Okuduğunuz şiir 13.1.2008 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ah! Mümkün Olsa
Ah! mümkün olsa acıdan sevinç sevinçten umut yapardım bölüp yüreğimi acılara dünyadaki bütün çocuklara sevgi satardım…
Ah! mümkün olsa rüzgar olur eserdim bozkırlarda dağ - bayır dolaşır, odalarına sızardım çocukların üstlerini örter, alınlarından öper bir masal anlatır sonra usulca çekip giderdim ...
Ah! Mümkün olsa ağaç olurdum bozkırlarda her bahar yeşerip meyve verirdim çocuklara her yaz sonra döküp yapraklarımı sonbaharda rüzgarlarla savrulup giderdim…
Ah! mümkün olsa ulu bir çınar olur dört mevsim baharı yaşardım yağmurlarla yıkayıp saçlarımı, rüzgarlarla kurulardım… sevgiden bir elbise giyip, çocukları kucaklardım her kış! ..
Ah! mümkün olsa soğuk bir pınar olur, su verirdim bağrı yanmışlara kinleri, kötülükleri, acıları siler sevgiyle yıkardım yürekleri sonra akıp giderdim diyar diyar…
Ah! Mümkün olsa toprak olur, buğday yetiştirirdim bağrımda ekmek verirdim açlara, yoksullara gül olur açardım bağ - bahçe yeryüzüne salardım kokumu… yağmurun yağmadığı ülkelere billurdan damlalar dökerdim gözlerimden…
Ah! mümkün olsa gelincik tarlası olurdum kin yerine sevgi düşmanlık yerine dostluk içirirdim insanlara barış koyardım adını çocukların umut koyardım karşı koyardım bütün haksızlıklara, savaşlara
Ah! mümkün olsa bir balon gibi çocuklara verirdim dünyayı güneş olur doğardım her sabah masal olur rüyaları süslerdim sevgi olur, şefkatle kucaklardım onları ağlatmazdım anaları, babaları…
Ah! mümkün olsa vurulduğunda bir çocuk, anne olur karalar bağlardım şefkatle sarardım bütün yaraları baba olur hepsinin yerine ağlardım...
Ah! mümkün olsa savaştan barış barıştan insan yapardım acıdan sevinç sevinçten umut umuttan dostluk yapardım kurşun yerine çocuklara her sabah şiir atardım…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ah! Mümkün Olsa şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ah! Mümkün Olsa şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şu anda anımsıyamıyorum ama,bir düşünürün şöyle bir sözü vardı. "Şairlerin Halkın iyiliğin için gözyaşı dökmelerine izin verme." ..... Kanımca bunun ikili bir anlamı var. 1-öyle güzel yöneltilsin ki ülke,halk refah ve mutluluk içinde yaşasın. 2-Kötü yönetiliyorsa,şairleri sustur. ...... Şair ve şiir modernleşmiş toplumlarda ,etkisi büyük olan sanatçılardır.Özellikle bilinçli ve sosyal duyarlılığı olanlar.... Şiir yorumsuz. Kutlarım
Kendi adima cok ugras verdim baris icin ama böylesi siirler yazildikca pek basarili olgumu söyleyemiyorum malesef ama yinede dusuncelerde varolmasi beni mutlu ediyor tipki siirinizde oldugu gibi .......
Cok guzel bir siirdi baris adina , kutlarim sizi , sevgilerimle ........
Mümkün olmuş sayın şair dediklerinizin hepsi. Siz gönülden düşüncelerinizle iletmişsiniz Yaradan a herşeyi. Hepsinin birden olmasını beklemek hayal olur elbette ama az olsun kötülükler, savaşlar, yokluk ve yosulluklar. En önemlisi mümkün olduğunca çok olsun sevgiler yüklü güzellikler... Teşekkürler bu güzel dizeleriniz için. Sevgi yüklü saygılarımla.
Hepsi yeryüzünde mümkün zaten,sadece mümkünü müşkül eden kalbi kötülerle,kalbi iyilerin mücadelesi ...İyiler biraz daha sorumlu ve bilinçli olacak o kadar...selam ve hürmetlerimle
ah... mümkün olsaydı bu şiiri tüm dünyadaki küçük ve duyarsız o büyük çocuklara fotokopiyle çoğaltıp dağıtırdım...tebrikler..teşekkürler...saygımla..." günün şiiri" ve " şair" olarak da yürekten kutlarım efendim...
mümkündür dua edersin bütün bunları yapmış olurdun dua ederdin bundan ötesini de yapmış olurdun. aslında yapmış oldun. şiirin bir dua sayılır. ama kötüler cezalanmalı nasıl olur sanırsın bütün bu yaşanılanlarla olup duruyor. bugünün masumuna bakar yazık deriz ya dün ne yaptığını bilmediğimizdendir. mevla neylerse güzel eyler şiirini iyi niyetini,gönlünü kutlarım. kurelalarını da. saygı ve selamlarımla.
İnsanoğlu zaten böyle istemeli, ama icraatda önemli değilmi..? Dünyayı güzellikler ve sevgi kurtarcak şair... Gönül kaleminiz, istemleriniz hiç tükenmesin... Saygı ve gönül dolusu selam gönderiyorum...
Ah! mümkün olsa savaştan barış barıştan insan yapardım acıdan sevinç sevinçten umut umuttan dostluk yapardım kurşun yerine çocuklara her sabah şiir atardım…
Çocuklar için ne yapsak az...Sevgi dolu yüreğine sağlık şair kardeşim...Özel seçkiyi ve günün şiirini fazlasıyla haketmişiniz...
Ah! mümkün olsa acıdan sevinç sevinçten umut yapardım bölüp yüreğimi acılara dünyadaki bütün çocuklara sevgi satardım… Ah! mümkün olsa savaştan barış barıştan insan yapardım acıdan sevinç sevinçten umut umuttan dostluk yapardım kurşun yerine çocuklara her sabah şiir atardım… …
Şiirlerinizi atmaya devam edin...Okunsun ki çocukları daha çok düşünüp, daha çok sevsinler...Kutlarım sizi...Kaleminiz kuvvetli ..Sizi aramızda görmek te ziyadesiyle memnun etti...Aşık Çağlari' yide aramızda görmek isteriz...Saygılarımla...
Ah! mümkün olsa savaştan barış barıştan insan yapardım acıdan sevinç sevinçten umut umuttan dostluk yapardım kurşun yerine çocuklara her sabah şiir atardım… …
ahhh keşke mümkün olsa , çocuklar acıları kucaklamasa silahlar onlara doğrulmasa , minik yüreklri hep sevgiyle çarpsa, kini nefreti öğrenmek zorunda kalmasa... ama ne mümkün kendine insan diyen bazı canavarların eli boğazlarında. şiir mükemmel yüreğimi kanattı desem az olur.
"Şairlerin Halkın iyiliğin için gözyaşı dökmelerine izin verme."
.....
Kanımca bunun ikili bir anlamı var.
1-öyle güzel yöneltilsin ki ülke,halk refah ve mutluluk içinde yaşasın.
2-Kötü yönetiliyorsa,şairleri sustur.
......
Şair ve şiir modernleşmiş toplumlarda ,etkisi büyük olan sanatçılardır.Özellikle bilinçli ve sosyal duyarlılığı
olanlar....
Şiir yorumsuz.
Kutlarım