(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sen miydin?.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sen miydin?.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ… 8 Mart 2014, 02:30 Üfleyerek yemeye çalıştığımız "köbete" tepsisini mutfaktaki sobanın fırınından çıkarırken, eli yanmazdı... Yansa da anlamazdım.... Dayanamaz ve çocuk aklım ile “Anne, elin yanmıyor mu? Acımıyor mu?” diye sorardım… Sorduğum soruya “Balam, anaların elleri ve yürekleri doğmadan dağlanır; acıdığında yanmaz, yandığında acımaz” diye yanıt verirdi… Anlamazdım… Peşinden eklerdi; “Anlayabilmen için, benim gibi "ana" olman lazım, değilsin ki..."
Annem, Türkiye’ye göç etmeden önce sanırım ilkokulu bitirmiş Bulgaristan’da, kim bilir belki de bitirememiştir; inanın, tam olarak bilmiyorum… Cahil olmasına rağmen ve bazen, öyle sözler söylerdi ki bize, anneliğe dair, kadınlara dair; anlaşılmazdı, anlayamazdık…
“Dünya Emekçi Kadınlar Günü” için en uygun şiir bu olmalı diye düşündüm… Herkes gibi doğan, “Emek, en yüce değerlerdendir” sözünü diyenler tarafından dahi doğduğu günden itibaren hor görülen kadınlar, kadınlarımız…
Köbete : Bir Çeşit Tatar Böreği Balam : Çocuğum
Kadınlar … ve kadınlar, bizim kadınlarımız; korkunç ve mübarek elleri, ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle, anamız, avradımız, yarimiz, ve sanki hiç yaşamamış gibi ölen, ve soframızdaki yeri, öküzümüzden sonra gelen, ve dağlara kaçırıp uğrunda hapis yattığımız, ve ekinde, tütünde, odunda ve pazardaki, ve karasabana koşulan, ve ağıllarda, ışıltısında yere saplı bıçakların, oynak, ağır kalçaları ve zilleriyle bizim olan, kadınlar, bizim kadınlarımız…
Nazım Hikmet RAN
Annene yazdığın bu güzel şiir için en güzel yorum; bu olmalı diye düşündüm...
Günlerdir anne özlemi yaşarken annemle dertleşirken beni duyduğunu hissederek şiir sızlattı içimi bir tek anneler bilir onlar anlar cennetinden bile kucaklar değil mi şairem..
Eski(meyen) bir dostun izlerine rastladığımı sezinliyorum bu güzel dizelerde.
Sahi sen miydin? diyesim geldi...
Annelerimiz, her şeyimizdir.
Onları anlatmaya yetmez hiç bir satır.
Emekleriyle, varlıklarıyla vaz geçilmezlerimizdir onlar.
Tebriklerim, saygılarımla...