Ruh bedene girmiş, yol uzun ince Bazen gam çekecek sızlanacaksın "Gel! emri gelince, "Kûn!" mûcibince Çıkışa meyledip, hızlanacaksın.
Gitse de ağrına rahata vedan Gözünü açmadan hazırdır odan Ne sütün eksiktir, ne maman, gıdan Kim bilir kaç kere bezleneceksin.
"Yakışır dikeni" diyerek "güle" Hoş gelir gönüle verdiğin çile Bitimsiz ninniler dinlesen bile "Az!" deyip, ağlayıp, nazlanacaksın.
İnsandır bunayan, bazen unutan Unutmaz kaydını an be an tutan Aksini iddiâ Rahmân’a bühtan Takip edilecek, izleneceksin!
Gün gelip düşersen aşkın ağına Yaz günü kar bekle gönül dağına Gam sultan olunca can otağına "Yâr!" deyip yolunda közleneceksin.
Karaysa yazılan kaderde düşe Hüzün çicek açar, kahrolur neşe Baharla izdivaç bekleme boşa Zemherî, kış ile sözleneceksin.
Elli...altmış...belki, yetmiş ötesi Dolar uzuvların bir bir vadesi İçilmez olunca bahtın badesi Kaçıp aynalardan, gizleneceksin.
Değişmez kuraldır; kâlû belâ’dan Bir davet beklenir "asıl sıla"dan Taşınıp bedenin bir musalladan Toprağa konulup, tozlanacaksın.
Hasletler faslında eksiğin ar’sa Şaşırmamak gerek hesabın zorsa Gökkubbe altında "hoş sadan varsa Özlemle anılıp, özleneceksin. * Unutma Rabbinle yaptığın akti! Manasını düşün her bir hecenin Bana akşam üstü, sana tan vakti Yolun açık olsun sevgili cenin...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BiR CENiNLE HASBIHÂL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BiR CENiNLE HASBIHÂL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mecit hocam fevkale güzel,enfes bir şiirdi. imrene imrene canım çıkacak bu gidişle. önündeki taşlara aldırmadan yatağında çağlayan dere misali, şırıl şırıl akmış gitmiş şiir alemine. ve ben afffınıza sığınarak can evimden vuran dörtlüğü kendime seçtim.
Saz dertli çalınca uyandı kalem Baktım ki onu da mahvetmiş elem Umrunda değildi "ne der el âlem" Direndi, yatağa gönderemedim.
Ahada bitti kelam... :)
Kaleminize yüreğinize sağlık hocam. Ellerinizden öperim,sevgi ve saygılarımı sunarım. Yeni şiirlerde buluşmak üzere,hocam kalın sağlıcakla...
Mecit GARDAŞ şiir yazmak hoş güzel de o şiirden esinlenen kalemin sel olup o şiiri deryaya taşıması çok daha hoş. Yine etmişsin edeceğini Hem mahcup oldum hem de gururlandım. Şimdi bu muhteşem şiirin üstüne şiir yazmak baklavadan sonra turşu yemeye benzer en iyisi damak tadımı bozmayam:))
Ben ollsam sana düz yazmayı yasaklarım her ne diyeceksen şiirle yaz. Bu ilham yüreklere dağıtılırken sana bir imtiyaz tanınmış o kesin. Bir gerçek var ki benim yazdığım şiirler senin yazdıklarına bonus olur:)) Can ı gönülden kutlarım GARDAŞ... Sevgi ve muhabbetlerimle...
Şiir denilince hep aklımıza divan şiirleri gelmesin. Her şair kendi tarzına göre yazar ki sen her tarzda yazabilecek bir yeteneğe sahipsin Masallah. güncel konuları yazmak hele de gülümseten türden ve ironi içerikli şiirler de gereklidir tebessüm adına. Okuyanı çok olur endişen olmasın. Resme gelince arada at ile merkebin sırtını değişiriz olur biter yeis yok:)) Selam ve dua ile iyi bir hafta sonu dilwrim...
Hüznün deminin etkisinden midir nedir bilmem :)) dünden bu vakte kadar net'e girememistim.
Az önce bir deneyeyim dedim. Baktim sorun kalmamis.
Yazdigim dizelerin "edebî" zerre Kadar degeri yok elbet. Lâkin, gâye cehrelerde hos bir tebessüm birakmak oldumu, "edebî" nitelik var mi yok mu önemli degil.
Maksat su gökkubbede hos bir sadâ ise, o sadânin siz ve sizler gibi degerli dostlarin gönlünde olmasi yeter bize. VARSIN baska duyan olmasin.
Teveccühleinizi KIRPA KIRPA, biraz da göz ucuyla okudum. Hepsini de unuttum gittiii :))
Unutmadan yine de bir TESEKKÜR edeyim de borclu gitmeyelim.
Anlaşılan hem sıla hasreti hemde derinlerde saklı bazı hususlar nüksetmiş üstadın yüreğinde. Dizelerden öyle anlaşılıyor. Yazın hocam yazın belki rahatlarsınız. Zira şairin başka neyi var ki sözünden gayri. Saygılarımla...