El ayak çekilince, her gece sessiz sessiz Gönüllerde bir otağ, dertli baş arar hüzün. Güz güneşine benzer; tebessümü edip giz Solmuş, sararmış çehre; çatık kaş arar hüzün. Elde mendil, dilde âh, gözde yaş arar hüzün.
Derip renkler içinden kasvetin karasını Ağlatır, üzer, açar umutla arasını Âşikar etmez, gizler; göstermez yarasını "Eyvah", "Keşke" içinde, kor ateş arar hüzün Elde mendil, dilde âh, gözde yaş arar hüzün.
Ya aşk ya ayrılıktır onmaz derdine sebep Haddini aşmasına müsâde etmez edep Acısını tarife naçar kalır mürekkep Yaz ayında kar bekler; bora, kış arar hüzün. Elde mendil, dilde âh, gözde yaş arar hüzün.
Kader kara yazmışsa yol sarptır neşelere Saklanır melül mahzûn en kuytu köşelere Bağlanır basireti; sarılır şişelere Kadehlerin dibinde arkadaş arar hüzün. Elde mendil, dilde âh, gözde yaş arar hüzün.
Bazen günbegün artar onmaz elemin demi Gayret etse ne çıkar; yan yatar, batar gemi "Suç kimde, sebep nedir?" yoktur artık önemi Vefalı bir sadık dost, bir sırdaş arar hüzün Elde mendil, dilde âh, gözde yaş arar hüzün.
Hayat yorgunu dize çıktığı her yol yokuş Gün akşamdır, mevsim kış; toprağa düşer bakış Can atar uçmak için sînedeki nazlı kuş Kulağı salâdadır; "Soğuk taş" arar hüzün. Elde mendil, dilde âh, gözde yaş arar hüzün...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HÜZÜN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HÜZÜN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bazı yerleri okurken türbülansa giriyor dil dudak boğaz gırtlak ... uçağın tüm göstergeleri normal, atmosferde de acayiplikler yokken bu neden? yahu bana marslılar mı musallat oldu nedir..
2-3-4-5. kıtaların kafiye kelimeleri karasını arasını yarasını * sebep edep mürekkep * neşelere köşelere şişelere * demi gemi önemi *** buralarda gayet güzel bir yolculuk yapabiliyorum...
hele hele 3. ve 5 kıtalardaki okuyuş keyfi kimsede yok:))
1. kıta ile 6. kıtada ise bu keyif yok...
ki büyük ihtimal bu da uçağın kalkarken ve inerken sarsıntı gerçirmesinin mecburiyetinden olsa gerek de...tat vermiyor...
sessiz sessiz (tebessümden ) yoktur iz...
tebessümün s'leri ne kadar kalkışı keyifli hale getirmek için uğraşsa da "yoktur" k-t-r sallıyor bizi, her ne kadar ulama olsa da (r-iz) ulama bile sıvışıyor korkusundan bu gürültünün... ***
yokuş bakış kuş
iniş takımları tam açılmamış aksine de havalimanı bakıma muhtaç..
tunç kafiye bile inişi hasarsız atlatmamıza yetmiyor... ***
lakin yolculuğun hava sahası gayet güzel, ikramlar da harika ancak birinden buruk bir tat alıyor damağım o da hani şu "aşikar etmez, aşikar olunmaz" yiyeceği, içeçeği, gazetesi, romanı, lahmacunu, iskenderi vb... mecnun aşikar eylemiş, mevlana aşikar eylemiş, yunus aşikar eylemiş...
şurda da yanılıyo olailirim.. aşikar edenler o devirde de mi aşikardı yoksa, biz bu zamandan o zamana bakınca mı aşikar olarak görüyoruz...
ya hu ağam, olan dostların, beşi birlik takmış, olmayan ne yapasın anca nazarlık, hediyeyi kabul etmemek olmaz ki...:)hediyeydi hediye... kedidir kedi gibi oldu amma...:))
müsdeyle imdi biraz şiir dinleyeyim...yok'sul ağam tam bir nasihat vermiş...su sesi ise huzur veriyor da piyanoyu niye koymuş biraz düşünmem gerek, genelde ney taksimi koyardı, galiba benim ney'lik zamanım daha gelmemiş:) bir dünyevi ile söyleşi şiiri... selam ve saygılarımla...
Ucak kazasiz belsiz alana indi, yolcular da cok memnun sekilde coktaaaan evlerine varmislardir :)
Elbet her yorum ve elestiri basimizin tacidir ve kalemimiz icin güc kaynagidir. Tesekkürü de borc biliriz. Simdiki gibi yani.
Öncelikle tesekkür ederim, Zaman ayirip, bu siiri elestiriye deger buldugunuz icin. Üstelik, bunca övgüden sonra neffsime ilac gibi geldi.
Allah RAZI olsun.
Elestirdiginiz noktalara gelince;
Baska bir siirim olsa, belki elestirilerde hakli oldugunuzu Kabul edebilirdim. Nitekim, elestiriye müsait, Uygun cok siirim var.
Lâkin, bu dizeler yazarken de, okurken de haz aldigim dizeler. Yani, elestirilerinize katil(a)miyorum.
Hele ki, kalemi kavi, siir konusunda bilgi birikimi tartisilmaz Of'lu Agabeyimin, samimiyetinden hic kusku duymadigim ve kalemime destegini her an hissettigim SAiRAGAM'in ifadelerinden sonra bu siir icin söylediklerinize katilmam biraz zor.
Sayet, bu övgüleri haketmiyorsunuz deseydiniz, bakin o dediginizi Kabul ederdim.
Siirin güzel olmasi baska, övgünün ölcülü olup olmadigi baska bir husus. Ki nitekim, Hüdai Kardesimin yorumuna cevabimda bu konudaki düsüncelerimi de dizelere dökmüsümdür.
Bende Oflu hocama katılıyorum. Yeter ki konuyu ver, çekil geriye. Mahir bir aşçı gibi bir kaç tutam kelimeden size krallara layık ziyafetler sunsun. Tebrikler ustam...
Bu böyle olmuyor GARDAŞ Kesin bana kastın var kalemi kırdıracaksın enisonunda. Ben sana diyorum arada sıradan şiir yaz.:)) Hüznü bu kadar güzel anlatan başka şiir hatırlamıyorum. Yürekten kutlarım Can'ın sağ kalemin kavi kalsın...
Ben de aynı şeyi düşündüm iyi ki aynı gün asmıyorsunuz yoksa benim şiirim güneşe hasret kalacak duruma düşer:)) Bu şiiri'in her dörtlüğü harika bakirliğine dokunmadan sen as Gardaş okuyanlar yine duygulansın hüzünlensin. Ben şiirin altına koyarsam şiirimin akıbetini sezer gibiyim:)) Ben yine okuyup üfleyip berline uydu yoluyla gönderdim Malum nazar var. DUA ile...
not: Kenan beyin durumunu öğrendim sanırım daha çok zamana ihtiyacı olacak. Rabbim neylerse güzel eyler bizden ancak Beklenir.
Kimseden kendimiz icin birsey isteme aliskanligimiz yoktur.Amaaaa, nasip olur da iNSALLAH Kenan Bey sagligina kavusursa o siirime ses olmasina itiraz etmem. O zaman daha da anlamli ve unutulmaz olur iNSALLAH.
Begenmeyip attigim dörtlüklere bir giris, bir de bitis bölümü ilâve ederek kenara koymustum. Sizin siirinizle ayni gün asacak kadar saf degiliz Agam :)
Gölgesiz bir günü beklemek gerek :))
Size sunayim da, icinden isinize yarayabilecek baska bir dörtlük almak isterseniz siz karar verin.
BENi YALNIZ BIRAKIN!
Bilmem nerden baslayip, kime nasil anlatsam Tarifi dile cile birseyler baska bugün. Yâd ederek mâzinin kulagini cinlatsam Cöker gönül sarayim, gam dolar köske bugün.
Ne varsa düne ait, degismis bugün tadi Vefâ, cömertlik, dostluk kaslarini catiyor En güzel hasletlerin kirik artik kanadi Her gecen gün, özlemle, gecmisi aratiyor.
Yük olmus cehrelere bir nebze gülümsemek Kime dokunsan dertli; göz selini saliyor. Meziyet olmus heyhât, dosta merhaba demek Uzanan el cogu kez karsiliksiz kaliyor.
Farkimiz vardi oysa, onca farkli milletten Paylastikca artardi, nesemiz, sevincimiz. Fersah fersah kacardik küslük denen illetten Mevsim kis olsa dâhi, üsümezdi icimiz.
Her hedef bize yakin, renkli idi düsümüz Sadâkatin, mertligin kitabini yazardik. Dostlugumuz doyumsuz, ictendi gülüsümüz Umut ile bir olur, ye’se mezar kazardik.
Bilmem ki nedir bizi, bizden alip götüren Üvey bir evlat gibi, yâdellere birakan? Yoksa bir tek ben miyim, umudunu yitiren? Âh edip, ic cekerek her gün mâziye bakan?
Ne zaman meltem esse mâziden serin serin Anlarim ki dil âh’a, mendilim göze yakin. Vakit yine o vakit! Yaram derin mi derin Söndürün lambalari, beni yalniz birakin…
Bu taze fırından çıkmış şiiri Mecit Aktürkün hediye dörtlüğü ile birlikte Kenan beyin kardeşine okudum bugün hastahanede. Senin dötlüğü de isminle hatırlattım ve daha önce Kenan beye bir şiir yazdığını tekrar bir kez daha söyledim Dua mesajınla birlikte. Üstümde kalmasın selam ve dua.
Son dörtlükte ufak bir değişiklik yaptım. İnş. bu gece asayım. Beğenmeyip attığın dörtlüklerden çıkardığın şiiri asmayı unutma ben de altına ilave edem inş.
Yazdığım dörtlüklere; ( gölge demeyeyim hadi ) ferahlık veren harika dörtlük için çok tşk ederim GARDAŞ. Şiiri düzenleyip son şeklini verdiğimi sanıyorum.
Maziye Dalınca Gözler
Hayata neşe veren o güzelim dostluklar Anılara gömülüp sırayla dağılıyor Kalan dem'e bakınca boş yereymiş küslükler Ömrü tüketen yıllar üstüste yığılıyor
Hüzün verir keşke'ler hatırlandıkça dünler Nasıl da yürek burkar dostluktan kalan izler Bir hüzzamdır ayrılık özlemle geçer günler Anılarla nemlenir maziye dalan gözler
Kimi paraya tapar erteler düşlerini Kimisi dost canlıdır bilir ki hayat fani Tamamlayan hiç var mı dünyalık işlerini Sonsuz emeller niye ölüm olmaz mı mani ?
Bu dünya muvakkattir insanlar konar-göçer Kalp müsterih olmalı son nefesi vermeden Dostluk tohumu eken sadakat vefa biçer Yaşamak neye yarar bir gönüle girmeden
İnsan! Eşref-i Mahluk; düşünse bilir elbet Her tebessüm sadaka, kin ise kalbe kirdir Gâye gönülde kalmak; sürekli...ilelebet Dostu olmayan kişi hem bedbaht hem fakirdir
Şairağam dostunu Allah için seversin Sözde değil özdedir dostluğunun miadı Kusuru varsa söyler yeri gelir översin Ancak gerçek sevenin yadigâr kalır adı
Borclu yatmayi hic beceremedim SAiRAGAM. (Can borcu haric.)
Siirinizi tekrar tekrar okudum ki, mümkün mertebe ton farki göze batmasin.
Ayrica hangi bölüme Uygun düser diye de düsündüm. Sonunda su sekile sokarak size iletmeyi Uygun gördüm;
Hayata neşe veren o güzelim dostluklar Anılara gömülüp sırayla dağılıyor Kalan dem'e bakınca boş yereymiş küslükler Ömrü tüketen yıllar üstüste yığılıyor
Hüzün verir keşke'ler hatırlandıkça dünler Nasıl da yürek burkar dostluktan kalan izler Gidenin kıymetini candan sevenler anlar Anılarla nemlenir maziye dalan gözler
Kimi paraya tapar erteler düşlerini Kimisi dost canlıdır bilir ki hayat fani Tamamlayan hiç var mı dünyalık işlerini Sonsuz emeller niye ölüm olmaz mı mani ?
Bu dünya âleminden faniler gelir geçer Kalp müsterih olmalı son nefesi vermeden Dostluk tohumu eken sadakat vefa biçer Yaşamak neye yarar bir gönüle girmeden
"Insan! Esref-i Mahluk; düsünse bilir elbet Her tebessüm sadaka, kin ise kalbe kirdir Gâye gönülde kalmak; sürekli...ilelebet Dostu olmayan kisi hem bedbaht hem fakirdir."
Şairağam dostunu Allah için seversin Sözde değil özdedir dostluğunun miadı Kusuru varsa söyler yeri gelir översin Ancak gerçek sevenin yadigâr kalır adı
Mehmet Nalbant
Gecenin bu vaktinde YARI UYKULU bu Kadar oldu. En azindan borctan kurtuldum :) Gerisini AGAM düsünsün :)
Eyv. GARDAŞ acelesi yok ben de biraz üzerine düşeyim yalın kalmasın şiir. Ikinci dörtlük üçüncü dizeyi : Bir hüzzamdır ayrılık seven hüzünle dinler" şeklinde değiştirebilirim. Yoksulu ben tebrik ettim bile. Bu arada yarın KENAN beyin yanına gideceğim önemli bir gelişme olursa haberdar ederim inş. Hayırlı geceler dilerim...
Hep sen tetiklenecek değilsin ya bu kez de ben tetiklendim Bu harika şiirinden. ama tetiklenmeye değdi mi biiemem. Yazarken can dostum Kenan Işık geldi aklıma biraz da.
Hayata neşe veren o güzelim dostluklar Anılara gömülüp sırayla dağılıyor Kalan dem'e bakınca boş yereymiş küslükler Ömrü tüketen yıllar üstüste yığılıyor
Hüzün verir keşke'ler hatırlandıkça dünler Nasıl da yürek burkar dostluktan kalan izler Gidenin kıymetini candan sevenler anlar Anılarla nemlenir maziye dalan gözler
Bu dünya âleminden faniler gelir geçer Kalp müsterih olmalı son nefesi vermeden Dostluk tohumu eken sadakat vefa biçer Yaşamak neye yarar bir gönüle girmeden
Kimi paraya tapar erteler düşlerini Kimisi dost canlıdır bilir ki hayat fani Tamamlayan hiç var mı dünyalık işlerini Sonsuz emeller niye ölüm olmaz mı mani ?
Şairağam dostunu Allah için seversin Sözde değil özdedir dostluğunun miadı Kusuru varsa söyler yeri gelir översin Ancak gerçek sevenin yadigâr kalır adı
Mehmet Nalbant
Bir dörtlük eksik kaldı 5 e tamamlasam iyi olacaktı. Begendiysen bir dörtlük de lütfet beni zahmete sokma :)) Belkii kitaba da koyabilirim eğer değerse tabi. DUA ile...
Aceleden önemli bir eksigi yeni farkettim SAiRAGAM.
"KALEMi KIRDIRACAKSIN" derken mübalâganin SINIRLARINI zorlamakla kalmamis, kaleminize de büyük HAKSIZLIK yapmissiniz Agam. Zirâ, kalemi ve kelami kalemime Ilham kaynagi olan, izinden gitmeye gayret etmekten onur duydugum nâdide siirlere imza atmis bir Dostum, Agabeyimsiniz.
Doğrusu, Mecit Aktürk şiirleri marka olma yolunda emin adımlarla zirveye tırmanıyor. Yazıyor;zorlanmadan yazıyor ama iyi yazıyor. Okunuyor ve okutuyor.
Aynı ortamda bulunmaktan büyük gurur duyduğum hecenin nadide kaleme selâm olsun!
Allah biliyor ya, okuyanlarin da bilmesinde hic mahzûr yok.
Su sitede mesaj ve yorum geldiginde gönderen siz iseniz korkmuyorsamm nâmerdim :) Ögrenci oldugum günlerdeki o korkuya benziyor :)
"Acaba" diyorum, "bu kez nerede hata yaptim."
ARDINDAN böyle övgü dolu bir yorum alinca adapte olmakta zorluk cekiyorum dogrusu.
Hata ve eksiklerimi hazmetmekteki tek tesellim, her an amatörlügümün farkinda olusum ve haddimi bilisim.
O onur bana ait degerli Agabeyim. KIRK YIL da bir bir görünüsünüz dahi kalemime büyük güc vermekte. Öte yandan, daha SIK görünseniz yazabilir miyim, o da ayri bir konu. :)
Bu yorumu hakeden bir siirin üzerine yeni siir eklemek dizelere hakâret olur.