özgürlük bir insanın elleriyle değil kalbindeki değerler ile yazılır her şey engel olabilir hayatımıza ellerimiz tutmaz veya gözlerimiz de görmeyebilir hatta bazen duyamayız yaşamı ama içimizde saklı onca sıcaklığa kelepçe de vuramayız
aslında biz herkes den daha çok özgürüz ve daha güçlüyüz onca acıya inat hiç ellerimizi kullanmadan ve hiç görüp duymadan yaşayabiliyoruz kolay olanı değil zor olanı seçiyoruz bu yüzden biz özgürce yaşıyoruz
bazen kısacık yollar bile uzanıp büyür gözlerimizde bir adım atmak istesek de usulca küser bedenimize ama gün olur onca yollar gelir kapanır dizlerimize
oysa biz her gün biraz unutulurken yaşamayı hatırlatıyoruz ellerinde onca imkana rağmen yaşamasını bile bilmeyenlere hayatı öğretiyoruz ve bunu biz sadece kalbimizle yapıyoruz tutmayan ellere yüreğimizle sarılıp görmeyen gözlere ise içimizi açıyoruz
engelimizin çok olması özgürlüğümüzün kısıtlanması demek değildir ama onca yıllar içinde özgürce yaşamak da engelsiz bir dünyaya sahip olmak değildir
özrümüz özgürlüğümüzdür bedenimizdeki engeller ise kalbimizdeki hoş görümüzdür
Kendimi bir süreliğine engelli dostlarımızın yerine koydum. ve bir süre onlar gibi düşünmek istedim. ve o zaman zarfında anladım ki asıl özgürlük yeni başlıyormuş meğer. Ne güzelmiş hani hiç kimseye zerre zarar vermeden yaşamak gerçek ve vicdanlı bir insan olduğumuzu tüm dünyaya hatırlatmak. her şeyden önce insan olmak. ne güzel...çok ama çok güzel...uzanamadığım imkansız bir gökyüzünü yüreğime sığdırmak...çok güzel çok...
Aslında. herkes den daha fazla özgür olan fakat engelli olarak yaşayan tüm insanlara armağanımdır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Engelliye Dair şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Engelliye Dair şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum canı gönülden. Hep bana mücadeleci ruhu,yaşama gücünü , var oluşun mutluluğunun verilende değil verileni kullanmada olduğunu yaşamda istenenin bilinmesinin önemini hatırlatır engelli bireylerin mücadelesi. Daha çok çalışmalıyım düşüncesi de artıdır yanında.
Bazı zamanlarda bazı şeyleri görmemizin, okumamızın veya denk gelmemizin çok önemli sebebi vardır ya aslında bilmediğimiz. Tamamen bitmiş bir ruh halindeydim ki okudum ve çok iyi geldi bu şiir .Bir kere daha okuyup mücadele etmeye gidiyorum hayatla ; şiirinizin gücüyle ...
Evet bu söylediklerinize fazlasıyla katılıyorum ve bu konudaki duyarlılığınız için de ayrıca teşekür etmek istiyorum. Çünkü düşünceleriniz hassas olduğu kadar çok değerli bunun kanısına vardım ve özellikle geriye doğru değil hep daha iyisi daha önemlisi ve hep yarın gibi düşünüyorsunuz ve mutluluğun da özellikle engelli bireylerin üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu ve yine nasıl bunu kazanabileceklerinin siz de farkındasınız.. bu çok güzel ve fikirleriniz oldukça umut verici..
Engelleri yolcu etmek için bir takım ölçülere göre yönlendirmek gerek hayatı . Nasıl davranacağımızı gösteren ahlak nazariyesi geçmişimizden gelip istekleri ve zaafları ile geleceğimizi belirleyen olmakta. Bu kapsamda genel kriterlere bağlı olarak yaşamak vicdan sahibi olmanın gereği olsa da, mutlu olmayı sağlar mı herkes için bilemem. Ve ben bu günlerde artık hayatta kendini bazı kriterlere göre zorlamanın mutsuz olduktan sonra bir anlamı olmadığını düşünüyorum.Bazen engelli bireylerin yaptığı gibi yapamayacaklarında kendini zorlayıp yapabileceklerini göremedikleri bir yarış içine kendisiyle girmesi ve sonsuz mutsuzluğa kapısını açması gibi....
Bazen susmak bilmiyoruz, bazen de öyle zaman geliyor ki kelimeler isyan ediyor dillerimizde konuşamıyoruz. Ama gönlümüz her daim konuşuyor. İçten içe bize her daim bir şeyler anlatıyor. Hani sus gönlüm deriz, sus kalbim deriz, mümkün mü sizce, hayır değil söz geçiremediğimiz tek yer sol yanımız olduğu sürece ve içinde vicdan ve iyi niyet de bulunduğu sürece engel yok demektir. Asıl engel insanın kalbindedir. Yani bu herkesin aynı duyguları yaşaması demektir ama kimi farkında olur kimi farkına varmaz o başka bir konu.. Hiç kimseye zarar vermeden kaç kisi yaşayabiliyor bu dünyada bu da ayrı bir konu. Her şey bir insanın kendi içinde başlar ve orada biter..Kalbini kullanmasını bilmeyenler engele davetiye çıkarır ama kalbini tüm güzellikleriyle insan oğluna ve çevresine sunabilen içindeki vicdan ile hareket edebilen herkes de tüm engelleri yolcu eder...Hani bir söz vardır. tek bir yürek olalım.. tek ayak tek bir el olamıyoruz değil mi..tek bir göz tek bir kulak..imkanı var mı..yok tabi ki.ama tek bir yürek olabiliriz hatta binlerce kilometre uzaklardan bile tek bir kalp olabiliyoruz.. vatan millet ve iman bile kalbimizden geçerek tek bir yürek oluyorsa..tüm engelleri ama öyle ama böyle aşmasını da bilir insan oğlu engeli kaldırmasını da bilir yüreğimiz yeter ki tek bir sağlam ve temiz olsun kalbimiz.. Saygılarımla..
Bazı zamanlarda bazı şeyleri görmemizin, okumamızın veya denk gelmemizin çok önemli sebebi vardır ya aslında bilmediğimiz.
Tamamen bitmiş bir ruh halindeydim ki okudum ve çok iyi geldi bu şiir .Bir kere daha okuyup mücadele etmeye gidiyorum hayatla ; şiirinizin gücüyle ...
Var olunuz
Saygılarımla