/Harabeler yetimin yalnızlık senfonisi Harabeler öksüzün ağıt yakan ninnisi Bazen anne kucağı, kalpte is harabeler Hayalleri kirleten soğuk sis harabeler/
Bir zaman düşlüyordum mutluluğa açılan Akrep zehir salsa da kilidi yelkovanda Bir zaman düşlüyordum kötülükten kaçılan Paramparça maziden uzaklaşan bir anda Lakin hayat kopardı beni düş aleminden Ruhuma bulaştırdı derdinden, eleminden
O an bir rüzgar esti tepemden tırnağıma Hayat meydan okurken gam takıldı ağıma
***
Puslu yollardan geçip kapandım harabeme Tozlu defteri açıp gözyaşımı akıttım Baktım hüzün yerleşmiş sinsice alfabeme Elemlere bollukken mutluluklara kıttım Sonra hayat belirdi yeniden gölge gibi Oydu gözyaşlarımın tek hakiki sahibi
Dedi ki: “ Kaderinden ne yapsan kaçamazsın” Dedim: “ Sen solmuş canda gül gibi açamazsın”
Gözlerini kısarak baktı donuk yüzüme Dudağını bükerek güldü bu son sözüme
***
Kırdım tüm aynaları; koştum, kaçtım kendimden Harabemde maziden hiçbir iz bırakmadım Siyahlara bürünüp ağıt yaktım derdimden Sel olsa da gözyaşım geçmişime akmadım Aklımın kadavrası canlanınca yeniden Onu gördüm karşımda dev cüsseyle aniden
Dedi ki : “ Hayatını küle çeviren benim” Dedim: “ Ben yaktığında bıraktığın kefenim”
Usulca uzaklaştı havada kan kokusu Bir yetim harabede yalnızlığın korkusu…
/ Harabeler kırılan kalplerin sığınağı Harabeler kederin rutubetli ocağı Bir babanın yıktığı mazidir harabeler Çocukluğun lekesi izidir harabeler/
Seda YÜKLER
Değerli ağabeyim Olgun Onur’a en kalbi teşekkürlerimle...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Harabeler 2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Harabeler 2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tekrar okumak ve bu sefer Olgun Bey'in sesinden dinleme şansına sahip olmak da çok hoştu... Olgun Beye ayrıca teşekkür etmek istedim... Saygı ve selamlar...
Uzun zamandır şiirlerinizi tâkip ediyorum Seda Hanım. İyi bir tekniğe sâhip olduğunuzu söylemeliyim öncelikle... Ve, çıtanızı bir adım daha ileriye yükseltmenizin, hedeflerinizi daha yukarıda tutmanızın size daha çok katkısı olacağını düşünüyorum. Beslendiğiniz alanın sağlam ve kuvvetli olduğu gerçeği ile....
Teşekkür ederim efendim, hecenin usta kaleminden bu sözleri okumak çok güzel. Kalemimi geliştirmeye çalışıyorum ancak biraz daha yol kat etmem lazım, biliyorum. Önerileriniz için çok teşekkür ederim, var olun. Saygılarımla...
İşte tekrar tekrar okunacak bir şiir; tekniğiyle, kurgusuyla, kafiye örgüsü ve biçemiyle nefis bir şiir... Farklı olabilmek, farklı düşünceleriyle ama naif bir şekilde kendini gösterbilmektir... Tema harika, düşünce hayli hoş ve derin; çağrışım zenginliği okuyucuyu bambaşka alemlerde yolculuğa çıkarıyor... Ve şiir, okuyanı sıkmıyor, gözü yormuyor... Özet olarak, böyle değişik çalışmaları seviyorum, şiir adına önemli buluyorum, tekdüzelikten çıkış olarak addediyorum... Teşekkür, takdir ve hayranlık duygularımı bıraktım sayfanıza.. Selam ve saygılar...
Teşekkür ederim Afet abla. Ben genelde şiirlerimi yazarken fon müziği dinlerim ve dinlediğim müziği de eklemek istedim:) Çok teşekkür ederim değer veren yüreğinize. Sevgimle...
Kurgusu, kelimelerin mânâya örgüsü ve yapısıyla güzel olan bu şiir Olgun beyin yorumuyla daha bir güzel olmuş.
Emek verenleri kutluyorum.
Sağlıcakla...