerin
şurda sen çoğalıyordun
şuracıkta biz ''
Cemal Süreya
Sevgili ve Rahmetli Süreya’mızın ''Aşk'' şiirinden bir esindi.